MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
regulacja obrotów https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29154 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wielki3333 [ wt paź 16, 2007 8:09 am ] |
Tytuł: | regulacja obrotów |
witam gdzie w 240D jest coś do regulacji obrotów bo po rozgrzaniu są stanowczo za wysokie |
Autor: | fullsize [ wt paź 16, 2007 10:30 am ] |
Tytuł: | |
A nie masz takiego płaskiego pokrętełka po lewej stronie kolumny kierownicy, pod zegarami? Mogłeś go nie zauważyć, bo zasłania je kierownica... |
Autor: | wielki3333 [ wt paź 16, 2007 11:09 am ] |
Tytuł: | |
o tym pokretełku wiem i jest na minimum nawet linke poluzowałem ale dalej są za wysokie obroty |
Autor: | fullsize [ wt paź 16, 2007 11:22 am ] |
Tytuł: | |
Tak myślałem, chciałem się tylko upewnić ![]() U mnie są dla odmiany za niskie, więc też jestem ciekaw odpowidzi innych forumowiczów... |
Autor: | jac3k [ wt paź 16, 2007 5:53 pm ] |
Tytuł: | rozruch na zimno |
...a jaka moze byc przyczyna ze przy odpaleniu zimnego silnika 200D po przekreceniu pokretla na max gasnie,jak go uruchamiam to musze dodac gazu bo nie pojdzie.Jak jest cieply to idzie elegancko bo ustawialem obroty.Czy nie powinno mu wystarczyc na rozruch to ze reczny gaz jest na max?? |
Autor: | fullsize [ wt paź 16, 2007 9:39 pm ] |
Tytuł: | Re: rozruch na zimno |
jac3k pisze: ...a jaka moze byc przyczyna ze przy odpaleniu zimnego silnika 200D po przekreceniu pokretla na max gasnie,jak go uruchamiam to musze dodac gazu bo nie pojdzie.Jak jest cieply to idzie elegancko bo ustawialem obroty.Czy nie powinno mu wystarczyc na rozruch to ze reczny gaz jest na max??
No właśnie! Mam dokładnie tak samo w 240D. Czy ktoś wie czy tak powinno być? Jeżeli nie to czy może być tego inna przyczyna niż źle ustawione wolne obroty? |
Autor: | teope [ wt paź 16, 2007 11:16 pm ] |
Tytuł: | |
jesli pompa ma regulator mechaniczny to obroty biegu jałowego ustawia sie sruba na pompie (miedzy pompa a blokiem przy cięgle) jesli pompa ma regulator pneumatyczny to obroty ustawiamy cieglem i sruba regulacyjna nad kolektorem dolotowym jac3k pisze: ...a jaka moze byc przyczyna ze przy odpaleniu zimnego silnika 200D po przekreceniu pokretla na max gasnie
moze nalezy wyregulowac skok jalowy linki??? |
Autor: | olgierdo [ śr paź 17, 2007 12:43 am ] |
Tytuł: | |
oj przy regulatorze mechanicznym to raczej reguluje sie srubka z glowka imbusowa (wyglada jak imbus - bez lba - chyba klucz 6mm) ona jest na na gorze pompy i patrzy w strone sciany ogniowej |
Autor: | fullsize [ śr paź 17, 2007 1:12 am ] |
Tytuł: | |
A czy była jakaś reguła odnośnie montowania w poszczególnych modelach regulatora mechanicznego bądź pneumatycznego? Czy zależy to od silnika (u mnie OM616), czy może roku produkcji? Z tego co wiem to w 80 roku OM616 został wzmocniony do 72 KM, więc może przy tej okazji zmienił się ów regulator? |
Autor: | jac3k [ śr paź 17, 2007 6:43 am ] |
Tytuł: | |
no wlasnie obroty jalowe ustawilem manipulujac linką pokrętła,nic nie ustawialem na pompie |
Autor: | amatox [ śr paź 17, 2007 7:30 am ] |
Tytuł: | |
teope pisze: jesli pompa ma regulator mechaniczny to obroty biegu jałowego ustawia sie sruba na pompie (miedzy pompa a blokiem przy cięgle)
jesli pompa ma regulator pneumatyczny to obroty ustawiamy cieglem i sruba regulacyjna nad kolektorem dolotowym @teope można prosić jakiekolwiek poglądowe foto? Nie jestem mechanikiem... i niewiele się na tym znam, a szpece w zakładzie twierdzą że wszystko jest OK i nic nie chcą wyregulować. Chciałbym prosić więc o jakąś fotkę bo opis jest ![]() ![]() Także mam (moim zdaniem) troszkę za wysokie obroty po nagrzaniu się silnika. |
Autor: | teope [ śr paź 17, 2007 9:43 am ] |
Tytuł: | |
olgierdo pisze: i patrzy w strone sciany ogniowej ??? olgierdo pisze: oj przy regulatorze mechanicznym to raczej reguluje sie srubka z glowka imbusowa zgadza sie - zapomniałem o tym, pompy typu MW z regulatorem mechanicznym reguluje sie tak jak opisalem to wczesniej a pompy typu M/RSF równiez z regulatorem mechanicznym regulujemy tak jak napisal kolega olgierdo fullsize pisze: A czy była jakaś reguła odnośnie montowania w poszczególnych modelach regulatora mechanicznego bądź pneumatycznego? Czy zależy to od silnika (u mnie OM616), czy może roku produkcji? zależne jest to od pompy amatox pisze: Chciałbym prosić więc o jakąś fotkę bo opis jest
niestety moja 123 obecnie zamieszkuje w garazu kilkanascie km ode mnie wiec nie mam sposobnosci zrobienia foto od reki -=> zrob od gory foto swojej pompy i calego silnika to zaznacze Ci co i jak |
Autor: | Wojtyla [ śr paź 17, 2007 3:39 pm ] |
Tytuł: | |
Witam wielki3333 pisze: gdzie w 240D jest coś do regulacji obrotów bo po rozgrzaniu są stanowczo za wysokie
na przepustnicy są dwa zderzaki jeden do minimalnego otwarcia przepustnicy, drugi do max otwarcia jej tam też możesz p[odregulować wcześniej zrzucają cięgno pośrednie do pompy wtryskowej ![]() miłej zabawy pozdro |
Autor: | fullsize [ śr paź 17, 2007 3:52 pm ] |
Tytuł: | |
teope pisze: zależne jest to od pompy
A od czego zależny jest w takim razie rodzaj pompy? ![]() Mogłeś się liczyć z tym, że na Twoją odpowiedź padnie takie pytanie ![]() |
Autor: | Wojtyla [ śr paź 17, 2007 3:58 pm ] |
Tytuł: | |
Witam fullsize pisze: A od czego zależny jest w takim razie rodzaj pompy?
od roku produkcji i pojemnośći motoru ![]() pozdro |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |