MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 4:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Geometria kół
Post: ndz gru 16, 2007 11:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Ostatnio rzucilem sie na pelne ustawieni przedniego zawieszenia. Zadowolony odebralem autko, z pominieciem ze mnie to slono kosztowalo - wymieniony zostal sworzen dolny wahacza i tuleje. Ustawiona zostaal zbierznosc, kat pochylenia kol i kat wyprzedzenia zwrotnicy.....wszytko ladnie pieknie na kolorowych wykresikach. Zrobilem 100km zaparkowalem na plaskim parkingu jakiegos hipermarketu i ze zdziwieniem stwierdzilem ze kola mi sie rozlazly /----\ mniejwiecej tak :o Pojezdzilem dalej i zauwazylem ze przy parkowaniu tylem kola powracaja do normalnej pozycji czyli |----| - patrzac od przodu....co to jest?? Zludzenie czy fachowcy nie dokrecili srub wachaczy z mimosrodami?? Chce pojechac do ego warsztatu, ale jesli to mozliwe chcialbym wczesniej wiedziec co mam mowic i czy to w ogole ich wina.

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 12:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 02, 2007 12:46 pm
Posty: 123
Lokalizacja: Wejherowo - Trójmiasto - Warszawa
a tak przy okazji to zdradz jaki jest mniej wiecej koszt takiej uslugi /z czesciami:)/ oraz ewentualnie ktory to warsztat... no bo ja akurat z Wejherowa jestem..to do Gdańska daleko nie mam .

_________________
S123 - 83 rok - prawie full wypas:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 12:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
niby jest to jeden z lepszych zakladow w gdansku - Nagengast - koszt to 800zł czesci z robocizna...z czesci to sworzen i tuleje, jakiejs niemieckiej firmy na Z... nie pamietam..niby najlepszy bo nie wiem czy mi dobrze zrobili czy mi sie w oczach mieni ze kola mi sie rozjezdzaja

www.nagengast.pl

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 11:12 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Thomas pisze:
niby jest to jeden z lepszych zakladow w gdansku - Nagengast - koszt to 800zł czesci z robocizna...z czesci to sworzen i tuleje, jakiejs niemieckiej firmy na Z... nie pamietam..niby najlepszy bo nie wiem czy mi dobrze zrobili czy mi sie w oczach mieni ze kola mi sie rozjezdzaja

www.nagengast.pl


Tak naprawdę za 800zł możesz wymienić chyba wszystkie elementy w zawieszeniu i układzie kierowniczym na markowych częściach w W123, pełna geometria kosztuje jakies 50zł. Nie jestem pewnien, ale mi w stacji diagnopstycznej powiedzieli że do ustawiania geometrii potrzebny jest przyrząd (rozpórka) żeby to dobrze zrobić.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 11:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Wymienione zostaly tuleje wahaczy i sworzen, a pelna geometria kosztuje troche wiecej niz 50zl... ceny samej zbieznosci wahaja sie od 40 do 150zl w zaleznosci od zakladu. Pomijam fuckt ze tyle za to zaplacilem, raz sie szarpnalem zeby bylo zrobione w renomowanym zakladzie - stad taka cena. Liczylem na to ze bede zadowolony a tu odczucie zupelnie odwrotne...piszczy na zakretach, w dodatku ten zmienny kat pochylenia. Bylem wczraoj w zakladzie to koles probowal mi wmowic ze na komputerze bylo to ustawiane i jest git...zdziwil sie troche jak zaczalem mu prawic ze nie wykres komputerowy go... obchodzi i golym okiem widac ze cos jest nie tak. umowil mnie na wizyte jutro, odstawiam auto, i bede przy nim czatowal zeby zobaczyc czy wszytko robia tak jak powinno....mysle ze moze byc to sprawa srub mimosrodowych ktorymi przykrecone sa dolne wahacze...

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 12:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Thomas pisze:
Wymienione zostaly tuleje wahaczy i sworzen, a pelna geometria kosztuje troche wiecej niz 50zl... ceny samej zbieznosci wahaja sie od 40 do 150zl w zaleznosci od zakladu.


Takie elementy zawieszenia kosztują od 30-50zł za sztuke, musisz ich mieć bardzo dużo w aucie ;) Geometria na komputerowym przyrządzie w stacji diagnostycznej w której serwisuję auta kosztuje 50zł. Myślę, że u siebie za taką operację zapłaciłbym jakieś 250-350zł max. Walcz bo bankowo spierniczyli coś. Powodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 12:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Cena mnie mocno rozsierdzila, ale coz...zblizam sie powoli do konca odnowy Bekona i z zalem ale to przebolalem. Teraz tylko wywalczyc co moje. Najgorsze w tym wszytkim jest to ze w przeciagu osttanich 3 tygodni kilka razy przekonalem sie ze nie mozna wierzyc nacji mechanikow - najlepiej wszytko robic sam - bo albo wciskaja kit liczac na niewiedze klientow albo cos piernicza. Najbardziej bawi mnie fuckt ze w takich zakladach komputer jest wyrocznia - jego wskazanie jest niepowtarzalne i nie podlega dyskusji. Dziwi mnie to bo nierzadko przyzady analogowe, straszej generacji w zadnym stopniu nie ulegaja sprzetowi ktory dokonuje pomiarow w sposob cyfrowy. do tego dochodi fakt ze golym okiem widac ze kat pochylenia kol jest zbt duzy. Jutro kolejny dzien walki z Bekonem i z ludzmi ktorzy uznaja sie za bozyszce mechaniki :evil:

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2007 4:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
U mnie było podobnie , dopiero na czwartej stacji diagnostycznej mieli ochote i sprzęt żeby ustawić wszystko tak jak trzeba.

Samochód na wysokość dwóch metrów na jakimś mega hiper urządzeniu.
Czujniki na czterech kołach i dwie godziny ustawiania.

Efekt...pisk opon na najmniejszym zakręcie, lewe koło krzywo stoi.
Reklamacja, efekt podobny zwrot kasy.

Na 14 calowych alu felgach 49zł, na 16 calowych 99zł.

Zrobiłem błąd , że pojechałem najpierw na 14 -stkach bo szkoda mi było zakładać 16 na krzywo.

Co ciekawe na 16 koło stało już prosto, ale jednak nie tak jak powinno , pisk i starta krawędź opony.

Oczywiście wcześniej wszystko co wymagało wymiany zostało wymienione.

Teraz to własciwie sam nie wiem gdzie jechać z tym,
u nas na żadko której stacji maja dane potrzebne do ustawienia przodu w 123.
Na kilku stacjach w ogóle się nie podejmują , bo "tam jest ciężko to ustawić dobrze".

Kiedy założę letnie 15-stki to chyba uderzę do niemiec, mam kilkaset metrów.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 21, 2007 11:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Wszytko ladnie sie skonczylo - kola ustawione, pieknie sie teraz jezdzi, a w zakladzie bez zadnych zbednych rozmow. POwodem niby :roll: sa nowe tuleje wahacza - niby cos tam sie ulozylo itd...nie za bardzo to pojmuje bo te tuleje nie za bardzo maja prawo sie odkszatlcac az tyle zeby kola zmienialy swoja geometrie podczas jazdy. Innym powodem, ale to jzu z moich domyslow jest problem z ustawieniem katow w zawieszeniu - kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz kat pochylenia kol tzreba ustawiac jednoczesnie co sprawia niemaly problem. Teraz delektuje sie lepszym p-rowadzeniem, p-ozostalo tylko wyeliminownaie luzu z p-rzekladni kierowniczej. Pozdr

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl