Witam
THC pisze:
Jak jest z M-102? Raz słyszę , żę tam jest regulacja hydrauliczna, a raz że nie ma, mam na myśli 980.
W 920 na pewno trzeba było samemu ustawiać, w 980 też?
napiszę tak dla wszystkich M 102:
Jeżeli chcemy sprawdzić czy goła głowica jest dla silnika z samoregulacją zaworów, to nie może mieć taj jak dla regulacji ręcznej otworów kanału olejowego na ostatniej podporze wałka rożrządu (ręczna regulacja ma tam dwa otwory olejowe)
ponadto dla rozróżnienia głowic są stosowane "kły" na tylnej ściance głowicy i tak:
1 kieł silnik z wtryskiem
2 kły silnik gaźnikowy
Ale wystarczy odkręcić korek wlewu oleju i zerknąć czy są śruby regulacyjne jeśli tak - regulacja ręczna jeśli widać dźwigienki z talerzykami - samoregulatory
Z samoregulatorami jest jak z gaźnikami były stosowane w różnych latach i niekoniecznie regulacja ręczna przeszła do lamusa w latach '80 tych tak jak i gaźnik, który był też stosowany w 124.
pozdro