MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 20, 2010 11:51 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2008 12:07 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Tczew / Pomorskie
Cześć wszystkim. Chcę wymienić kable zapłonowe w moim Mietku ( 190c - silnik M121) Obecnie założone przewody ze starości strzciły "szczelność" i iskra przebija z nich na prawo i lewo. Znajomy mechanior powiedział, że mam kupic jakiekolwiek nowe kable , uciąć na odpowiednią długość i wkręcić fajki na końce przewodów. Jednak nie wydaje mi sie by było to w pełni poprawne rozwiązanie. Czy może ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w podobnych eksperymentach?
Z góry dzięki za porady! :)

_________________
W110 190C - 1962


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 1:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
ja kupiłem na metry w sklepie motocyklowym(niewielki koszt)
nakręciłem fajki tak jak to kiedyś w "komarkach" [zlosnik] było i wszystko działa
mogę macać na odpalonym przy fajkach i kablach i jak do tej pory jeszcze mnie nie popier.......ło [zlosnikhihi]
czyli chyba jest OK
powodzenia

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 2:07 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2008 12:07 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Tczew / Pomorskie
No to świetnie! :lol:

A tak przy okazji, ale trochę z innej beczki.
Musiałem wymontować gaźnik do czyszczenia. Teraz chcę go zamontować spowrotem ale mam mały problem z wężykiem, który zaczyna sie przy kopółce i powinen być wkręcony gdzieś do gaźnika. Co to je za licho?

_________________
W110 190C - 1962


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 3:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
u mnie takie "licho" to wężyk podciśnienia
nie jestem znawcą ale to steruje przyspieszeniem zapłonu
i wciśnięty jest pod gaźnikiem

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 7:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
barpawel pisze:
ja kupiłem na metry w sklepie motocyklowym(niewielki koszt)
nakręciłem fajki tak jak to kiedyś w "komarkach" [zlosnik] było i wszystko działa
mogę macać na odpalonym przy fajkach i kablach i jak do tej pory jeszcze mnie nie popier.......ło [zlosnikhihi]
czyli chyba jest OK
powodzenia

ale jak Cię p...lnie to aby raz ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 8:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Przewody kup od silnika np M115 ,silnik montowany w W115,W123,G460 muszą pasować bo i aparat i świece są po tej samej stronie ,a i silnik M115 nie odbiega daleko od M121 pewnie.Mechanik ma rację i takie rozwiązanie kupić i dociąć też jest poprawne ale z racji łatwości kupna kabli do nowszego M115 bez sensu.Wężyk od aparatu zapłonowego tak jak napisali wcześniej spełnia rolę zmiany zapłonu zależnie od obrotów i obciążenia silnika czyli przyśpiesza lub opóźnia zapłon.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw kwie 22, 2010 12:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2008 12:07 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Tczew / Pomorskie
Świetnie!
Dzięki chłopaki za pomoc [usmiech] Ten pomysł W115 też przyszedł mi do głowy i sobie wyszukałem sobie nawet model kabli z JanMora. A co do zbieżności konstrukcyjnych M115 i M121 to mam nadzieje, że będzie ich więcej. :lol: poniewż wydaje mi się, że czeka mnie rozbiórka silnika bo 3 gar nie chce palić i podobno jest to wina zapieczonego zaworu. Chociaż ja mam swoja teorię w tej kwestii. Wg. mnie gar nie pali bo sprężynka dociskająca zawór (zaznaczona na obrazku) jest kompletnie luźna i przez to nie ma odpowiedniego sprężania w cylindrze. Co Wy na to?

_________________
W110 190C - 1962


Na górę
Post: czw kwie 22, 2010 1:06 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2008 12:07 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Tczew / Pomorskie
Obrazek

_________________
W110 190C - 1962


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl