MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
zbieżność kół tylnych https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=31241 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kalach [ pn sty 21, 2008 10:07 am ] |
Tytuł: | zbieżność kół tylnych |
Koledzy, czy i gdzie się zbiezność/geometrię kół tylnych w W123 (w znaczeniu mechanicznym, a nie miejscowym- "W warsztacie u diagnosty"). ![]() Pytanie od Holyfido, który stoi na stacji diagonstycznej i obsługa twierdzi, że program komputerowy wskazuje na konieczność takiego ustawienia, ale oni nie wiedzą jak to zrobić. ![]() Dzieki. |
Autor: | THC [ pn sty 21, 2008 10:39 am ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Zbierznosc z tylu w123 mozna regulowac wlasnie poprzes wstawienie mimosrodowych tulejek (ponoc sa takie zestawy dostepne w ASO).
W książce Etzotla tez stoi, że reguluje sie tył. |
Autor: | Wojtyla [ pn sty 21, 2008 10:59 am ] |
Tytuł: | |
Witam kalach pisze: wskazuje na konieczność takiego ustawienia, ale oni nie wiedzą jak to zrobić. Z tego co pamiętam, to podkładkami regulacyjnymi, tak jak w polskim BMW 126p ![]() THC pisze: laudan napisał:
Zbierznosc z tylu w123 mozna regulowac wlasnie poprzes wstawienie mimosrodowych tulejek (ponoc sa takie zestawy dostepne w ASO). coś mi się bzdura, że od 190 w górę ![]() pozdro |
Autor: | holyfido [ pn sty 21, 2008 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Kalach kliknij, proszę, ładnie kolegom, że pomogli. Tył został tak jak jest, na jednym kole okej, na drugim pochylenie niecały jeden stopień (50'). Geometrię z przodu udało się ustawić do wartości w granicach tolerancji. Badanie wykazało nierównoległość osi coś z tym można zrobić? (poza wyrzuceniem auta;)). Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu. Bardzo miły człowiek ustawiał geometrię, koszt 210 PLN, po zniżce 140 (szkoda, że nie 123, albo 115 ![]() Po wymianie całego przedniego zawieszenia jedzie się o niebo lepiej i regulacji geometrii, jeszcze tylko czekam na przekładnie kierowniczą z mniejszymi luzami ![]() |
Autor: | Monter [ pn sty 21, 2008 12:28 pm ] |
Tytuł: | |
holyfido pisze: Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu.
Czy tego własnie nie ustawia się na drążkach reakcyjnych idących od dolnego wahacza do podłużnicy?? |
Autor: | THC [ pn sty 21, 2008 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: holyfido pisze: Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu. Czy tego własnie nie ustawia się na drążkach reakcyjnych idących od dolnego wahacza do podłużnicy?? Jak najbardziej. Ten element jest czesto wyrobiony i objawia się to stukiem przy hamowaniu, później już ostro ściąga na tą stronę. Kiedyś to wymieniałem, i koszt częsci z dobrej firmy około 200zł. |
Autor: | Wojtyla [ pn sty 21, 2008 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
Witam holyfido pisze: Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu. Bardzo miły człowiek ustawiał geometrię, koszt 210 PLN, po zniżce 140 (szkoda, że nie 123, albo 115 )w ASO Fiata, razem ze zbieżnością. THC pisze: Jak najbardziej.
niech miły pan w aso poprawi wykonaną usługę, bo kąt wyprzedzenia zwrotnicy jest do du...y ![]() http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 060&SGN=02 pozdro |
Autor: | Seweryn [ pn sty 21, 2008 8:55 pm ] |
Tytuł: | |
holyfido pisze: Tył został tak jak jest, na jednym kole okej, na drugim pochylenie niecały jeden stopień (50'). Geometrię z przodu udało się ustawić do wartości w granicach tolerancji. Badanie wykazało nierównoległość osi coś z tym można zrobić?
Sprawdź poduszki gumowe tylnych wahaczy (te zewnętrzne przy progach). Miałem podobny przypadek - przy pomiarze geometrii osie wykazywały nierównoległość o ok. 1.5 stopnia. Po wymianie tych tulei wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam. |
Autor: | holyfido [ pn sty 21, 2008 9:28 pm ] |
Tytuł: | |
Czy tego własnie nie ustawia się na drążkach reakcyjnych idących od dolnego wahacza do podłużnicy?? Na przegubach drążka reakcyjnego ustawia się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jakby tego było mało, to kąt pochylenia koła i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy są od siebie zależne regulując jedno przestawiasz drugie. Koleś znalazł takie ustawienie dla którego wszystkie parametry osiągnęły wartości katalogowe (w granicach tolerancji). Tak mnie wytłumaczył;) Mówicie, że ściemniał i że można cofnąć to jedno koło? Ja się nie upieram, że auto jest proste bo jego historii to pewnie nikt nie zna a podłużnice na bank były spawane. Ucieszyłem się, że w ogóle ustawił te parametry. Ten element jest czesto wyrobiony i objawia się to stukiem przy hamowaniu, później już ostro ściąga na tą stronę. Kiedyś to wymieniałem, i koszt częsci z dobrej firmy około 200zł. Oj był wyrobiony paskudnie po stronie pasażera, a po stronie kierowcy rozleciał się kołnierz osłaniający przegub, wymieniłem oba. Przegub drążka reakcyjnego Febiego bez zniżki 190 PLN w auto zatoce we Wrocławiu. Sprawdź poduszki gumowe tylnych wahaczy Miałem lekką przygodę w postaci przewrotki na bok tą mercedes. Dostało właśnie to koło, które ma teraz odchyły. Uznałem więc, że koło ma prawo nie trzymać się prawidłowo. Jak tylko mój portfel odczuje poprawę po wymienie całego przodu zabiorę się za tył. |
Autor: | Seweryn [ pn sty 21, 2008 9:38 pm ] |
Tytuł: | |
holyfido pisze: Jak tylko mój portfel odczuje poprawę po wymienie całego przodu zabiorę się za tył.
Te poduszki Febi kosztują chyba 120-140 zł za dwie strony, jednak wymiana ich jest małym wyzwaniem. Potrzebne będą narzędzia ciężkie, u mnie nie obyło się bez cięcia tych tulei szlifierką, bo nie dało się ich zbić ze śrub mocujących. Pozdrawiam. |
Autor: | holyfido [ wt sty 22, 2008 3:24 pm ] |
Tytuł: | |
![]() O takie mam auto ![]() Coś można poprawić? Jest sens, porozciągać czy coś? |
Autor: | THC [ wt sty 22, 2008 5:00 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli go nie ściąga podczas jazdy czy hamowania i jeśli opony zużywają się równo to zostaw. Uderzony w przód był kiedyś? |
Autor: | holyfido [ wt sty 22, 2008 8:16 pm ] |
Tytuł: | |
Uderzony na pewno był, bo podłużnice są spawane, ale już za mocowaniem koła, to znaczy miedzy zderzakiem a mocowaniem. Ale historii auta nie znam. Delikatnie ściąga w prawo, przynajmniej tak mi się wydaje, ale teraz mocno wieje, ale nie wiem czy to nie ta zła zbieżność tyłu bo akurat prawe tylne koło jest wychylone w prawo za mocno. |
Autor: | WojtekW [ śr sty 23, 2008 10:39 am ] |
Tytuł: | |
holyfido pisze: Tył został tak jak jest, na jednym kole okej, na drugim pochylenie niecały jeden stopień (50'). Geometrię z przodu udało się ustawić do wartości w granicach tolerancji. Badanie wykazało nierównoległość osi coś z tym można zrobić? (poza wyrzuceniem auta;)). Przesunięta jest przednia oś lewym kołem lekko do przodu.
Można naciągnąć - u nas na mieście ![]() |
Autor: | Ocet [ śr sty 23, 2008 3:49 pm ] |
Tytuł: | |
Pochylenie tylnego koła poprawisz przez wymianę wahacza. Zbieżnaość tyłu - jeśli tuleje sąok, to można było kiedyś kupić opcjonalne tuleje z mimośrodem, umożliwiające regulację zbieżności tyłu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |