MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zasada działania wentylatora chłodnicy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30231
Strona 1 z 1

Autor:  grigorius [ śr lis 28, 2007 2:47 pm ]
Tytuł:  zasada działania wentylatora chłodnicy

Witam, pisze w imieniu kolegi który ma beczke, jest to 200D 80r.,
Auto ma zamontowany jakiś mały wentylator załączany elektrycznie lub jak kolega chce to sobie może guziczkiem go włączyć, tyle że wentylator się kręci jak wariat, dmucha na silnik mocnym powietrzem a temperatura cieczy nie spada!, jak tylko ruszy z miejsca temperatura bardzo szybko spada do 80C a jak tylko postoi na światłach znowu rośnie i wentylator jej nie obniża. Nie wiem czy ten wentyaltor powinien dmuchać na silnik czy na chłodnice? i czy można przykręcić zwykłe orygialne śmigło do koła pasowego jak totam było oryginalnie, czy potzrebne sa jeszcze jakies przeróbki?

Autor:  _me: how_ [ śr lis 28, 2007 4:30 pm ]
Tytuł: 

Wentylator ma wymusić przepływ powietrza przez lamelki chłodnicy, a nie dmuchać na silnik. To, że temperatura spada, gdy auto ruszy, świadczy o tym, że zamontowany patent jest nieskuteczny, bo przypadkowy. Sam piszesz, że jest mały i diabeł jeden wie co on tam miesza.

W silniku twojego kolegi nie ma sprzęgła wiskotycznego, ani elektromagnesu. Tym bradziej może dziwić, co skłoniło autora rzeźby do takiej twórczości, ale różnie to bywa.

Wentylator tak jak piszesz do koła, tunel jeśli gdzieś go wywiało i jeśli chłodnica jest drożna (brak drożności mógł być powodem prób usprawniania układu). Będzie to najlepsze, najprostsze i najmniej awaryjne z możliwych rozwiązań.

Autor:  Monter [ śr lis 28, 2007 10:49 pm ]
Tytuł: 

grigorius pisze:
jak kolega chce to sobie może guziczkiem go włączyć


To jest dopiero analogowy system 8) jeszcze powino być cięgno kąta wyprzedzenia wtrysku, faz rozrządu, zubożenia mieszanki itp - takie polskie VVTi

grigorius pisze:
dmucha na silnik mocnym powietrzem a temperatura cieczy nie spada


Równie dobrze można by było całą ekiipa dmuchać na silnik i tak to nic nie da....


(me: how) pisze:
W silniku twojego kolegi nie ma sprzęgła wiskotycznego, ani elektromagnesu. Tym bradziej może dziwić, co skłoniło autora rzeźby do takiej twórczości, ale różnie to bywa.


Proste jak budowa cepa nie ma co sie wysilać tylko wrócić do oryginału bo tu nie ma co kombinować. I to chyba najtańsze rozwiązanie.....

Chyba, że tam jest jakaś większa rzeźba o której nikt nie wie :-?
My mamy 200D i moze chodzić godzinami na wolnych obrotach, bez względu na pogodę i nie zagrzeje się - bez zbędnych dodatków...

Przejrzycie cały układ jeszcze raz..... w poszukiwaniu przeróbek i uszkodzeń - podobno chłodnica od żuka pasowała "idealnie" do beczki.

pzdr

Autor:  grigorius [ czw lis 29, 2007 7:09 am ]
Tytuł: 

Dzieki za pomoc
Czyli ma przykręcić wiatrak do koła pasowego i ma on sie krecic równo z obrotami silnika i do tego ten tunel... ogólnie wiem o co chodzi.

Autor:  holyfido [ czw lis 29, 2007 9:43 am ]
Tytuł: 

Moje problemy z temperatura skonczyly sie wraz zwymiana chlodnicy.
Teraz wskazowka temp maksymalnie wychyla sie 1 mm ponad 80 C.
Nawet jak swoja 200D przegonie do 135 naliczniku dluzszy czas.

Autor:  grigorius [ śr gru 12, 2007 7:04 am ]
Tytuł: 

Panowie, ma ktoś z was może na zbyciu tunel do chłodnicy? kolega zamontował wentylator który kręci sie z obrotami silnika, wieje konkretnie tyle że auto nadal ma tendencje do łapania 90 i wiecej temperatury. Wymieniony został płyn chlodniczy i sprawdzony cały układ, pompa wody jest ok i termostat normalnie otwiera jak to stwierdzono w warsztacie podczas wymiany płynu. Zapewne chodzi tu o brakujący tunel.

Autor:  _me: how_ [ śr gru 12, 2007 9:53 am ]
Tytuł: 

Czy zrobiono rtg wymiennika ciepła?

Nie chcę powiedzieć, że tunel jest tylko po to, żeby ręki nie ucięło, ale objawy wskazują raczej na chłodnicę z zaawansowanymi zmianami miażdżycowymi. Etiologia i patogeneza są w tym przypadku w pełni znane, więc dla mnie pacjent kwalifikuje się do przeszczepu. Zalecam jeszcze konsultację u transplantologa i więcej sportu.

Oferta na tunel via PW.

Autor:  grigorius [ śr sty 09, 2008 1:37 pm ]
Tytuł: 

witam po dłuższej przerwie (urlop)
Panowie jakiś paradox wyszedł [zlosnikz]
Beczka sie grzała bo jak sie okazało nieodpowietrzono układu i nie wlano płynu tyle ile ma wejść na maxa, za to teraz płyn uzupełniony a beka nie chce 80C złapać :) , ten wiatrak ją tak zaczął chłodzić, jak bardzo długo pracuje na postoju to ledwo się zbliży do 80 ale to bardzo ciężko, jedynie raz złapała 80 jak kolega ją gonił 110km/h, jak zwolnił znowu poniżej 80 na oko to tak 70-75C trzyma, przy czym chłodnica jest cały czas zimna.
Jaka to może być przyczyna?
(Me: how) : dzięki za oferte ale ten tunel chyba zbędny narazie :), wtedy to chyba 50 by nie złapała beka.

Autor:  Student [ śr sty 09, 2008 2:36 pm ]
Tytuł: 

grigorius pisze:
beka nie chce 80C złapać , ten wiatrak ją tak zaczął chłodzić, jak bardzo długo pracuje na postoju to ledwo się zbliży do 80 ale to bardzo ciężko, jedynie raz złapała 80 jak kolega ją gonił 110km/h, jak zwolnił znowu poniżej 80 na oko to tak 70-75C trzyma, przy czym chłodnica jest cały czas zimna.


Ha! witaj w klubie zdziwionych. Mi się wydaje, że tak ma być. Bo przecież dodatkowo obracający się stale wentylator, dmuchający zimnym powietrzem przyczynia się do obniżenia temperatury silnika (szczególnie w warunkach zimowych).

Pozdrawiam,

Student

Autor:  Janfocus [ śr sty 09, 2008 5:08 pm ]
Tytuł: 

nie ma co wydziwiać, u mnie jest wiatrak na stałe jak Bóg przykazał i tunel, a auto zawsze trzyma w granicach 82-90st C. bez względu na to czy chodzi na wolnych czy gnam 140...
Pora zakupić tunel dla spokoju sumienia i poprawności politycznej i wymienić termostat, co rozwiąże problem...

Powodzenia
js

Autor:  grigorius [ czw sty 10, 2008 7:04 am ]
Tytuł: 

czyli termostat... tak myślałem, ale wolałem napisać, bo częśto zdaża się ze wymiania się różne rzeczy niepotrzebnie.
Dzięki, napisze jak będzie po wymianie.

Autor:  grigorius [ czw lut 14, 2008 7:04 am ]
Tytuł: 

witam, termostat zmieniony i po sprawie, wskaźnik cały czas pokazuje ok 2mm powyżej kreski 80C więc jest wporządku.
dziekuję za rady

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/