MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Centralny zamek pneumatyczny https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29519 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | damien [ śr paź 31, 2007 8:09 pm ] |
Tytuł: | Centralny zamek pneumatyczny |
Witam, Coz kiedys pisalem..ze posiadam centralny zamek pneumatyczny..i udalo mi sie...a raczej moim fachowcom przywrocic do zycia! Jest tylko jedna rzecz ktora wymaga wymiany/lub ewentualnie reanimacji:) Zalaczam zdjecie, gdziez zaznaczylem ten kawalek! Tzn tak twierdzi "moj nowy mechanik" ze jak sie to wymieni to bedzie wszystko ladnie dzialac. Ino ze nie wie on jak to sie nazywa..ja rowniez nie wiem. Czy mozna to kupic osobno..czy jakos caly zamek trzeba? /jakis wielki mega komplet?/ ....zdjecie wrzuce za kilka minut..bo mam z tym niestety prewne problemy.. ![]() ![]() juz po wszystkim:)[/url] |
Autor: | bary123ce [ śr paź 31, 2007 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
master centralnego zamka. cena ok 15zl za uzywany. |
Autor: | damien [ śr paź 31, 2007 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: master centralnego zamka. cena ok 15zl za uzywany.
a gdzie mozna go dostac? na allegro nic nie widze..same eltryczne. Ma ktos moze na zbyciu? raczej beczki ktore widzialem na zlomowcach...to nie byly to z wyzszej polki:) Czy 124 miala taki sam? Damien. |
Autor: | gwiazda [ czw lis 01, 2007 6:30 am ] |
Tytuł: | |
Master centalnego zamka???co to ![]() ![]() Master panowie to jest cały silownik głowny,czyli taki ktory najprościej mówiąc zamyka wszystkie wrota...W 124 napewno nie ma czegoś takiego.A nie da się tego jakoś podremontować? |
Autor: | _me: how_ [ czw lis 01, 2007 12:09 pm ] |
Tytuł: | |
Jak zwał, tak zwał. damien, sio do archiwum: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ght=master |
Autor: | ixes [ pt lis 02, 2007 2:16 am ] |
Tytuł: | |
heh temat dobrze mi znany ![]() choć znam jedno w123 oporne na moje działania z centralnym i za nic nie moge dojść why jest taki oporny ![]() Co do "mastera" urządzenie proste jak budowa cepa (mam jeszcze 2 albo 3 w domu ![]() Jednak do sedna sprawy: Jak Twoj mechanik doszedl do tego ze to master jest winnym całego zamieszania? Jeżeli ocenil to po "syku" powietrza (po zgaszeniu auta i zamknięciu drzwi) z mastera to mógł sie pomylić. Jednym ze sposobów sprawdzania szczelności jest odłączanie kolejnych obiegów centralnego w trójnikach z których jeden jest (uwaga ![]() ![]() ![]() Sam męczyłem sie z tematem pare m-cy aż w promocji ![]() ![]() Wtedy przyszedł czas totalnej wojny z centralnym zamkiem. Wyciągnąłem całą pajęczyne z auta i badalem na szczelność w pojemniku z wodą (czyli wannie ![]() ![]() Silowniki można łatwo sprawdzić - wystarczy zanurzyć go w wiaderku z wodą i dmuchać w jeden z przewodów jeżeli drugim przewodem będą leciały ciągle bąbelki to jest winna membrana. (na początku moze troche ich wylecieć zanim membrana osiągnie max. lub min. wychylenie) Naprawa polega na rozebraniu silownika (uwaga nie połamać mocowań bo nie bedzie po zmontowaniu szczelne - jeżeli juz sie połamie uszczelnić mozna silikonem itp.) wyjęciu membrany i załataniu jak dętki. (używać raczej miękkiej gumy zeby ładnie sie wyginała i była elastyczna bo inaczej silownik moze ciężko lub w ogóle nie działać) To oczywiście nie jest jakies panaceum na wszystkie dolegliwości centralnego zamka ale może komuś kiedyś ta wiedza sie przyda ![]() pozdrawiam <br>Dodano po 7 minutach.:<br> sprostowanie do posta dodanego przez ~(me: how) na samym końcu napisalem ze dziala ale to byl połowiczny sukces bo centralny trzymal tylko przy odłączonym tylnym obiegu ![]() |
Autor: | damien [ pt lis 02, 2007 7:11 pm ] |
Tytuł: | |
nie wiem do konca jak do tego doszedl ![]() ![]() Udalo mi sie to zdobyc... ze starej beczki..rowniez kombi ![]() ..argumentujac to ze to wlasnie ten element, mowil cos o tym, ze jak rekami sterowal /bez tego/ to dzialal centralny dobrze..spytam sie go jeszcze jak do tego doszedl?moze zdradzi tajemnice... I dzieki za linka z wyszukiwarki ![]() ![]() |
Autor: | gekonos [ sob lis 03, 2007 7:04 am ] |
Tytuł: | |
![]() element nr 83 EPC podaje takie oto nr części: 1168000473 lub 0008001073 w zależności od daty produkcji damien pisze: przy wlaczonym silniku
może nie masz "akumulatora" podciśnienia aby działał na postoju |
Autor: | elmo25 [ wt lis 06, 2007 4:36 pm ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem sprawdź część nr. 179. Z tego co pamiętam powinna tylko w jedną stronę puszczać powietrze. Jeśli central działa tylko przy pracującym silniku proponowałbym sprawdzenie szczelności całego układu a w szczególności regulacji wysokości świateł (jeśli takową posiadasz). Możesz też sprawdzić wszystkie siłowniki (są w nich 2 komory przedzielone membramą która najzwyczajniej z czasem pęka i jeśli jest w niej niewielkie pęknięcie to centralny działa przy uruchomionym silniku ale po wyłączeniu silnika i tak po chwili ucieknie powietrze. Jewnie jak nie jeden z nas zjadłem na tym zęby. Jeśli tak jest wypnij uszkodzony siłownik i koniecznie zaślep końcówki przewodów ciśnieniowych. Ja mam tak u siebie zrobione w jednych drzwiach i jest ok Jak coś to pisz to chętnie w czymś jeszcze doradzę. Powodzenia |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |