MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zmierzyłem cisnienie na cylindrach. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29592 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Monter [ ndz lis 04, 2007 4:20 pm ] |
Tytuł: | Zmierzyłem cisnienie na cylindrach. |
jako że mój sasiad kupił manometr postanowiłem zmierzyć ciśnienie w smoku. badanie po dwutygodniowej przerwie w jeździe- wiec silnik zimny wyszlo: 1- 11,3 2- 10,7 3- 10,6 4- 10,9 5- 10,8 6- 11,0 Nie mogę znaleźc jednoznacznej inf o nominanym ciśnieniu w m110.988 więc stąd moje pytanie - chyba wszystko gra? ( gdzieś zanlazłem posta Remika że 10-12 atm to dobrze, ale..) Drugie pytanie - czy słabo kręcący rozrusznik może zaniżać wyniki - bo u mnie kręcił coś nie tęgo...??? trzecie pytanie - dlaczego nie pryskał paliwem jak obracałem wałem a wszystkie świece były wykręcone i pompę było słychać?? popodłączeniu świac odpalil jak zwykłe po pół obrotu ![]() Pozdrawiam Paweł |
Autor: | howser [ ndz lis 04, 2007 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: wyszlo: 1- 11,3 2- 10,7 3- 10,6 4- 10,9 5- 10,8 6- 11,0 To nie jest zły wynik, nawet moge powiedzieć że jest to dobry wynik bo miesci sie w normie. Wszystko jeszcze zależy od sprzetu jakim mierzyłeś,a czy powtarzaleś próby??? chciaz ja w swoi najmniej miałem 11,5 ale za to w drugim w którym mam LPG miałen nawet 7 no ale ten silnik to juz przeszłość. Monter pisze: Drugie pytanie - czy słabo kręcący rozrusznik może zaniżać wyniki - bo u mnie kręcił coś nie tęgo...???
cięzko powiedzieć, powinno sie tak długo krecić aż wskazówka stanie oczywiscie trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi. Pozdro |
Autor: | Xytras [ ndz lis 04, 2007 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
W każdej benzynie sprawdza się na wciśniętym gazie? Bo z tego co wiem to w dieslach zależnie od pompy podobno... |
Autor: | bary123ce [ pn lis 05, 2007 2:15 pm ] |
Tytuł: | |
howser pisze: trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi.
a co to daje w mierzeniu kompresji ?? |
Autor: | roadrunner [ pn lis 05, 2007 3:28 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: howser pisze: trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi. a co to daje w mierzeniu kompresji ?? Skads musie pobrac silnik powietrze ktore potem sprezy, w diestu jest to potrzebne tylko jesli jest pzrepustnica na dolocie. |
Autor: | Monter [ pn lis 05, 2007 3:52 pm ] |
Tytuł: | |
howser pisze: To nie jest zły wynik, nawet moge powiedzieć że jest to dobry wynik bo miesci sie w normie. Wszystko jeszcze zależy od sprzetu jakim mierzyłeś,a czy powtarzaleś próby???
chciaz ja w swoi najmniej miałem 11,5 Też mam taką nadzieję, że serduszko nieźle sobie jeszcze radzi ![]() ![]() Z drugiej strony przy delikatnej jeździe auto pali srednio ok 11-12 litrów - na trasie mozna zejść ponizej 10 l/100km, spalanie oleju ok 1,5 l /7.500 km ( razem z wyciekami, z którymi obecnie walcze) - ciśnienie zimny 3 na rozgrzanym 1.2-1.3. Jesli juz to mam do przejrzenia gumki na zaworach bo jak postoi 3 tygodnie i go odpale to czasem sąsiada nie widać ![]() Pozdrawiam |
Autor: | bary123ce [ pn lis 05, 2007 3:54 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Skads musie pobrac silnik powietrze ktore potem sprezy To ja chyba odruchowo przy takim pomiarze dodałem gazu, bo pokazywało OK ![]() |
Autor: | Xytras [ wt lis 06, 2007 11:16 am ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: bary123ce pisze: howser pisze: trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi. a co to daje w mierzeniu kompresji ?? Skads musie pobrac silnik powietrze ktore potem sprezy, w diestu jest to potrzebne tylko jesli jest pzrepustnica na dolocie. Czyli mowa o 200D, 220D, 240D z pierwszej serii z mokrym filtrem? Ja akurat czytałem inaczej w etzoldzie, chyba ze to o to samo chodzilo a ja nie wiem ![]() |
Autor: | Mor [ wt lis 06, 2007 11:45 am ] |
Tytuł: | |
WIS przy silniku M110 jako minimum podaje 8,5 ale przy silniku w temperaturze pracy(różnica między cylindrami max 1,5). Konieczne wciśnięcie pedału przyspieszenia do dechy. |
Autor: | Ocet [ wt lis 06, 2007 3:51 pm ] |
Tytuł: | |
Przy słabym rozruszniku/akumulatorze ciśnieni może być nawet do 2 oczek niższe niż w "rzeczywistości":) |
Autor: | Xytras [ wt lis 06, 2007 3:56 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba kupić licznik obrotów do rozrusznika, albo postawić obok fabrycznie nową sztukę aby mieć punkt odniesienia ![]() ![]() |
Autor: | kriss23 [ wt lis 06, 2007 8:43 pm ] |
Tytuł: | |
Wynik dobry, nie ma co szukać, ale żeby był wiarygodny to należy mierzyć: na ciepłym silniku, gaz do dechy, na dobrym akumlatorze i z jak najmniejszym obciążeniem (świece, wtryski itp.) aby nie stawiało oporu. Jak by był kiepski wynik to możesz zrobić próbę olejową, ale tu chyba nie ma takiej potrzeby. ![]() |
Autor: | bary123ce [ wt lis 06, 2007 9:00 pm ] |
Tytuł: | |
kriss23 pisze: na ciepłym silniku
Przecież już o tym było, że na zimnym. Na ciepłym pomiar można robić po wcześniejszym pomiarze na zimnym motorze. Wtedy możemy porównać wyniki i wyciągnąć wnioski. |
Autor: | Monter [ śr lis 07, 2007 8:04 am ] |
Tytuł: | |
Będzie podwójny pomiar ![]() Ale to weekend! ![]() ![]() |
Autor: | howser [ śr lis 07, 2007 9:14 am ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: Będzie podwójny pomiar
Przy takich wartosciach jakie podałes ja bym spał spokojnie i nie martwiłbym sie kompresją. Co innego gdyby te wartości miałbys np takie: 1-10 2-7 3-7,5 itd to wtedy mogłbyś sie martwić. Pozdro |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |