MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Nowy nabytek - nowe zagadki
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29934
Strona 1 z 1

Autor:  Witus_d [ sob lis 17, 2007 3:32 pm ]
Tytuł:  Nowy nabytek - nowe zagadki

Witam wszystkich na forum

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem kombi 240d z 1979 roku. Dopiero teraz czytając inne posty dowiedziałem się, że można sprawdzić Vin a właściwie informacje w nim zakodowane poza siecią ASO, zatem bardzo proszę o rozszyfrowanie numeru z mojego auta. Oto i on: 12318310006185 Z góry dziękuje :)

Druga sprawa dotyczy lekko przycinającego się pedału gazu. Zdarza mu się utknąć w pozycji ok 1/4skoku. No i fajnie ale z automatem to takie przycinanie jest mocno denerwujące, że o stresie przed skrzyżowaniami nie wspomnę :P Próbowałem to już jakimiś penetratorami pryskać, ale np WD-40 zadziałało dokładnie odwrotnie niż chciałem. mam wrażenie, że gdzieś sie blokuje na mocowaniu pedału gazu u jego podstawy. Czy tam jest jakiś rozbieralny zawias czy jest to poskładane na amen ? I gdzie jeszcze ewentualnie szukać miejsca klinowania? Dodam ze wszystkie cięgła i linki zamocowane na głowicy wyglądają OK i tam sie chyba nic nie przycina.

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ sob lis 17, 2007 4:05 pm ]
Tytuł: 

VIN WDB12318310006185
Model 240 TD
Chassis 12318310006185
Engine 616912 10 109819
Transmission 00 623846
Order 0 7 219 13061
Approx. year not defined
Lights HELLA HELLA
Cab 03069
Dealer Hamburg branch (219)
Interior Unknown code (106)
Paint
623 light ivory (T) (с 01.01.1972 по 1993)
Options
404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995)
left front seat with multiple contour backrest (с 01.01.1996)
seat bench and mb-tex internal roof upholstery (с 01.01.1962 по 30.11.1963)
422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986)
450 International taxi (с 01.09.1972)
550 trailer coupling (с 01.03.1965)
model designation "automatic" (с 01.10.1964 по 30.11.1964)
656 Michelin tires (с 01.08.1965 по 31.10.1989)
Veith tires (с 01.01.1963 по 31.01.1965)
light alloy wheels, 10-hole (с 01.06.1993)
843 rear seat bench divided 2/3 : 1/3 (с 01.10.1977 по 31.08.1996)
rubber mats on front floor, left and right (с 01.02.1963 по 31.10.1968)
934 taxi emergency alarm unit (с 01.11.1972) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Taxi :) co do tego zacinającego się gazu to zobacz jak wygląda ten plastykowy dynks w gniezdzie na ścianie grodziowej, nieraz miałem z tym problemy <br>Dodano po 39 sekundach.:<br> albo zapytaj Xytrasa on jest specjalistą od rzeźb w dziedzinie cięgien gazu :P

Autor:  Witus_d [ sob lis 17, 2007 4:15 pm ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie.
Czytam i czytam i coraz to spokojniejszy jestem bo rzeczywistość zgadza się z danymi zaklętymi w cyferkach :D
No może poza kolorem nadwozia bo ni cholery to nie jest "jasna kość słoniowa" , ale kupowałem widząc że był już kiedyś malowany :) więc przynajmniej bez specjalnych zdziwień

Autor:  Wojt@s [ ndz lis 18, 2007 12:45 pm ]
Tytuł: 

Witus mniemam z podpisu że jesteś z Łodzi?? byłoby super, bo kolejna osoba:)
Cały pic pewnie polega na tym że na ścianie grodziowej się przytarło, albo poprostu coś blokuje:) Może ten wałek idący do głowicy się wytarł, poprostu przypatrz dobrze, bo to z grubsza jedyne miejsce które może powodować takie oznaki.Pozdrawiam 8)

Autor:  kielbik [ ndz lis 18, 2007 1:47 pm ]
Tytuł: 

Zaraz, zaraz... powoli z ta radoscia. Kupno niekutego Merca w Polsce to naprawde wielka sztuka ;). Wg VIN powinna byc MECHANICZNA skrzynia a ty masz automatyczna - chyba, ze zle zrozumialem twoje:
Witus_d pisze:
ale z automatem to takie przycinanie jest mocno denerwujące
Jaki masz kolor wnetrza? powinien byc sraczkowaty MB-Tex i podluzny pasek z tylu oparcia fotela kierowcy.

Co do ciegna gazu to psikasz po zlej stronie. Trzeba przesmarowac przeguby w komorze silnika i to gniazdo na scianie grodziowej, o ktorym pisal Elwood BLUES MOBIL. Te czynnosci sa nawet ujete w planie obslugi 123 ale malo kto o tym pamieta... :)

Autor:  Xytras [ ndz lis 18, 2007 3:00 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie, raczej zajmij się tym co masz pod maską, a najpierw szoruj z aparatem i zdjęcia rób [zlosnik]

Autor:  Witus_d [ ndz lis 18, 2007 3:40 pm ]
Tytuł: 

Ok jutro postaram się zrobić fotki :)
a co do pryskania to i pod maska i tyle ile sięgnąłem z kabiny kuląc sie pod kierownicą. No ale nie zaszkodzi powtórzyć, bo jakiś smarowideł w "śpreju" to u mnie dostatek:) Bo fakt faktem tego gniazda na ścianie grodziowej to za bardzo nie pryskałem.

Autor:  Witus_d [ pn lis 26, 2007 7:59 pm ]
Tytuł: 

Kontynuując temat zacinającego się gazu. Jak dobrać się do cięgieł idących od samego pedału do ściany grodziowej??Trzeba rozbierać tunell środkowy czy da się to zrobić np z kanału?? Bo mimo terapii WD dalej się zacina a to naprawde irytuje. :evil:

A co do kodu VIN to moje autko jest srebrne, silnik 2,4d, kombiak, skrzynia automat, całe wnętrze czarne fotele też czarne, lewe lustro w prądzie, webasto, kanapa dzielona asymetrycznie. Zatem pytanie - kundel czy szczepan ???? [szalone]

Autor:  kielbik [ pn lis 26, 2007 9:33 pm ]
Tytuł: 

Witus_d pisze:
Zatem pytanie - kundel czy szczepan ????[szalone]
Nie miej zludzen: szczepan az milo :P. Ale swoja droga ten co go szczepil zadal sobie sporo trudu zeby znalezc papiery od takiego samego kombika (123.183) co w czasach kiedy zabieg zostal wykonany wcale nie bylo prosta sprawa a ludzie szczepili na co popadlo, nawet na papiery od 115. Ech, to byly czasy... :)

Autor:  Witus_d [ wt lis 27, 2007 6:59 am ]
Tytuł: 

eh, no bywa. Chociaż co tu dużo mówić pola nr vin wyglądają całkiem ładnie ale to pies trząchał. Najdziwniejsze jest to, że poprzednie właściciel miał go od 1992roku więc z punktu widzenia przepisów szczepan czy nie - według prawa RP już mój :)

A i miałem dodać fotki - przepraszam że marna jakościowo ale komórka robiona http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 119032.jpg

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/