MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

wał hałasuje i drży...???
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30402
Strona 1 z 2

Autor:  wywi78 [ czw gru 06, 2007 11:07 pm ]
Tytuł:  wał hałasuje i drży...???

Witam

Przede wszystkim witam forumowiczów.

Mam problem z hałasującym wałem? w moim 123 240D 82r.
Chodzi o to że przy lekkim dodawaniu lub zdejmowaniu nogi z gazu słychać dziwne drgania i hałas. Początkowo myślałem że to most jednak wymiana nic nie pomogła. Dodam że kiedyś urwał się wał i zdrowo napierniczał o asfalt :( Gdy zwalniam na 4ce do około 60ciu słychać jakby wał miał jakieś bicie?
Czy to może być skrzywiony wał?
Skąd te chrobotanie przy delikatnym operowaniu gazem?
Pomóżcie bo jak dotąd mechanicy ciągle mówią o moście a wymiana nic nie dała...

Autor:  Wojt@s [ czw gru 06, 2007 11:28 pm ]
Tytuł: 

Widzisz wymiana mostu nie zawsze jest sprawdzona. Czasami trza pojedyncze elementy wymienić, np. satelity, zobaczyć atak i talerz jak wygląda sprawa poślizgu czy przeskakiwania. Pozatym sprawdz poziom oleju bo to tesh ma troszke wpływ.

Autor:  wywi78 [ czw gru 06, 2007 11:48 pm ]
Tytuł: 

hmmm z tym olejem to muszę sprawdzić bo jak mi wymienili uszceiniacze na półosiach to zalali most swiezym olejem i przypomniałem sobie że bardzo krotko po tym było ciszej ale szybko się skonczyło co dobre? a most oglądałem i zadnych wycieków nie widać?? Dziwna sprawa... Jak wymieniali most na drugi to dokladnie go wymyli i wlali nowy olej a gdzies potem czytałem ze to nie dobrze i ze do mostu powinno się tylko dolewać oleju i tyle...ale żeby z dwoma różnymi mostami był ten sam objaw?...

Autor:  Wojt@s [ czw gru 06, 2007 11:54 pm ]
Tytuł: 

oni wymieniali kąpletny most z pół-ośkami?? czy nowe pół-ośki dałeś?? Sprawdz, odkręcasz śrube i powinno być poziom pod palcem czuć. 8)

Autor:  wywi78 [ pt gru 07, 2007 12:01 am ]
Tytuł: 

nie, wymieniany był tylko most. Przy okazji wymienili uszczelniacze na półośkach. ten olej sprawdze, tylko ze wycieków nie ma...

Myślałem żeby może wymienić wał?...

Autor:  jac3k [ pt gru 07, 2007 12:01 pm ]
Tytuł: 

U mnie to samo jest jak zwolnie noge z gazu lub jak utrzymuje predkosc to slychac i czuc szkrobanie,przymierzam sie do wymiany mostu ale razem z poloskami jak mi to doradzili forumowicze ze wzgledu na to ze wszystko sie kreci,bywa ze ktoras z polosi wiecej razy sie obroci wiec roznice beda nadal po wymianie samego mostu.

Autor:  MAD_ADAS [ pt gru 07, 2007 12:40 pm ]
Tytuł: 

A moze lepiej sprawdzic na początek przeguby gumowe wału i podpore ?

Autor:  bary123ce [ pt gru 07, 2007 12:44 pm ]
Tytuł: 

jac3k pisze:
razem z poloskami jak mi to doradzili forumowicze ze wzgledu na to ze wszystko sie kreci,bywa ze ktoras z polosi wiecej razy sie obroci wiec roznice beda nadal po wymianie samego mostu.

ważne jest żeby nie zamieniać stronami lewa/prawa bo jeśli taka półoś całe życie kręciła się w jedną stronę a my jej będziemy kazać obracać się odwrotnie, to może zaprotestować ;)
wywi78 jeśli most nie być skracany/wydłużany to nie widzę potrzeby jego wymiany. Sprawdziłbym raczej podporę wału i łożysko w niej zamocowane. Poza tym sprawdziłbym czy nie ma luzu na wałku wychodzącym ze skrzyni biegów. Później czy półosie są dokręcone od strony piasty i czy gdzieś wał nie obciera o rurę wydechową. To może być jakaś mała pierdoła i szkoda wszystkiego wymieniać.

Autor:  damien [ pt gru 07, 2007 2:20 pm ]
Tytuł: 

Hej,
U mnie to pierwszy tylnio-napędowiec w rodzinie od wielu lat:)
Zatem nie mam pojęcia o tym moście etc:)
Czy moglibyście dopisać instrukcje jak wymienić olej? jak sprawdzić poziom?
Czy wymienić olej? czy tylko ewentualnie dolać?? jak tu napisano??
...Jak byście mogli dorzućcie zdjęcie instruktażowe...
..oraz jaki olej??

POzdr.
Damien

Autor:  MAD_ADAS [ pt gru 07, 2007 8:58 pm ]
Tytuł: 

odkrecasz korek wlewowy w przekladni glownej puzniej odkrecasz korek spustowy i czekasz a olej zleci, zakrecasz kores spustowy wlewasz olej przez korek wlewowy(przydatna jest szpryca do oleju) az zacznie wyciekac jak zaczyna wyciekac znaczy ze jest maks. poziom, jak chcesz tylko uzupelnic to tylko dolewasz przez ten korek. Wchodzi ok litr oleju.

Autor:  Witus_d [ sob gru 08, 2007 1:38 am ]
Tytuł: 

MAD_ADAS pisze:
Wchodzi ok litr oleju.


Trochę więcej, niż litr niestety - warto kupić 2l. No i do tego gęsty, najlepiej 90

Autor:  wywi78 [ sob gru 08, 2007 5:42 pm ]
Tytuł: 

Dzięki chłopaki, posprawdzam te półosie i przede wszystkim wał jeszcze raz bo może to z nim problem. gumowe łączniki są ok-były wymieniane.
Przy okazji czy wał powinien mieć jakiś luz jesli tak to jak duzy. u mnie mozna pokrecic o okolo 2cm licząc po obwodzie. Olej sprawdzony i jest ok.
Hej Jac3k dokładnie o ten efekt chodzi-skrobanie :x . Daj znać jak zmienisz most z półosiami czy się poprawiło. Bardzo jestem ciekaw...

Przy okazji myślę o wymianie skrzyni na 5kę. Czy trzeba zmieniać coś jeszcze oprócz skrzyni?? Może ma ktoś na sprzedaż?

Autor:  Thomas [ wt gru 18, 2007 1:05 pm ]
Tytuł: 

Witam, mi ten sam problem pojawil sie po wymianie mosty, w zasadzie po 2och wymianach mostu. Pierwsza wymiana to byla na most z tym samym przelozeniem, wszytko cacy tyle ze sie zmielil nie mam pojecia dlaczego po ok 500km. Teraz tymczasowo jest most od 200D a wiec z inym przelozeniem i pojawily sie drgania rpzy przyspieszaniu w zakresie 50-80km/h pozniej ustaja. w postach powyzej wyczytalem zeby wymienic polosie. Czy mozliwy jest zakup nowych polosi?? Gdize takie mozna znalezc?? Bo ja mialem 5 niby dobrych a kazda minimalnie ale chrobocze. znalazlem oferte zakladu regenerujacego polosie w toruniu ale cena 500zl za sztuke troche mnie odstraszyla. Zna ktos nazwy producentow zamiennikow, prosze o jakies namiary, bo przy najblizszej okazji powrotu z przelozeniem mostu do oryginalu chce wymienic prawie caly oklad napedowy od skrzyni w tyl...

Autor:  boss87 [ ndz gru 23, 2007 9:00 pm ]
Tytuł: 

Jak się dostać do korków w dyferencjale?
Jest potrzebny kanał czy można to zrobić na szczupaka?

Autor:  Thomas [ ndz gru 23, 2007 9:19 pm ]
Tytuł: 

najlepiej na kanale bo pozniej oleju nie zalejesz.....do tego klucz imbusowy - 14 , a dojscie bardzo dobre

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/