MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w108] zawieszenie tyl
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29184
Strona 1 z 1

Autor:  borko [ śr paź 17, 2007 9:34 am ]
Tytuł:  [w108] zawieszenie tyl

Mam pytanie dotyczace zawieszenia tylnego do wyzej wymienionego mercedesa.
Dla pewnosci dodam, ze charakterystyka jest lamana os, zapewne rzecz wiadoma.
Wlasnie tego elementu dotyczy moje pytanie. co mozemy zrobic z dosc mocno nadwyrezonym amortyzatorem srodkowym. W moim modelu jest to sprezyna, {byly rowniez hydrauliczne} , mozliwe ze sprawa jest stosunkowo prosta. Licze na doswiadczenie posiadaczy tego modelu, oraz kazde praktyczne wskazowki.
Rafal

Autor:  monster18.09 [ śr paź 17, 2007 1:54 pm ]
Tytuł: 

Witam!!!

borko pisze:
co mozemy zrobic z dosc mocno nadwyrezonym

zrobic mozemy z nim wiele, zalezy jaki skutek chcesz uzyskac.
Pozdrawiam

Autor:  mindo [ śr paź 17, 2007 10:21 pm ]
Tytuł: 

ja też mam u siebie założoną sprężynę, bo siłownik nie trzymał, wymień sprężynę na nową pasuje od w110

Autor:  Tajty [ śr paź 17, 2007 11:49 pm ]
Tytuł: 

Oryginalnie był amortyzator hydrauliczno-pneumatyczny chyba BOGE.
Posiadam 2 takie amortyzatory - jeden w aucie, drugi zapasowy - oczywiście dwa do regeneracji.
Temat wygląda tak (przerabiałem go 2 lata temu): amortyzator objeździł pół Polski z serwisu do serwisu i co: i nic !
Wszędzie ta sama odpowiedź: nie mają odpowiedniego sprzętu, części itp.

Dlatego zdecydowanie piszę: zapomnij o regeneracji !

Oczywiście nie ma problemy z zakupem, koszt w ASO to ok. 400 EURO :o

mindo ma rację, używka ok. 200 PLN, są także nowe odpowiedniki, koszt to ok. 600 PLN.

PS.Jednak mimo wszystko będę chciał zregenerować oryginał (jeżeli w ogóle kiedyś się da).

Autor:  Mitu [ czw paź 18, 2007 1:27 am ]
Tytuł: 

Tak jak napisał Tajty fabrycznie nie było sprężyn. Często stosowana pratyka to założenie sprężyny od W 110 [serce] , ale to zdecydowanie półśrodek.
Jak regenerują amortyzatory to czemu mieliby nie zregenerować takiego siłownika? :-? Zapytam Człowieka który już w latach 70-tych regenerował fabryczne Bilsteiny [zlosnik] .

Autor:  borko [ czw paź 18, 2007 11:19 am ]
Tytuł: 

dzieki za wskazowki
moj problem zdecydowanie dotyczy silownika hudropneumatycznego,
jesli to mozliwe to podajcie gdzie mozna kupic te czesc nowa, niekoniecznie mercedesa, sprawdzilem netto 2 tys, mysle , ze odpowiednik rownie dobrze spelni swoje zadanie, jednoczesnie obawiam sie ( po malym , ale dokladniejszym przegladzie), ze sama wymiana sprezyny nie wystarczy. moze przesle foto pokazujace stan zawieszenia, miedzy tlumikiem a podlozem pozostaje 15 cm swiatla, odleglosci. Jedna nierownosc i zostawiam tlumik za soba, a szkoda bo cala linie wymienilem na nowa.
postaram sie dowiedziec rowniez czegos na temat potencjalnej regeneracji....
rafal

Autor:  mindo [ czw paź 18, 2007 7:39 pm ]
Tytuł: 

Mitu jakbyś miał jakieś wiadomości na temat regeneracji tego siłownika to napisz, mój cały czas czeka na usprawnienie

Autor:  skrzydlaczek [ czw paź 25, 2007 8:36 pm ]
Tytuł: 

http://cgi.ebay.de/Hydromat-W108-W110-W ... dZViewItem

moze to Cie zainteresuje
L.

Autor:  Tajty [ pn paź 29, 2007 12:05 pm ]
Tytuł: 

Cynk od kolegi skrzydlaczek był dobry, tylko troche zaspałem :(
Jeżeli ktoś ma w garażu podobny element - to jestem żywo zainteresowany [zlosnikz]

Co do zamiennika, otrzymałem ofertę z firmy OldtimerClassic, iż taki element oznaczony jako sprężyna kompensująca dostępny jest za 625 PLN. Myślę, że póki co trzeba to nabyć.

PS. Chyba mamy tam jakiś upust?

Autor:  richie [ ndz sty 13, 2008 1:46 pm ]
Tytuł: 

Może jeszcze ktoś szuka:

http://cgi.ebay.de/Mercedes-Boge-Hydost ... dZViewItem

pozdr.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/