MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 9:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 02, 2008 2:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 15, 2007 9:55 pm
Posty: 12
Ostatno byłem u mechanika w celu założenia grzałki, ponieważ mam problemy z uruchomieniem silnika na mrozie (300D - ogromny przebieg). Tymczasem mechanik zdecydowanie odradził mi grzałkę i zaproponował zmianę oleju mineralnego na półsyntetyczny, dzięki czemu zmiejszy się tarcie w silniku, więc ułatwi odpalenie. A przy większym mrozie podgrzać miskę olejową. Nie wiem kompletnie co o tym myśleć, bo każdy mechanik mówi co innego. Panuje przecież powszechna opinia, że nie wolno zmieniać gatunków oleju, zwłaszcza po dużym przebiegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 2:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Zadziała, z grzaniem miski to się stosuje w traktorach, albo starych Jelczach, chyba że ogniskiem chcesz auto podpalić :-D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 2:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Są dwie szkoły, jeśli chodzi o olej. Zapoznaj się z tym:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 14&start=0

Jeśli diesel nie pali na mrozie, to radzimy zawsze zacząć od rzeczy najprostszych. Najprosztsze jest sprawdzenie sprawności instalacji podgrzewania świec, ustawienia luzu zaworowego, a następnie zmierzenie ciśnienia sprężania.

Jeśli zrobisz te 3 rzeczy, to wiesz, czy możesz wymagać od silnika, żeby palił w mróz, czy musisz mu pomóc np montując grzałkę.

Jeśli masz warunki, to grzałkę i tak warto mieć.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2008 2:36 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 2:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
a co wogole myslicie o grzalkach ? tak sie zastanawiam czy to warte, bezpieczne, madre i ciekawe

poprostu wrzucic jako wypas :P dodatkowo jest to forma jhakiegos prymitywnego webasta, a silnik lubi cieplo, wiec chyba mu to bedzie pomagac w zimie ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 2:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja miałem i nie narzekałem, na ostrym mrozie nie męczyłem silnika tylko na godzinkę podłączyłem do prądu i dzwonił bez zająknięcia ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 3:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
1. najlepiej montowac przy wymianie oleju ?
2. jaki jest czas montazu ?
3. kabel z grzalki jest odpinany ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 3:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 15, 2007 9:55 pm
Posty: 12
Nie wiem czy zmiana oleju ma znaczenie pray wymianie grzałki. Czas montażu takiej gzrałki to 2godzin, bo trzeba wywalić zaślepkę w bloku, spuścić wodę i zrzucić kolektor.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 3:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
drwalu pisze:
1. najlepiej montowac przy wymianie oleju ?
2. jaki jest czas montazu ?
3. kabel z grzalki jest odpinany ?



1. Nie ma znaczenia .
2. Uzależniony od miłych i nie miłych niespodzianek, zazwyczaj wykręcenie
śruby na imbus z bloku i wkręcenie w jej miejsce grzałki.
3.Widziałem taką , która miała przewód( kable to sa w ziemi he he)wyprowadzony w okolice zderzaka i wpinałeś się wtyczkś pod napięciem w gniazdko na aucie.
Widziałem też taką z której przewód wychodził w metalowej osłonie,i był zakończony wtyką, a nie gniazdem , ale to był wrak i nie zachowało się mocowanie jakiekolwiek, leżał zawinięty na nadkolu.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 4:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Grzałka też musi się troche pogrzac, a wymiana oleju na półsyntetyczny może spowodowac wycieki. Lepiej sprawdzic osprzęt i kondycje samego silnika, a nie bawic się w półśrodki.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 5:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 15, 2007 9:55 pm
Posty: 12
U mnie jest taka sytuacja, że osprzęt silnika i regulacja są w porządku, lecz sam silnik wymaga raczej remontu lub wymiany. Na razie mnie na to nie stać więc trza kombinować...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 5:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
wydaje mi się, iż firma DEFA robi dobry sprzęt - ogrzewanie postojowe elektryczne

a tu link do przykładowej grzałki do mesia i innych

http://www.defa.com/doc/200/265.pdf

cały sprzęt jest w ofercie intercars - grzałka coś kole 250zł

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 5:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tu tez jest to dość dokładnie opisane.

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... light=defa

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 6:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
drwalu pisze:
jhakiegos prymitywnego webasta,


taka grzałka podgrzeje wode do max 30 stopni a tym sie chyba nie ogrzejesz w aucie. A tak ogólnie to jest to puder na syf i pomaga odpalić zakatrupione diesle. Miałem takie coś jak mi już pierścienie wypluwał:P działało rok a potem sie przepaliła...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 7:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
a to gowno w sumie, skoro mi dobrze pali, nie bede dokladal dodatkowego "wypasu" [zlosnik]

thnx all za info.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 9:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Taka grzałka zasilana prądem zmiennym o napięciu 230 V jest fajna gdy mamy dostępne źródło owego prądu. Ja raczej celuję w ogrzewanie postojowe zasilane paliwem z baku. Bo co z tego, że po nocy w garażu autko odpali elegancko dzięki podgrzewaczowi gdy po 10 godzinach stania na mrozie pod budynkiem firmy, w której pracuję znowu będzie trzeba uruchamiać zimny jak lód silnik? Nie wszędzie bowiem gdzie parkuję na dłuższy czas jest dostępne źródło prądu. Dlatego też czekam na okazję aby zakupić ogrzewanie postojowe i to nie ze względu na kiepski stan silnika lecz na chęć zaoszczędzenia mu piłowania na mrozie tylko dlatego, że zachciało mi się przejechać 4 kilometry. (Choć teraz tak się właśnie dzieje a wóz jeszcze mnie nie zawiódł).

Pozdrawiam,

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl