MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Przekaźnik elektrycznych szyb. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30418 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | THC [ pt gru 07, 2007 8:10 pm ] |
Tytuł: | Przekaźnik elektrycznych szyb. |
Mam kłopot z prawą szybą, drugi raz sytuacja się powtórzyła , a mianowicie szyba opuszczała się coraz wolniej, i nagle stanęła w połowie okna. Za pierwszym razem zatrzymała sie zamknięta , rano jak gdyby nigdy nic zaczęła prawidłowo funkcjonować. Z tego co udało mi sie wyeliminować pod domem to tylko tyle , że włącznik jest sprawny, i że w ogóle nie pobiera prądu kiedy naciskam. Druga sprawa, że szyba kierowcy może być podnoszona i opuszczana wielokrotnie, natomiast szyba pasażera "meczy się" po kilku razach, równiez wolniej pracuje. Bezpieczniki sprawdziłem. Za pierwszym razem padało cały dzień tak jak dziś, ale wątpię żeby to miało związek. W książce Etzolta widac na schemacie przekaźniki w układzie elektryki szyb, gdzie w aucie one się znajdują? Jutro będe miał drugi mechanizm tzn. sam silnik na sprawdzenie , ale może ktos miał podobny kłopot , albo wie gdzie szukać. Z góry dziękuje za pomoc. |
Autor: | ZORTOX [ pt gru 07, 2007 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
Ciekawe...z tego co mi się obija pod beretem nie ma żadnego przekaźnika w 123, bo zastosowane są przyciski tzw. prądowe znoszące przepływ dużych natężeń/ Amperów...ale pewny tego jestem na tylko 99.9% Podobny przypadek tylnej lewej szyby uratowałem rozbierając kostkę, w którą wpina sie przycisk. Na jednym włosku wisiał jeden pin, po przelutowaniu wszystko wróciło do normy. Polecam przegląd wszystkich kostek, od tego wypadało by zacząć. Pozdrawiam Arti |
Autor: | marcin280e [ pt gru 07, 2007 11:10 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem jak jest w 123 ale wiem jak jest zbudowana instalacja elektrycznych szyb w /8. Zapewne 123 ma tak samo bo po co zmieniac cos co działa.... W instalacji sa przekażniki ale słuzą one do zasilania układu po włączeniu zapłonu i po otwarciu drzwi przy wyłaczonym zapłonie. Dlatego sa dwa. Thc prawdopodobne kończy Ci sie silnik w prawych drzwiach i ma zwiększony pobor pradu. Sam silnik ma zabezpieczenie termiczne-taki maly bimetal na zasilaniu jednej szczotki-ktory rozłącza prąd od szczotki w razie dużego oporu mechanizmu . Po ostygnięciu znowu dziala. |
Autor: | THC [ sob gru 08, 2007 10:01 am ] |
Tytuł: | |
Kiedy obejrzałem to w dzień wyszło szydło z worka he he. Okazało się , że blaszki pomiędzy którymi jest włożony bezpiecznik są uszkodzone. Jedna dolna jakby wypalona , druga pękła kiedy ją ruszyłem. Bezpieczniki od szyb sa całkiem z boku w skrzynce, z oznaczeniem literowym chyba "a". Kiedy zwarłem styki "na krótko" udało mi się zamknąć szybę, z szybkością lewej.Nie było dobrego przewodzenia prądu na styku bezpiecznika i stąd wolniejsze działanie podnośnika. Także skrzynka bezpieczników do wymiany, ale mam taką to wszystko ok. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |