MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
central+gaszenie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=296 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Adaś [ pn sty 14, 2002 10:20 am ] |
Tytuł: | |
witam, to zaczęło się w trakcie nieszczęsnego wyjazdu na narty. Przy temperaturze -28C przestały działać zamki w drzwiach i bagażniku, a co najlepsze, auto po wyłączeniu zapłonu wcale nie gasło. Po powrocie i wzroście temperatury, wszystko wróciło do normy. Do dzisiaj. Nie działa central i silnik nie gaśnie. Co ma jedno z drugim? Proszę o pomoc. PS Jestem dumny bo przy takim mrozie mesiek odpalił bez większych problemów! ![]() |
Autor: | macg [ pn sty 14, 2002 11:44 am ] |
Tytuł: | |
a jednak jedno z drugim ma cos (calkiem duzo) wspolnego. to cos nazywa sie uklad podcisnienia, i wszystko wskazuje na to ze ci sie rozszczelnil. jezeli poza centralem tez ci nie gasnie to przyczyna moze tkwic gdzies bardzo blisko "wakum pumpy".napewno ktorys z bardziej doswiadczonych forumowiczow doradzi ci zaraz jak to rozwiazac. |
Autor: | ta linia [ pn sty 14, 2002 12:09 pm ] |
Tytuł: | |
Z moich badań wynika, że układ pneumatyczny zasila trzy zespoły w samochodzie : wyłaczanie pompy paliwa ("gaszenie" po przekręceniu kluczyka), zamek centralny, regulacja wysokości świateł. Rozszczelnienie któregokolwiek z obwodów powoduje, że nie działa cała reszta. Ja mam nieszczelność w obwodach zamka centralnego więc też nie mogłem zagasić silnika. Ponieważ centralnym zajmę się na wiosnę odłączyłem go na trójniku (obok wspomagania hamulców)i nie mam zamka, ale silnik gasi się kluczykiem. Pozdrawiam. |
Autor: | ta linia [ pn sty 14, 2002 12:14 pm ] |
Tytuł: | |
Ponieważ Twój mesiek miał przednie spotkanie z innym samochodem, podejrzewam, że masz rozszczelnione przewody pneumatyczne biegnące do regulacji wysokości świateł. Sprawdź najpierw ten obwód, ewentualnie będziesz musiał go zaślepić. |
Autor: | Adaś [ pn sty 14, 2002 12:31 pm ] |
Tytuł: | |
jedno mnie nie dotyczy - regulacja lamp. mam starszy model tzn okrągłe oczka i regulację manualną, tzn wychodzę z auta, otwieram maskę i pokrętełkiem robię regulację. Fajne, przy okazji można popatrzeć na motorek ![]() |
Autor: | Adaś [ czw sty 17, 2002 12:06 pm ] |
Tytuł: | |
no nie wiem co się dzieje. Dzisiaj przyjeżdżam sobie do pracy, odruchowo gaszę kluczykiem .....i działa, tzn zgasł ![]() |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ czw sty 17, 2002 5:29 pm ] |
Tytuł: | |
Wracając do poprzedniego Twojego postu, to też miałem starszy model (tzn. rocznik 81, okrągłe lampy) i miał już sterowanie pneumatyczne.....chyba że zmienili to w 1979 roku, razem z całą masą innych rzeczy.... |
Autor: | Wojtas [ czw sty 17, 2002 10:09 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, nie jestem z wyksztalcenia mechanikiem samochodowym, ale mialem podobny problem w W124 tzn. nie gasl po wylaczeniu i central tez nie dzialal, a o regulacji swiatel i tylnych zaglowkach to juz nie wspomne. Pojechalem do mojego mechanika i naprawil mi to, a przyczyna byla mala okragla membranka przy wakum pompie. Ona btla sprawca wszystkiego.A co do zamka centralnego to tez gdzies byl uklad nie szczelny co spowodowalo spalenie pompki ktora znajdowala sie pod tylna kanapa (po rozszczelnieniu caly czas pracowala) pewnie u ciebie jest inaczej, ale na wszelki wypadek odlaczylbym zasilanie pompki centralnego-jezeli taka wystepuje? Moge sie mylic!!! ale w w124 tak jest. Pozdrawiam |
Autor: | Adaś [ czw sty 31, 2002 1:08 pm ] |
Tytuł: | |
mój egzemplarz to chyba jakaś wersja na Włochy czy południe Francji ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |