MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w123] zmiany biegow w automacie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30352 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bp [ pn gru 03, 2007 10:55 pm ] |
Tytuł: | [w123] zmiany biegow w automacie |
witam! jakis czas temu w gronie kilku pasjonatow zapodany zostal temat zmiany biegow w automacie. Otoz nikt reki uciac sobie nie dal za to co mowil wiec chcialbym na forum wyjasnic watpliwosci. Mianowicie z jakiego na jaki mozna przerzucac bieg podczas jazdy? Slyszalem opinie ze: a) tylko biegi w linii prostej tzn miedzy D a S b) tylko w gore: L na S na D (LSD ![]() c) machac jak sie chce byle za mocno nie wkrecic wrzucajac np z S na L d) nie lubie automatow ![]() ![]() Co Wy na to? Przy okazji na L jakiej predkosci nie nalezy przekraczac? Dla ustalenia uwagi moze byc to skrzyneczka 4 biegowa w 280CE. Pozdr |
Autor: | Mitu [ pn gru 03, 2007 11:00 pm ] |
Tytuł: | |
D>S>L i L>S>D tak to zostało wymyślone żeby nie było problemów w trudnych warunkach i by móc hamować silnikiem. Prędkości dla poszczególnych biegów masz wyskalowane na budziku, ale przekręcić raczej nie przekręcisz - powinno odciąć. |
Autor: | bary123ce [ pn gru 03, 2007 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
moja opinia to był podpunkt bp pisze: b)
|
Autor: | ixes [ pn gru 03, 2007 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
a ja powiem tyle ze nawet jak na L polozysz cegle na gaz to zapnie kolejny bieg... chyba III ![]() ![]() |
Autor: | bp [ wt gru 04, 2007 1:20 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: moja opinia to był podpunkt bp napisał: b) Czyzby Bary pierwszy raz sie pomylil? ![]() Cytuj: Chociaz nie polecam mozna stracic sluch Ja go dosc mocno wkrecalem na dwojce - muzyka dla ucha ![]() Chociaz jednak balem sie i odpuszczalem dosc predko z obawy o skrzynke. Cytuj: D>S>L i L>S>D tak to zostało wymyślone żeby nie było problemów w trudnych warunkach i by móc hamować silnikiem. Prędkości dla poszczególnych biegów masz wyskalowane na budziku, ale przekręcić raczej nie przekręcisz - powinno odciąć.
Ruszanie z L - to bedzie przyjemna sprawa ![]() ![]() |
Autor: | chymon [ wt gru 04, 2007 6:28 am ] |
Tytuł: | |
Praktukuję 'c' ![]() ... ale tylko aby cośkolwiek jechała ta furmanka ![]() Pozdrawiam |
Autor: | holyfido [ wt gru 04, 2007 8:23 am ] |
Tytuł: | |
Tryby pracy ASB, nie biegi. Biegi ASB sama przerzuca. IMHO dowolnie mozna wrzucac tryby do jazdy na wprost, nalezy tylko dobierac odpowiednio predkosci. |
Autor: | Monter [ wt gru 04, 2007 9:03 am ] |
Tytuł: | |
Możesz przekładać dowoli w granicach rozsądku - znaczniki na liczniku. Ze skrzynią nic sie nie stanie. |
Autor: | howser [ wt gru 04, 2007 10:19 am ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: Możesz przekładać dowoli w granicach rozsądku
tak , tylko np w M110 nie ma takiej potrzeby machać wajhą wystarczy włączyc D i heja. Pozdro |
Autor: | holyfido [ wt gru 04, 2007 10:45 am ] |
Tytuł: | |
tak , tylko np w M110 nie ma takiej potrzeby machać wajhą wystarczy włączyc D i heja. Przy stromych zjazdach i podjazdach, w gorach, na parkingach przydaje sie machanie. Czesto zjezdzam na 1 (czy L) z parkingu, zeby nie meczyc hamulca. |
Autor: | bary123ce [ wt gru 04, 2007 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
bp pisze: Czyzby Bary pierwszy raz sie pomylil? Ja się nigdy nie mylę ![]() holyfido pisze: nalezy tylko dobierac odpowiednio predkosci. Monter pisze: Możesz przekładać dowoli w granicach rozsądku - znaczniki na liczniku.
No i właśnie ze względu na to, że nie każdy potrafi dobierać prędkość i nie wszyscy wiedzą jak obsługiwać ASB, moim zdaniem najlepiej nie zmieniać D>S>L podczas jazdy. Oczywiście wiemy, że jeśli będziemy to robić z głową, nic się nie stanie, ale prewencyjnie obstaję przy swoim. Na pewno nic się dziać nie będzie, jeśli pomachamy L>S>D ![]() |
Autor: | voytas [ wt gru 04, 2007 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
howser pisze: tak , tylko np w M110 nie ma takiej potrzeby machać wajhą wystarczy włączyc D i heja.
W przypadku W126 to się nie zgodzę, gdy liczy się dynamika często blokuje skrzynie na 2 lub 3, bo bez sensu jechać 60km/h na 4 biegu... Tak samo przy wyprzedzaniu, zwłaszcza gdy jadę za kimś, lepiej włączyć 3 i się nie martwić że po minimalnym puszczeniu gazu zapnie 4 bieg... |
Autor: | howser [ śr gru 05, 2007 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: Tak samo przy wyprzedzaniu, zwłaszcza gdy jadę za kimś, lepiej włączyć 3 i się nie martwić że po minimalnym puszczeniu gazu zapnie 4 bieg...
Zgadza sie że są takie momenty co trzeba zredukowac ale ja jakos sie przyzwyczaiłem że wciskam mocniej gaz i skrzynia sama redukuje, a rączka spoczywa w odpowiednim miejscu ![]() |
Autor: | el_diablo [ czw gru 06, 2007 8:40 am ] |
Tytuł: | |
howser pisze: Zgadza sie że są takie momenty co trzeba zredukowac ale ja jakos sie przyzwyczaiłem że wciskam mocniej gaz i skrzynia sama redukuje, a rączka spoczywa w odpowiednim miejscu
Zaraz, zaraz... skrzynia w 123 redukuje biegi przy mocniejszym wciśnięciu gazu (oprócz kick-down'u oczywiście)? |
Autor: | bary123ce [ czw gru 06, 2007 2:08 pm ] |
Tytuł: | |
el_diablo pisze: Zaraz, zaraz... skrzynia w 123 redukuje biegi przy mocniejszym wciśnięciu gazu (oprócz kick-down'u oczywiście)?
jasne! Gdyby tak nie było, to nie podjechałbyś pod górkę, a przecież kickdown'a nie wciskasz ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |