MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w123] zmiany biegow w automacie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30352
Strona 1 z 2

Autor:  bp [ pn gru 03, 2007 10:55 pm ]
Tytuł:  [w123] zmiany biegow w automacie

witam!

jakis czas temu w gronie kilku pasjonatow zapodany zostal temat zmiany biegow w automacie. Otoz nikt reki uciac sobie nie dal za to co mowil wiec chcialbym na forum wyjasnic watpliwosci.

Mianowicie z jakiego na jaki mozna przerzucac bieg podczas jazdy?

Slyszalem opinie ze:
a) tylko biegi w linii prostej tzn miedzy D a S
b) tylko w gore: L na S na D (LSD :P)
c) machac jak sie chce byle za mocno nie wkrecic wrzucajac np z S na L
d) nie lubie automatow :P [zlosnikz]

Co Wy na to?
Przy okazji na L jakiej predkosci nie nalezy przekraczac? Dla ustalenia uwagi moze byc to skrzyneczka 4 biegowa w 280CE.

Pozdr

Autor:  Mitu [ pn gru 03, 2007 11:00 pm ]
Tytuł: 

D>S>L i L>S>D tak to zostało wymyślone żeby nie było problemów w trudnych warunkach i by móc hamować silnikiem. Prędkości dla poszczególnych biegów masz wyskalowane na budziku, ale przekręcić raczej nie przekręcisz - powinno odciąć.

Autor:  bary123ce [ pn gru 03, 2007 11:05 pm ]
Tytuł: 

moja opinia to był podpunkt
bp pisze:
b)

Autor:  ixes [ pn gru 03, 2007 11:42 pm ]
Tytuł: 

a ja powiem tyle ze nawet jak na L polozysz cegle na gaz to zapnie kolejny bieg... chyba III :roll: i bedzie jechać na nim do odcięcia obrotow. Chociaz nie polecam mozna stracic sluch, glowe od szarpnięcia oraz skrzynie... jednak moje w123 to znioslo [zlosnik]

Autor:  bp [ wt gru 04, 2007 1:20 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
moja opinia to był podpunkt
bp napisał:
b)


Czyzby Bary pierwszy raz sie pomylil? :P

Cytuj:
Chociaz nie polecam mozna stracic sluch


Ja go dosc mocno wkrecalem na dwojce - muzyka dla ucha [cool]
Chociaz jednak balem sie i odpuszczalem dosc predko z obawy o skrzynke.

Cytuj:
D>S>L i L>S>D tak to zostało wymyślone żeby nie było problemów w trudnych warunkach i by móc hamować silnikiem. Prędkości dla poszczególnych biegów masz wyskalowane na budziku, ale przekręcić raczej nie przekręcisz - powinno odciąć.


Ruszanie z L - to bedzie przyjemna sprawa :) poki co troche sie balem przerzucac z L w czasie jazdy :)

Autor:  chymon [ wt gru 04, 2007 6:28 am ]
Tytuł: 

Praktukuję 'c' [zlosnik]
... ale tylko aby cośkolwiek jechała ta furmanka :lol:

Pozdrawiam

Autor:  holyfido [ wt gru 04, 2007 8:23 am ]
Tytuł: 

Tryby pracy ASB, nie biegi. Biegi ASB sama przerzuca.

IMHO dowolnie mozna wrzucac tryby do jazdy na wprost,
nalezy tylko dobierac odpowiednio predkosci.

Autor:  Monter [ wt gru 04, 2007 9:03 am ]
Tytuł: 

Możesz przekładać dowoli w granicach rozsądku - znaczniki na liczniku.

Ze skrzynią nic sie nie stanie.

Autor:  howser [ wt gru 04, 2007 10:19 am ]
Tytuł: 

Monter pisze:
Możesz przekładać dowoli w granicach rozsądku

tak , tylko np w M110 nie ma takiej potrzeby machać wajhą wystarczy włączyc D i heja.

Pozdro

Autor:  holyfido [ wt gru 04, 2007 10:45 am ]
Tytuł: 

tak , tylko np w M110 nie ma takiej potrzeby machać wajhą wystarczy włączyc D i heja.

Przy stromych zjazdach i podjazdach, w gorach, na parkingach przydaje sie machanie. Czesto zjezdzam na 1 (czy L) z parkingu, zeby nie meczyc hamulca.

Autor:  bary123ce [ wt gru 04, 2007 8:40 pm ]
Tytuł: 

bp pisze:
Czyzby Bary pierwszy raz sie pomylil?

Ja się nigdy nie mylę [zlosnik]

holyfido pisze:
nalezy tylko dobierac odpowiednio predkosci.


Monter pisze:
Możesz przekładać dowoli w granicach rozsądku - znaczniki na liczniku.

No i właśnie ze względu na to, że nie każdy potrafi dobierać prędkość i nie wszyscy wiedzą jak obsługiwać ASB, moim zdaniem najlepiej nie zmieniać D>S>L podczas jazdy. Oczywiście wiemy, że jeśli będziemy to robić z głową, nic się nie stanie, ale prewencyjnie obstaję przy swoim. Na pewno nic się dziać nie będzie, jeśli pomachamy L>S>D :lol:

Autor:  voytas [ wt gru 04, 2007 10:14 pm ]
Tytuł: 

howser pisze:
tak , tylko np w M110 nie ma takiej potrzeby machać wajhą wystarczy włączyc D i heja.

W przypadku W126 to się nie zgodzę, gdy liczy się dynamika często blokuje skrzynie na 2 lub 3, bo bez sensu jechać 60km/h na 4 biegu...

Tak samo przy wyprzedzaniu, zwłaszcza gdy jadę za kimś, lepiej włączyć 3 i się nie martwić że po minimalnym puszczeniu gazu zapnie 4 bieg...

Autor:  howser [ śr gru 05, 2007 5:03 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Tak samo przy wyprzedzaniu, zwłaszcza gdy jadę za kimś, lepiej włączyć 3 i się nie martwić że po minimalnym puszczeniu gazu zapnie 4 bieg...

Zgadza sie że są takie momenty co trzeba zredukowac ale ja jakos sie przyzwyczaiłem że wciskam mocniej gaz i skrzynia sama redukuje, a rączka spoczywa w odpowiednim miejscu [zlosnik]

Autor:  el_diablo [ czw gru 06, 2007 8:40 am ]
Tytuł: 

howser pisze:
Zgadza sie że są takie momenty co trzeba zredukowac ale ja jakos sie przyzwyczaiłem że wciskam mocniej gaz i skrzynia sama redukuje, a rączka spoczywa w odpowiednim miejscu


Zaraz, zaraz... skrzynia w 123 redukuje biegi przy mocniejszym wciśnięciu gazu (oprócz kick-down'u oczywiście)?

Autor:  bary123ce [ czw gru 06, 2007 2:08 pm ]
Tytuł: 

el_diablo pisze:
Zaraz, zaraz... skrzynia w 123 redukuje biegi przy mocniejszym wciśnięciu gazu (oprócz kick-down'u oczywiście)?

jasne! Gdyby tak nie było, to nie podjechałbyś pod górkę, a przecież kickdown'a nie wciskasz :) Poza tym można wyregulować na cięgnie czy na poszczególnych biegach ma ciągnąć do wysokich wartości obrotów czy zmieniać biegi od razu przy niskich obrotach silnika.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/