MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Geometria kół
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=30582
Strona 1 z 1

Autor:  Thomas [ ndz gru 16, 2007 11:25 pm ]
Tytuł:  Geometria kół

Witam
Ostatnio rzucilem sie na pelne ustawieni przedniego zawieszenia. Zadowolony odebralem autko, z pominieciem ze mnie to slono kosztowalo - wymieniony zostal sworzen dolny wahacza i tuleje. Ustawiona zostaal zbierznosc, kat pochylenia kol i kat wyprzedzenia zwrotnicy.....wszytko ladnie pieknie na kolorowych wykresikach. Zrobilem 100km zaparkowalem na plaskim parkingu jakiegos hipermarketu i ze zdziwieniem stwierdzilem ze kola mi sie rozlazly /----\ mniejwiecej tak :o Pojezdzilem dalej i zauwazylem ze przy parkowaniu tylem kola powracaja do normalnej pozycji czyli |----| - patrzac od przodu....co to jest?? Zludzenie czy fachowcy nie dokrecili srub wachaczy z mimosrodami?? Chce pojechac do ego warsztatu, ale jesli to mozliwe chcialbym wczesniej wiedziec co mam mowic i czy to w ogole ich wina.

Autor:  damien [ pn gru 17, 2007 12:01 am ]
Tytuł: 

a tak przy okazji to zdradz jaki jest mniej wiecej koszt takiej uslugi /z czesciami:)/ oraz ewentualnie ktory to warsztat... no bo ja akurat z Wejherowa jestem..to do Gdańska daleko nie mam .

Autor:  Thomas [ pn gru 17, 2007 12:32 am ]
Tytuł: 

niby jest to jeden z lepszych zakladow w gdansku - Nagengast - koszt to 800zł czesci z robocizna...z czesci to sworzen i tuleje, jakiejs niemieckiej firmy na Z... nie pamietam..niby najlepszy bo nie wiem czy mi dobrze zrobili czy mi sie w oczach mieni ze kola mi sie rozjezdzaja

www.nagengast.pl

Autor:  georem [ wt gru 18, 2007 11:12 am ]
Tytuł: 

Thomas pisze:
niby jest to jeden z lepszych zakladow w gdansku - Nagengast - koszt to 800zł czesci z robocizna...z czesci to sworzen i tuleje, jakiejs niemieckiej firmy na Z... nie pamietam..niby najlepszy bo nie wiem czy mi dobrze zrobili czy mi sie w oczach mieni ze kola mi sie rozjezdzaja

www.nagengast.pl


Tak naprawdę za 800zł możesz wymienić chyba wszystkie elementy w zawieszeniu i układzie kierowniczym na markowych częściach w W123, pełna geometria kosztuje jakies 50zł. Nie jestem pewnien, ale mi w stacji diagnopstycznej powiedzieli że do ustawiania geometrii potrzebny jest przyrząd (rozpórka) żeby to dobrze zrobić.

Autor:  Thomas [ wt gru 18, 2007 11:44 am ]
Tytuł: 

Wymienione zostaly tuleje wahaczy i sworzen, a pelna geometria kosztuje troche wiecej niz 50zl... ceny samej zbieznosci wahaja sie od 40 do 150zl w zaleznosci od zakladu. Pomijam fuckt ze tyle za to zaplacilem, raz sie szarpnalem zeby bylo zrobione w renomowanym zakladzie - stad taka cena. Liczylem na to ze bede zadowolony a tu odczucie zupelnie odwrotne...piszczy na zakretach, w dodatku ten zmienny kat pochylenia. Bylem wczraoj w zakladzie to koles probowal mi wmowic ze na komputerze bylo to ustawiane i jest git...zdziwil sie troche jak zaczalem mu prawic ze nie wykres komputerowy go... obchodzi i golym okiem widac ze cos jest nie tak. umowil mnie na wizyte jutro, odstawiam auto, i bede przy nim czatowal zeby zobaczyc czy wszytko robia tak jak powinno....mysle ze moze byc to sprawa srub mimosrodowych ktorymi przykrecone sa dolne wahacze...

