MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Transplantacja serca
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=307
Strona 1 z 1

Autor:  damian [ pt sty 18, 2002 10:48 pm ]
Tytuł: 

Mam taki plan ażeby za jakiś czas gdy pojawią się jakieś sensowne pieniądze [palacz] , wyrzucić kochane 240D i wmontować w to miejsce coś co będzie miało z 6 "garów" 2800 pojemności i stado koni do dyspozycji.Oczywiście + skrzynia, wał itp. itd. Pytanie:
Czy ktoś z was podjął się tego szalonego zadania w W 115?Chętnie wysłucham wszystkich za i przeciw.A szczególnie proszę o podanie wszelkich znanych wam trudności związanych z tą operacją.Pozdrawiam.

Autor:  szdowk [ sob sty 19, 2002 12:08 am ]
Tytuł: 

Hello

Niestety, silnik M110 (2800) nie zmiesci sie do komory silnika standardowego nadwozia W114 i W115.
Potrzebne jest do tego odpowiednie nadwozie W114 (sedany 114.060 i 114.062, coupe 114.023 i 114.073), fabrycznie przystosowane do tego silnika.

Przy wkladaniu go do standardowego W114/W115 beda przeszkadzac co najmniej:
-wzmocnienia komory silnika (takie rurki ukosnie wspawane pomiedzy scianami bocznymi i sciana przednia);
-belka dolna laczaca podluznice (z przodu, na dole, zaraz przed silnikiem - ma inny kszalt).
Jezeli sie uprzesz, to ew. bedziesz musial posiedziec troche nad tym z pila i palnikiem ;-)

Do tego bedziesz potrzebowal "benzynowy" zbiornik paliwa (male piwo), a do wersji z wtryskiem (E), takze caly uklad zwiazany z pompa paliwa (elektryczna).

Do All: Gdzie w 114 280E jest pompa paliwa? tam gdzie w 116 (po prawej stronie nad tylnym wachaczem), czy gdzies indziej?
_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W114 200D, W116 280SE</font>
<font size=-1>Http <blink><a href=http://www.mb.w.pl>here</a></blink></font>

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: szdowk dnia 2002-01-19 00:12 ]</font>

Autor:  Wojtas [ sob sty 19, 2002 10:49 am ]
Tytuł: 

Witam, widze ze "hunzwee" cos kombinuje z zamiana silnika, a przeciez jego diesel jezdzi calkiem niezle, no nie wiem co to za pomysl. Ja bym sie nie podjal takiej operacji, a w szczegolnosci jak juz trzeba cos wycinac mysle ze nie wolno naruszac oryginalnych wzmocnien pojazdu. "hunzwee" i tak zrobi jak bedzie uwazal.
pozdrawiam. (strach pomyslec jaka to bedzie rakieta)juz na pewno go nie zauwaze na miescie.
Pozdrawiam

Autor:  damian [ pt sty 25, 2002 7:06 pm ]
Tytuł: 

Witam!
Ale ja tak pragnę tego silnika ze i tak go w końcu zmienię [jezyk3] !
Czy oprócz wycinania są jeszcze jakieś "schody"????
O wycinaniu tego i owego już trochę słyszałem i się tego nie boję.
pozdrówka

Autor:  szdowk [ pt sty 25, 2002 11:33 pm ]
Tytuł: 

Hello

Szczerze, bez ogrodek, miedzy nami mezczyznami: Wkladajac taki silnik do 115 zrobisz z niego g*.* na kolkach, ktore bedziesz mogl potem odstawic na zlomowisko. jezeli o to Ci chodzi to czemu nie. Zaplacisz za to sporo i i tak bedzie do d*.*... (tylko nie pytaj dlaczego). Masz te 3... 5... 8kzl? Nie masz? W ogole zapomnij. Masz? Zapoluj na prawdziwe 114, z oryginalnym silnikiem, lub przeznaczone dla takiego silnika i wtedy kombinuj jak doprowadzic to do stanu uzywalnosci.

Jak zwykle podkresle, ze silniki te kupowane luzem, lub nawet z "jezdzacych do niedawna" aut, nawet jezeli bede sie nadal odpalac, to beda i tak w stanie zlomowy, nie gwarantujacym dalszej eksploatacji... a ich remonty to zagadnienie astronomiczne. (WYMIANA PIERSCIENI TO POLSRODEK, KTORY DOCELOWO MOZE WIECEJ ZASZKODZIC NIZ POMOC, A NIE REMONT!!!!).

Acha, o gazie zapomnij.

PS.Przepraszam za ostre slowa, ale naprawde jak masz pieniadze, to kup cale takie auto przystosowane fabrycznie do tego silnika - tak naprawde koszt bedzie rownorzedny.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W114 200D, W116 280SE</font>
<font size=-1>Http <blink><a href=http://www.mb.w.pl>here</a></blink></font>

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: szdowk dnia 2002-01-26 00:36 ]</font>

Autor:  airkomin [ sob sty 26, 2002 1:25 pm ]
Tytuł: 

A ja bym spróbował. Ostatnio wsadzłem dieselka do żuka i było fajnie!
Pozdrawiam.
P.S. Tylko nie zrób mu zbyt dużej krzywdy bo faktycznie szkoda by było.

Autor:  damian [ ndz sty 27, 2002 7:06 pm ]
Tytuł: 

Panowie!
Litosci!Przepraszam już mi wybiliście z głowy [swiety] !
Zostanę przy Panu Dieslu. A tak skromnie spytam. Czy choć można wrzucić np 300 diesel do tej budy?Ja nie po to wsadziłem tyle roboty i kasy w ten samochód żeby teraz szukać 114. A chciałbym żeby to mogło coś na trasie pokazać. I proszę nie piszcie mi tutaj o majestacie i tym podobnych rzeczach związanych z miśkiem. Pozdrówka

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: hunzwee dnia 2002-01-27 19:31 ]</font>

Autor:  Adaś [ pn sty 28, 2002 12:12 pm ]
Tytuł: 

jeśli pozwolisz, to podepnę się pod ten interesujący temat i zapytam, czy są jakieś przeciwskazania co do montażu w 123 sedan silnika 300 turbodiesel z kombika. Byłoby to idealne moim zdaniem połączenie osiągów i przyjemności jeżdżenia dizelkiem. [palacz] I jeszcze jedno, czy np 300 TdT wyposażane były w 5 biegową skrzynię?

Autor:  szdowk [ pn sty 28, 2002 2:45 pm ]
Tytuł: 

Hello

a/ 300D powinno paswoac bez problemu do 115. Jednak przy wkladaniu silnika od 123, nalezy zwrocic uwage na fakt, ze czesc osprzetu nie bedzie pasowac i trzeba bedzie uzyc przelozyc z silnika zamontowanego obecnie. Mam na mysli przede wszystkim "zespol" filtra paliwa i pompe wspomagania kierownicy.
b/ 300turboD powinno bez problemu wejsc do normalnego 123 sedana. Jezeli masz taki silnik to fajnie :-) A jezeli masz go ze sprawna turbosprezarka, to w ogole super ;-D Zauwaz, ze na rynku z regoly wystepuja glowice od tyvh silnikow, ale jakos jest malo turbosprezarek ;-)))) Ale coz, "szukajcie a znajdziecie" ;-))))

c/ 300TDT byly wyposazane w 5-biegowa skrzynie na zyczenie klienta (chyba wystepowaly z manualami), tak samo jak zwykle sedany z innymi silnikami.

Autor:  JareG [ czw sty 31, 2002 9:38 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
On 2002-01-28 12:12, Adaś napisał:
jeśli pozwolisz, to podepnę się pod ten interesujący temat i zapytam, czy są jakieś

Ja tez sie - za pozwoleniem - podepne... Czy moze kolega wie, gdzie mozna w PL takiego 300TDT zakupic? Bo wlasnie taki mnie interesuje...

Autor:  Adaś [ czw sty 31, 2002 12:53 pm ]
Tytuł: 

ha, to jest pytanie! mechanik który podjął by się roboty jest gotowy, czeka tylko na silnik. też nie wiem gdzie taki dostać, ale raczej skłaniałbym się w zachodnim kierunku - w ojczyźnie Mieczysława na pewno coś by się znalazło. Jestem na etapie przeczesywania niemieckich stron internetowych "z branży". Na razie bez rezultatu, ale... nie tracę nadziei. Oczywiście podzielę się rezultatami poszukiwań

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/