MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Centralny zamek pneumatyczny
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29519
Strona 1 z 1

Autor:  damien [ śr paź 31, 2007 8:09 pm ]
Tytuł:  Centralny zamek pneumatyczny

Witam,
Coz kiedys pisalem..ze posiadam centralny zamek pneumatyczny..i udalo mi sie...a raczej moim fachowcom przywrocic do zycia! Jest tylko jedna rzecz ktora wymaga wymiany/lub ewentualnie reanimacji:) Zalaczam zdjecie, gdziez zaznaczylem ten kawalek! Tzn tak twierdzi "moj nowy mechanik" ze jak sie to wymieni to bedzie wszystko ladnie dzialac. Ino ze nie wie on jak to sie nazywa..ja rowniez nie wiem. Czy mozna to kupic osobno..czy jakos caly zamek trzeba? /jakis wielki mega komplet?/
....zdjecie wrzuce za kilka minut..bo mam z tym niestety prewne problemy..:)

Obrazek

juz po wszystkim:)[/url]

Autor:  bary123ce [ śr paź 31, 2007 8:46 pm ]
Tytuł: 

master centralnego zamka. cena ok 15zl za uzywany.

Autor:  damien [ śr paź 31, 2007 9:49 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
master centralnego zamka. cena ok 15zl za uzywany.


a gdzie mozna go dostac? na allegro nic nie widze..same eltryczne.
Ma ktos moze na zbyciu? raczej beczki ktore widzialem na zlomowcach...to nie byly to z wyzszej polki:) Czy 124 miala taki sam?

Damien.

Autor:  gwiazda [ czw lis 01, 2007 6:30 am ]
Tytuł: 

Master centalnego zamka???co to [zlosnik] [zlosnik]
Master panowie to jest cały silownik głowny,czyli taki ktory najprościej mówiąc zamyka wszystkie wrota...W 124 napewno nie ma czegoś takiego.A nie da się tego jakoś podremontować?

Autor:  _me: how_ [ czw lis 01, 2007 12:09 pm ]
Tytuł: 

Jak zwał, tak zwał.

damien, sio do archiwum:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ght=master

Autor:  ixes [ pt lis 02, 2007 2:16 am ]
Tytuł: 

heh temat dobrze mi znany :lol:
choć znam jedno w123 oporne na moje działania z centralnym i za nic nie moge dojść why jest taki oporny [zlosnik] (ale to w123 to temat rzeka)

Co do "mastera" urządzenie proste jak budowa cepa (mam jeszcze 2 albo 3 w domu [zlosnik] ) i baaaaardzo rzadko sie psuje.

Jednak do sedna sprawy:
Jak Twoj mechanik doszedl do tego ze to master jest winnym całego zamieszania?

Jeżeli ocenil to po "syku" powietrza (po zgaszeniu auta i zamknięciu drzwi) z mastera to mógł sie pomylić.

Jednym ze sposobów sprawdzania szczelności jest odłączanie kolejnych obiegów centralnego w trójnikach z których jeden jest (uwaga [zlosnik] ) pod dywanikiem kierowcy zaraz w narożniku przy mocowaniu fotela z lewej strony pod taką czarną osłoną przyczepioną wew. progu nitami [zlosnik]. Drugi analogicznie po stronie pasażera. Jednak metoda jest malo dokladna i baaaaardzo czasochłonna. W sumie później i tak nie wiemy czy to wina przewodów w tym obiegu czy silownika :roll:

Sam męczyłem sie z tematem pare m-cy aż w promocji [zlosnik] kupiłem nowkę nie śmiganą "mastera" w ASO. I co ? I nic lepiej syczal po zamknięciu jak wcześniej tyle ze stracilem 60zł :evil: .

