MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Obrotomierz - dziwne działanie - porady, wnioski ??
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30560
Strona 1 z 1

Autor:  Marv [ ndz gru 16, 2007 12:17 pm ]
Tytuł:  Obrotomierz - dziwne działanie - porady, wnioski ??

Witam

zainstalowałem obrotke u siebie, zgodność cylindrów naturalnie jest. Podłaczyłem ją wg schematu zapodanego niegdyś przez kolege (me: how):

Obrazek

czyli plus pod bezpiecznik a drugi kabelek pod cewke, tak jak na 1szym od lewej obrazku.

Obrotka działa, jednak:

- po wlaczeniu silnika pokazuje bardzo wysokie obroty, średnio 2500
- pisze średnio, poniewaz wskazowka obrotki caly czas plywa, jest bardzo bezwladna nawet na luzie
- po przegonieniu wozu, obroty na luzie sa w granicach 1500-1700, znowu srednio :(

Pytania:

- czy w zwiazku z wiekowym urzadzonkiem, obrotka moze sie tak zachowywac ?
- moze zle cos podpiete jest ?
- jakie obroty na luzie koledzy macie w M110 ?

Z gory dzieki za pomoc !

Autor:  howser [ ndz gru 16, 2007 9:06 pm ]
Tytuł: 

Marv pisze:
jakie obroty na luzie koledzy macie w M110 ?


na luzie mam około 850-900 obr


Marv pisze:
a drugi kabelek pod cewke,


oryginalnie podpina sie pod kostkę jak na rysunku poniżej:

Obrazek

Pozdro

Autor:  kielbik [ pn gru 17, 2007 11:29 pm ]
Tytuł: 

No wlasnie: nie pod cewke a do zacisku z sygnalem z czujnika polozenia walu.

Autor:  Marv [ wt gru 18, 2007 8:27 am ]
Tytuł: 

No wlasnie to jest ten knif, bo z pierwszego schematu wynika ze pod cewke, w kazdym razie juz dziala jak powinien (Y)

podziękował

Autor:  georem [ wt gru 18, 2007 11:17 am ]
Tytuł: 

howser pisze:
na luzie mam około 850-900 obr


Za wysokie, powinny być 700-800.

Autor:  _me: how_ [ wt gru 18, 2007 12:06 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
No wlasnie: nie pod cewke a do zacisku z sygnalem z czujnika polozenia walu.


Drogi *kielbiku Robercie,

czy to nie z Tobą rozmawiałem na temat kilku rodzajów obrotomierzy i różnych sposobów ich podłączenia?

Schemat u góry, prynajmniej ja to tak widzę, pokazuje dwa rodzaje tego urządzenia. Prawy ma wyraźnie zazanczone wyjście TD i takie też wyjście zakreślił kolega z niemieckiego forum rozbiąc zdjecie swojego nadkola.

To teraz pytanie do marv'a: czy miałeś na plecach swojego obrotomierza TD, czy nie? :lol:

Autor:  *beczka* [ wt gru 18, 2007 1:46 pm ]
Tytuł: 

Ze względu na to , że obrotka marv'a ,, przewinęła się'' przez moje ręce [zlosnik] pamiętam , że na plecach obrotomierza był napis określający ilość impulsów. Potwierdzam teorię kolegi (me: how) na temat różnej budowy obrotomierzy i różnych sposobów ich podłączenia. Swego czasu dość mocno drążyłem temat obrotomierza do diesla. Na rynek USA stosowano dwa rodzaje. Pierwszy z napisem na odwrocie określającej ilość impulsów (jestem przekonany , że brał sygnał z czujnika na wale ) , drugi natomiast z oznaczeniem W i podaną wartością w Hz. Obrotomierz drugiego typu udało mi się sprowadzić z USA i zamontować w swoim aucie. Podłączony jest do wyjścia W alternatora i działa prawidłowo. <br>Dodano po 23 minutach.:<br> znalazłem coś takiego http://www.schmidt-richter.de/Fotos/Dre ... gleich.htm

Autor:  Marv [ wt gru 18, 2007 5:03 pm ]
Tytuł: 

@ *beczka* moglbysprzetlumaczyc te pierwsze kilka zdan ze strony co linka dales ?

@ (me:how) nie wiem co tam jest napisane, a sprawdzal juz nie bede, przynajmniej do nastepnego wyjecia zegarow :) schemat podlaczenia byl taki malutki ze nie za bardzo skumalem te oznaczenia.

co oznacza TD?

Autor:  kielbik [ wt gru 18, 2007 11:05 pm ]
Tytuł: 

Drogi (me: how) Michale,

to wlasnie ze mna rozmawiales o obrotomierzach - pamietam jeszcze nawet okolicznosci tej rozmowy :). Ale obrotomierze podlaczane zgodnie z lewym schematem na rys. 11 stanowia moze 0,05% wszystkich. Tak podlaczano je w samochodach z konwencjonalnym ukladem zaplonowym z przerywaczem (M115) na poczatku pierwszej serii w czasach kiedy DZM oficjalnie nie wystepowal nawet na liscie extrasow. Poniewaz w poscie pada pytanie o podlaczenie w M110 zalozylem z gory, ze rozchodzi sie o obrotomierz z "TD" na grzbiecie i poradzilem, podobnie jak howser, podlaczyc go do zacisku czujnika polozenia walu. Jak sie zreszta okazalo, calkiem slusznie:
Marv pisze:
No wlasnie to jest ten knif, bo z pierwszego schematu wynika ze pod cewke, w kazdym razie juz dziala jak powinien (Y)

@ *beczka*: ostatnio o obrotkach do klekotow bylo tutaj.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/