MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Przekaźnik elektrycznych szyb.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30418
Strona 1 z 1

Autor:  THC [ pt gru 07, 2007 8:10 pm ]
Tytuł:  Przekaźnik elektrycznych szyb.

Mam kłopot z prawą szybą, drugi raz sytuacja się powtórzyła , a mianowicie
szyba opuszczała się coraz wolniej, i nagle stanęła w połowie okna.

Za pierwszym razem zatrzymała sie zamknięta , rano jak gdyby nigdy nic zaczęła prawidłowo funkcjonować.

Z tego co udało mi sie wyeliminować pod domem to tylko tyle , że włącznik jest sprawny, i że w ogóle nie pobiera prądu kiedy naciskam.

Druga sprawa, że szyba kierowcy może być podnoszona i opuszczana wielokrotnie, natomiast szyba pasażera "meczy się" po kilku razach, równiez wolniej pracuje.

Bezpieczniki sprawdziłem. Za pierwszym razem padało cały dzień tak jak dziś, ale wątpię żeby to miało związek.

W książce Etzolta widac na schemacie przekaźniki w układzie elektryki szyb, gdzie w aucie one się znajdują?

Jutro będe miał drugi mechanizm tzn. sam silnik na sprawdzenie , ale może ktos miał podobny kłopot , albo wie gdzie szukać.
Z góry dziękuje za pomoc.

Autor:  ZORTOX [ pt gru 07, 2007 10:23 pm ]
Tytuł: 

Ciekawe...z tego co mi się obija pod beretem nie ma żadnego przekaźnika w 123, bo zastosowane są przyciski tzw. prądowe znoszące przepływ dużych natężeń/ Amperów...ale pewny tego jestem na tylko 99.9%
Podobny przypadek tylnej lewej szyby uratowałem rozbierając kostkę, w którą wpina sie przycisk. Na jednym włosku wisiał jeden pin, po przelutowaniu wszystko wróciło do normy. Polecam przegląd wszystkich kostek, od tego wypadało by zacząć.
Pozdrawiam Arti

Autor:  marcin280e [ pt gru 07, 2007 11:10 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem jak jest w 123 ale wiem jak jest zbudowana instalacja elektrycznych szyb w /8.
Zapewne 123 ma tak samo bo po co zmieniac cos co działa....
W instalacji sa przekażniki ale słuzą one do zasilania układu po włączeniu zapłonu i po otwarciu drzwi przy wyłaczonym zapłonie.
Dlatego sa dwa.
Thc prawdopodobne kończy Ci sie silnik w prawych drzwiach i ma zwiększony pobor pradu.
Sam silnik ma zabezpieczenie termiczne-taki maly bimetal na zasilaniu jednej szczotki-ktory rozłącza prąd od szczotki w razie dużego oporu mechanizmu .
Po ostygnięciu znowu dziala.

Autor:  THC [ sob gru 08, 2007 10:01 am ]
Tytuł: 

Kiedy obejrzałem to w dzień wyszło szydło z worka he he.

Okazało się , że blaszki pomiędzy którymi jest włożony bezpiecznik
są uszkodzone.
Jedna dolna jakby wypalona , druga pękła kiedy ją ruszyłem.


Bezpieczniki od szyb sa całkiem z boku w skrzynce, z oznaczeniem literowym chyba "a".
Kiedy zwarłem styki "na krótko" udało mi się zamknąć szybę, z szybkością lewej.Nie było dobrego przewodzenia prądu na styku bezpiecznika i stąd wolniejsze działanie podnośnika.

Także skrzynka bezpieczników do wymiany, ale mam taką to wszystko ok.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/