MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zmierzyłem cisnienie na cylindrach.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29592
Strona 1 z 2

Autor:  Monter [ ndz lis 04, 2007 4:20 pm ]
Tytuł:  Zmierzyłem cisnienie na cylindrach.

jako że mój sasiad kupił manometr postanowiłem zmierzyć ciśnienie w smoku.
badanie po dwutygodniowej przerwie w jeździe- wiec silnik zimny

wyszlo:
1- 11,3
2- 10,7
3- 10,6
4- 10,9
5- 10,8
6- 11,0

Nie mogę znaleźc jednoznacznej inf o nominanym ciśnieniu w m110.988 więc stąd moje pytanie - chyba wszystko gra? ( gdzieś zanlazłem posta Remika że 10-12 atm to dobrze, ale..)

Drugie pytanie - czy słabo kręcący rozrusznik może zaniżać wyniki - bo u mnie kręcił coś nie tęgo...???

trzecie pytanie - dlaczego nie pryskał paliwem jak obracałem wałem a wszystkie świece były wykręcone i pompę było słychać??
popodłączeniu świac odpalil jak zwykłe po pół obrotu ;)

Pozdrawiam
Paweł

Autor:  howser [ ndz lis 04, 2007 8:46 pm ]
Tytuł: 

Monter pisze:
wyszlo:
1- 11,3
2- 10,7
3- 10,6
4- 10,9
5- 10,8
6- 11,0


To nie jest zły wynik, nawet moge powiedzieć że jest to dobry wynik bo miesci sie w normie. Wszystko jeszcze zależy od sprzetu jakim mierzyłeś,a czy powtarzaleś próby???
chciaz ja w swoi najmniej miałem 11,5


ale za to w drugim w którym mam LPG miałen nawet 7 no ale ten silnik to juz przeszłość.

Monter pisze:
Drugie pytanie - czy słabo kręcący rozrusznik może zaniżać wyniki - bo u mnie kręcił coś nie tęgo...???


cięzko powiedzieć, powinno sie tak długo krecić aż wskazówka stanie oczywiscie trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi.

Pozdro

Autor:  Xytras [ ndz lis 04, 2007 9:26 pm ]
Tytuł: 

W każdej benzynie sprawdza się na wciśniętym gazie? Bo z tego co wiem to w dieslach zależnie od pompy podobno...

Autor:  bary123ce [ pn lis 05, 2007 2:15 pm ]
Tytuł: 

howser pisze:
trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi.

a co to daje w mierzeniu kompresji ??

Autor:  roadrunner [ pn lis 05, 2007 3:28 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
howser pisze:
trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi.

a co to daje w mierzeniu kompresji ??


Skads musie pobrac silnik powietrze ktore potem sprezy, w diestu jest to potrzebne tylko jesli jest pzrepustnica na dolocie.

Autor:  Monter [ pn lis 05, 2007 3:52 pm ]
Tytuł: 

howser pisze:
To nie jest zły wynik, nawet moge powiedzieć że jest to dobry wynik bo miesci sie w normie. Wszystko jeszcze zależy od sprzetu jakim mierzyłeś,a czy powtarzaleś próby???
chciaz ja w swoi najmniej miałem 11,5


Też mam taką nadzieję, że serduszko nieźle sobie jeszcze radzi ;) Pomiarów fabrycznych sie nie spodziewałem bo licznikowe 300.000 km i 24 lata muszą sie na nim odbić ;)
Z drugiej strony przy delikatnej jeździe auto pali srednio ok 11-12 litrów - na trasie mozna zejść ponizej 10 l/100km, spalanie oleju ok 1,5 l /7.500 km ( razem z wyciekami, z którymi obecnie walcze) - ciśnienie zimny 3 na rozgrzanym 1.2-1.3.
Jesli juz to mam do przejrzenia gumki na zaworach bo jak postoi 3 tygodnie i go odpale to czasem sąsiada nie widać [zlosnik] - ale to taki jego urok i mi sie podoba więc z tym spokojnie.

Pozdrawiam

Autor:  bary123ce [ pn lis 05, 2007 3:54 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:

Skads musie pobrac silnik powietrze ktore potem sprezy

To ja chyba odruchowo przy takim pomiarze dodałem gazu, bo pokazywało OK [cool]

Autor:  Xytras [ wt lis 06, 2007 11:16 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
bary123ce pisze:
howser pisze:
trzeba pamietac o wciśnietym pedale gazu do podłogi.

a co to daje w mierzeniu kompresji ??


Skads musie pobrac silnik powietrze ktore potem sprezy, w diestu jest to potrzebne tylko jesli jest pzrepustnica na dolocie.


Czyli mowa o 200D, 220D, 240D z pierwszej serii z mokrym filtrem?

Ja akurat czytałem inaczej w etzoldzie, chyba ze to o to samo chodzilo a ja nie wiem :)

Autor:  Mor [ wt lis 06, 2007 11:45 am ]
Tytuł: 

WIS przy silniku M110 jako minimum podaje 8,5 ale przy silniku w temperaturze pracy(różnica między cylindrami max 1,5). Konieczne wciśnięcie pedału przyspieszenia do dechy.

Autor:  Ocet [ wt lis 06, 2007 3:51 pm ]
Tytuł: 

Przy słabym rozruszniku/akumulatorze ciśnieni może być nawet do 2 oczek niższe niż w "rzeczywistości":)

Autor:  Xytras [ wt lis 06, 2007 3:56 pm ]
Tytuł: 

Trzeba kupić licznik obrotów do rozrusznika, albo postawić obok fabrycznie nową sztukę aby mieć punkt odniesienia [cool] [hihi]

Autor:  kriss23 [ wt lis 06, 2007 8:43 pm ]
Tytuł: 

Wynik dobry, nie ma co szukać, ale żeby był wiarygodny to należy mierzyć: na ciepłym silniku, gaz do dechy, na dobrym akumlatorze i z jak najmniejszym obciążeniem (świece, wtryski itp.) aby nie stawiało oporu.
Jak by był kiepski wynik to możesz zrobić próbę olejową, ale tu chyba nie ma takiej potrzeby. :oops:

Autor:  bary123ce [ wt lis 06, 2007 9:00 pm ]
Tytuł: 

kriss23 pisze:
na ciepłym silniku

Przecież już o tym było, że na zimnym. Na ciepłym pomiar można robić po wcześniejszym pomiarze na zimnym motorze. Wtedy możemy porównać wyniki i wyciągnąć wnioski.

Autor:  Monter [ śr lis 07, 2007 8:04 am ]
Tytuł: 

Będzie podwójny pomiar :P


Ale to weekend! [smiech] [oczko]

Autor:  howser [ śr lis 07, 2007 9:14 am ]
Tytuł: 

Monter pisze:
Będzie podwójny pomiar

Przy takich wartosciach jakie podałes ja bym spał spokojnie i nie martwiłbym sie kompresją.

Co innego gdyby te wartości miałbys np takie:
1-10
2-7
3-7,5
itd to wtedy mogłbyś sie martwić.

Pozdro

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/