MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pytania i filmik obrazowy 280TE
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29429
Strona 1 z 1

Autor:  ZORTOX [ sob paź 27, 2007 7:25 pm ]
Tytuł:  Pytania i filmik obrazowy 280TE

Drodzy Koledzy,

Po umyciu silnika gorącą wodą z detergentem pod dużym ciśnieniem, pojawił się mały problem, otóż załączył się na "stałe" wentylator od klimatyzacji i tylko wyjęcie wtyczki go uspokaja(widać na filmiku). Co mogło się zalać/zepsuć , że taki problem się pojawił?? Dodam , że po paru dniach postoju i odpaleniu silnika wiatrak ten załączył się dopiero po osiągnięciu temp. silnika około 80 st. Czy do wymiany jest czujnik czy coś innego. Przed myciem silnika tego problemu nie było...

Drugie pytanie dotyczy pracy silnika i dymienia z rury wydechowej i po odkręceniu korka wlewu oleju. Czy to wszystko jest normalne i czy tak powinno być? Załączam filmik poglądowy...dodam że silnik pracował około 15 minut na wolnych obrotach...

http://www.youtube.com/watch?v=RKVVgEnfv5E

Pozdrawiam Arti

Autor:  Marv [ sob paź 27, 2007 8:27 pm ]
Tytuł: 

Witam

mi z M110 podobnie dymi, ale to nic niezwyklego jak mniemam, przynajmniej u ilu fachowcow nie bylem, nikt nie zwrocil na to szczegolnej uwagi ;)

Odnosnie oleum, to nie jestem pewien, bo nie pamietam czy zagaldalem tam podczas pracy silnika :> Jedno jest pewne ze korek masz nieoryginalny.

Autor:  bary123ce [ sob paź 27, 2007 11:15 pm ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
dymienia z rury wydechowej

moim zdaniem to nie jest dymienie a skraplana para wodna, biorąc pod uwagę, że silnik sie jeszcze dobrze nie zagrzał i rura wydechowa. Jakby to był niebieski dym, to co innego. Jest OK!
P.S: hehe ale oni tą rurkę od vacuum pompy poprowadzili w angliku [zlosnik] :o

Autor:  Stomek [ sob paź 27, 2007 11:40 pm ]
Tytuł: 

Zmiana cisnienia w komorze podtlokowej ma wplyw na prece ukladu zasilania, a otwierajac korek zmieniasz je.

Autor:  howser [ ndz paź 28, 2007 11:31 am ]
Tytuł: 

zrób małą przejażdzke (około10-20km, najlepiej na M3 -bo nie ma kamer [zlosnik] ) na wyższych obrotach i potem sprawdź.

A olej wymieniałeś? jesli nie to na starym oleju może tak kopcić.

Dodam że w moich na rogrzanym silniku nic nie kopci.


aha M110 powinno miec podwójna rure wydechową

Pozdro

Autor:  Jacku [ ndz paź 28, 2007 11:36 am ]
Tytuł: 

howser pisze:
aha M110 powinno miec podwójna rure wydechową


W 280TE były pojedyncze rury wydechowe.

Autor:  master [ ndz paź 28, 2007 12:11 pm ]
Tytuł: 

jakby mój golf (1,3) tylko tak kopcił to był bym wniebowzięty :) benzyniaki tak mają ...

Autor:  howser [ ndz paź 28, 2007 1:03 pm ]
Tytuł: 

Jacku pisze:
howser pisze:
aha M110 powinno miec podwójna rure wydechową


W 280TE były pojedyncze rury wydechowe.


No faktycznie przez całą długośc są dwie rurki a z ostatniego tłumika wychodzi tylko jedna, dzieki za uświadomienie

Obrazek

Pozdro

p.s.
człowiek całe życie sie uczy

Autor:  ZORTOX [ ndz paź 28, 2007 2:58 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Zmiana cisnienia w komorze podtlokowej ma wplyw na prece ukladu zasilania, a otwierajac korek zmieniasz je.

Tomek...bardzo fachowo to zabrzmiało [zlosnik] rozumiem że jest to normalny objaw?? Powiem szczerze, że o starszych benzyniakach wiem tyle o ile...jakbyś mógł zgłębić temat było by miło... [zlosnikz]

Cytuj:
A olej wymieniałeś? jesli nie to na starym oleju może tak kopcić.
howser oleju nie zmieniałem...jeszcze i wiem że poprzednik zalał tam 20W50 firmy LIDL,czy ASDA inne TESCO
[szalone] [szalone] [szalone] najtańszy syf jaki można nabyć w cenie oleju spożywczego lub może nawet tańszy :evil: Mam zamiar wlać tam jakis dobry olej np Mobil1 lub Castrol..ale jakie parametry oleju polecacie 20W40 bedzie git??

Generalnie silnik pracuje równo i na dobrze rozgrzanym silniku obroty stabilizują się na około 800-850rpm to też chyba ok???

Bardziej mnie męczy temat tego włączającego się wentylatora klimy...może ktoś mi coś doradzi, gdzie jest czujnik odpowiedzialny za jego włączanie ?? Czy jest to ten w bloku silnika gdzie wchodzi ta wtyczka (na filmiku) ? Czy wymiana tego elementu rozwiąże problem?

Co do tłumika to jest on mocno zgnity i wymaga wymiany. Czy to że jest nieszczelność na łączeniu między rurą idącą z kolektora a środkową sekcją, ma wpływ na wysokość spalania??


bary123ce pisze:
moim zdaniem to nie jest dymienie a skraplana para wodna, biorąc pod uwagę, że silnik sie jeszcze dobrze nie zagrzał i rura wydechowa. Jakby to był niebieski dym, to co innego. Jest OK!


Bary biorąc pod uwagę dużą wilgotność i mokrość [zlosnik] powietrza i wszystkiego materialnego, podejrzewam również, że jest to para wodna (mam nadzieję) pamiętam że podczas słonecznego dnia po powrocie z zakupu auta, nie zwróciłem uwagi na to kopcenie...więc może nie jest tak źle. Na co dzień poruszam się Hondą a MB stoi przed domem nie użytkowany za często.

Autor:  Marian-m110 [ ndz paź 28, 2007 7:30 pm ]
Tytuł:  A olej wymieniałeś? jesli nie to na starym oleju może tak ko

Witam,ja proponuję ostrożność z tym olejem,po wymianie z Visco 0w 50 na Castrol 15w 40 silnik zaczął pochłaniać olej w sporych ilościach M110. Było to przy przebiegu 380 tyś .Pozdrawiam

Autor:  ZORTOX [ ndz paź 28, 2007 10:34 pm ]
Tytuł: 

Marian-m110 pisze:
proponuję ostrożność z tym olejem,po wymianie z Visco 0w 50 na Castrol 15w 40 silnik zaczął pochłaniać olej w sporych ilościach M110.

Czym jest to spowodowane i co w takim przypadku trzeba zrobić??

Autor:  Marv [ ndz paź 28, 2007 11:04 pm ]
Tytuł:  Re: A olej wymieniałeś? jesli nie to na starym oleju może ta

Marian-m110 pisze:
Witam,ja proponuję ostrożność z tym olejem,po wymianie z Visco 0w 50 na Castrol 15w 40 silnik zaczął pochłaniać olej w sporych ilościach M110. Było to przy przebiegu 380 tyś .Pozdrawiam


Co ciekawe ja po zakupie zmieniłem w miare szybko olej na 15W40 Castrol i takze mi dosc duzo pobiera (wycieka), co 1000km musze dolac z 0,5-1 litra.

ZORTOX pisze:
Co do tłumika to jest on mocno zgnity i wymaga wymiany. Czy to że jest nieszczelność na łączeniu między rurą idącą z kolektora a środkową sekcją, ma wpływ na wysokość spalania??


To już jest po spalaniu, więc wpływu mieć nie powinno :) Może być głośniej pod maską i bardziej toksycznie.

Autor:  Monter [ pn paź 29, 2007 9:40 am ]
Tytuł: 

jak ja lubie klekot M110 [zlosnik]

Dymienie spod korka wydaje mi sie jak najbardziej normalne i nie spotkałem sie z autem, które nie miało by takiego objawu.
U mnie też tak jest.

Dymienie z rury to zwykła para wodna, gdyby to był dym to by się snuł za autem a nie znikał momentalnie.

A co do czujnika to może po prostu skorodował po potraktowaniu go płynem do mycia i tyle( i na stałe styka z masą), a moze po prostu powiedział po prostu dość i dokonał swojego żywota tak ot... żeby było ciekawiej [zlosnik]

Pozdrawiam

Autor:  howser [ pn paź 29, 2007 8:13 pm ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
howser oleju nie zmieniałem...jeszcze i wiem że poprzednik zalał tam 20W50 firmy LIDL,czy ASDA inne TESCO
najtańszy syf jaki można nabyć w cenie oleju spożywczego lub może nawet tańszy Mam zamiar wlać tam jakis dobry olej np Mobil1 lub Castrol..ale jakie parametry oleju polecacie 20W40 bedzie git??

Proponuje go zmienić jak najszybciej, oczywiście wraz ze wkładem filtra oleju, ja uważam że powinieneś po takim oleju wlac zwykłym mineralny 15W40 np Mobil, natomiast jeżeli sie okaże że pozera duże ilości lub wypluwa (w co wątpie bo przebieg masz mały) proponuję 20W50 texaco sprawdzone na jednym z moich M110 i jest ok, przestał pożerać olej.


ZORTOX pisze:
Bardziej mnie męczy temat tego włączającego się wentylatora klimy...może ktoś mi coś doradzi, gdzie jest czujnik odpowiedzialny za jego włączanie ?? Czy jest to ten w bloku silnika gdzie wchodzi ta wtyczka (na filmiku) ? Czy wymiana tego elementu rozwiąże problem?

tak to jest ten przykręcony do głowicy, najprościej było by na chwile wymienic od kogos taki czujnik i bys miał pewność czy to faktycznie to.

Pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/