Wtedy przyszedł czas totalnej wojny z centralnym zamkiem. Wyciągnąłem całą pajęczyne z auta i badalem na szczelność w pojemniku z wodą (czyli wannie [zlosnik] ). Okazalo sie ze wszystkie połączenia gumowe i same węże są w dobrym stanie. Zabralem sie za silowniki i tu znalazłem winnych. Membrana w środku silownika byla pęknieta dzięki czemu podciśnienie przedostawało sie na jej drugą stronę a że przewody i połączenia były szczelne to jedyne miejsce gdzie mogło ono uciekać to master [zlosnik] . (on nie jest i nie musi być idelanie szczelny)

Silowniki można łatwo sprawdzić - wystarczy zanurzyć go w wiaderku z wodą i dmuchać w jeden z przewodów jeżeli drugim przewodem będą leciały ciągle bąbelki to jest winna membrana. (na początku moze troche ich wylecieć zanim membrana osiągnie max. lub min. wychylenie)

Naprawa polega na rozebraniu silownika (uwaga nie połamać mocowań bo nie bedzie po zmontowaniu szczelne - jeżeli juz sie połamie uszczelnić mozna silikonem itp.) wyjęciu membrany i załataniu jak dętki. (używać raczej miękkiej gumy zeby ładnie sie wyginała i była elastyczna bo inaczej silownik moze ciężko lub w ogóle nie działać)

To oczywiście nie jest jakies panaceum na wszystkie dolegliwości centralnego zamka ale może komuś kiedyś ta wiedza sie przyda [zlosnik]

pozdrawiam <br>Dodano po 7 minutach.:<br> sprostowanie do posta dodanego przez ~(me: how)

na samym końcu napisalem ze dziala ale to byl połowiczny sukces bo centralny trzymal tylko przy odłączonym tylnym obiegu :oops:

Autor:  damien [ pt lis 02, 2007 7:11 pm ]
Tytuł: 

nie wiem do konca jak do tego doszedl :) ale wydaje mi sie ze trafnie to ocenil, poniewaz juz wymienilem i dziala dobrze. co prawda mowil ze jeszcze cos tam musi podlaczyc.. bo poki co dziala tylko przy wlaczonym silniku :).
Udalo mi sie to zdobyc... ze starej beczki..rowniez kombi :)
..argumentujac to ze to wlasnie ten element, mowil cos o tym, ze jak rekami sterowal /bez tego/ to dzialal centralny dobrze..spytam sie go jeszcze jak do tego doszedl?moze zdradzi tajemnice...

I dzieki za linka z wyszukiwarki :) mimo textu "skorzystaj z wyszukiwarki" doceniam go bardzo, gdyz byl pomocny... jednak nie wiedzac do konca jak co sie nazywa itd itp etc.. i tak bym nie wiedzial ze w tym poscie wlasnie o tym mowa:) teraz juz troche wiedzy przybylo :) Hej.

Autor:  gekonos [ sob lis 03, 2007 7:04 am ]
Tytuł: 

Obrazek

element nr 83
EPC podaje takie oto nr części: 1168000473 lub 0008001073
w zależności od daty produkcji


damien pisze:
przy wlaczonym silniku



może nie masz "akumulatora" podciśnienia aby działał na postoju

Autor:  elmo25 [ wt lis 06, 2007 4:36 pm ]
Tytuł: 

Moim zdaniem sprawdź część nr. 179.
Z tego co pamiętam powinna tylko w jedną stronę puszczać powietrze.
Jeśli central działa tylko przy pracującym silniku proponowałbym sprawdzenie szczelności całego układu a w szczególności regulacji wysokości świateł (jeśli takową posiadasz).
Możesz też sprawdzić wszystkie siłowniki (są w nich 2 komory przedzielone membramą która najzwyczajniej z czasem pęka i jeśli jest w niej niewielkie pęknięcie to centralny działa przy uruchomionym silniku ale po wyłączeniu silnika i tak po chwili ucieknie powietrze.
Jewnie jak nie jeden z nas zjadłem na tym zęby.
Jeśli tak jest wypnij uszkodzony siłownik i koniecznie zaślep końcówki przewodów ciśnieniowych.
Ja mam tak u siebie zrobione w jednych drzwiach i jest ok
Jak coś to pisz to chętnie w czymś jeszcze doradzę.

Powodzenia

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/