Autor:  georem [ wt gru 18, 2007 12:04 pm ]
Tytuł: 

Thomas pisze:
Wymienione zostaly tuleje wahaczy i sworzen, a pelna geometria kosztuje troche wiecej niz 50zl... ceny samej zbieznosci wahaja sie od 40 do 150zl w zaleznosci od zakladu.


Takie elementy zawieszenia kosztują od 30-50zł za sztuke, musisz ich mieć bardzo dużo w aucie ;) Geometria na komputerowym przyrządzie w stacji diagnostycznej w której serwisuję auta kosztuje 50zł. Myślę, że u siebie za taką operację zapłaciłbym jakieś 250-350zł max. Walcz bo bankowo spierniczyli coś. Powodzenia.

Autor:  Thomas [ wt gru 18, 2007 12:40 pm ]
Tytuł: 

Cena mnie mocno rozsierdzila, ale coz...zblizam sie powoli do konca odnowy Bekona i z zalem ale to przebolalem. Teraz tylko wywalczyc co moje. Najgorsze w tym wszytkim jest to ze w przeciagu osttanich 3 tygodni kilka razy przekonalem sie ze nie mozna wierzyc nacji mechanikow - najlepiej wszytko robic sam - bo albo wciskaja kit liczac na niewiedze klientow albo cos piernicza. Najbardziej bawi mnie fuckt ze w takich zakladach komputer jest wyrocznia - jego wskazanie jest niepowtarzalne i nie podlega dyskusji. Dziwi mnie to bo nierzadko przyzady analogowe, straszej generacji w zadnym stopniu nie ulegaja sprzetowi ktory dokonuje pomiarow w sposob cyfrowy. do tego dochodi fakt ze golym okiem widac ze kat pochylenia kol jest zbt duzy. Jutro kolejny dzien walki z Bekonem i z ludzmi ktorzy uznaja sie za bozyszce mechaniki :evil:

Autor:  THC [ wt gru 18, 2007 4:19 pm ]
Tytuł: 

U mnie było podobnie , dopiero na czwartej stacji diagnostycznej mieli ochote i sprzęt żeby ustawić wszystko tak jak trzeba.

Samochód na wysokość dwóch metrów na jakimś mega hiper urządzeniu.
Czujniki na czterech kołach i dwie godziny ustawiania.

Efekt...pisk opon na najmniejszym zakręcie, lewe koło krzywo stoi.
Reklamacja, efekt podobny zwrot kasy.

Na 14 calowych alu felgach 49zł, na 16 calowych 99zł.

Zrobiłem błąd , że pojechałem najpierw na 14 -stkach bo szkoda mi było zakładać 16 na krzywo.

Co ciekawe na 16 koło stało już prosto, ale jednak nie tak jak powinno , pisk i starta krawędź opony.

Oczywiście wcześniej wszystko co wymagało wymiany zostało wymienione.

Teraz to własciwie sam nie wiem gdzie jechać z tym,
u nas na żadko której stacji maja dane potrzebne do ustawienia przodu w 123.
Na kilku stacjach w ogóle się nie podejmują , bo "tam jest ciężko to ustawić dobrze".

Kiedy założę letnie 15-stki to chyba uderzę do niemiec, mam kilkaset metrów.

Autor:  Thomas [ pt gru 21, 2007 11:00 am ]
Tytuł: 

Wszytko ladnie sie skonczylo - kola ustawione, pieknie sie teraz jezdzi, a w zakladzie bez zadnych zbednych rozmow. POwodem niby :roll: sa nowe tuleje wahacza - niby cos tam sie ulozylo itd...nie za bardzo to pojmuje bo te tuleje nie za bardzo maja prawo sie odkszatlcac az tyle zeby kola zmienialy swoja geometrie podczas jazdy. Innym powodem, ale to jzu z moich domyslow jest problem z ustawieniem katow w zawieszeniu - kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz kat pochylenia kol tzreba ustawiac jednoczesnie co sprawia niemaly problem. Teraz delektuje sie lepszym p-rowadzeniem, p-ozostalo tylko wyeliminownaie luzu z p-rzekladni kierowniczej. Pozdr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/