MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Niebieski dym z rury wyd.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=313
Strona 1 z 1

Autor:  Wojtas [ śr sty 23, 2002 8:17 pm ]
Tytuł: 

Witam, sluchajcie w mojej 115-tce ku mojemu zdziwieniu ukazala sie niebieska zaslona dymna. Niezle co?-kasy malo a po pierscieniach pewnie tylko wspomnienie zostalo. Ale pojechalem do mojego mechanika i mowie mu co jest. Skrzywil sie i powiedzial zebym sie nie denerwowal. Wiecie co zrobil? rozebral caly filtr powietrza, wymyl go pod cisnieniem, wyczyscil obudowe i zalal nowy olej ale tak zeby tylko dno zaktylo.Zmontowal wszystko i teraz jest super. W filtrze powietrza ktos nalal oleju prawie do polowy i to prawdopodobnie bylo przyczyna.Nie wiem czy to prawda? autu sie polepszylo(moze tylko przed smiercia?) Czy ktos mial podobny przypadek? Prosze o jakas podpowiedz bo nie wiem jak sie nastawiac z kasa na ewentualny remont.
Pozdrawiam<wojtas>

Autor:  szdowk [ czw sty 24, 2002 10:04 am ]
Tytuł: 

Hello

Faktycznie oleju powinno byc tylko na dnie - chyba ok. 2cm... Zapewne mechanik ma racje ;)))Aha, istnieje zalecenie, aby co roku ten filtr myc i starannie wymieniac w nim olej. Po n-latach braku konserwacji, na dnie zbiera sie woda i obudowa filtra potrafi przerdzewiec...

Szymon

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: szdowk dnia 2002-01-24 10:05 ]</font>

Autor:  MacKuz [ czw sty 24, 2002 12:16 pm ]
Tytuł: 

A ta zasłona dymna to pojawiła sie nagle?

Bo jeżeli tak to skad sie ten olej tam wział tak nagle???

Podejzewam, ze cofa ci olej z silnika do filtra a to swiadczy o złym stanie pierscieni ale może sie myle [zlosnik]

Autor:  szdowk [ czw sty 24, 2002 3:18 pm ]
Tytuł: 

Hello

Zauwaz, ze ostatnio zrobilo sie cieplo i olej w filtrze zrobil sie poprostu rzadki...

Autor:  Wojtas [ czw sty 24, 2002 7:39 pm ]
Tytuł: 

Witam, sluchajcie nigdy wczesniej jakos nie przygladalem sie mojej rurce wyd. Zawsze jakis dymek sobie lecial, widzialem to w lusterku szczegolnie wieczorem jak ktos stal za mna na swiatlach. Ale to co ostatnio zobaczylem to mnie przerazilo. Teraz juz jestem prawie pewien ze to pierscienie, bo dzisiaj znowu dym sobie lecial(niebieski). I w zwiazku z tym mam pytanie czy oplaca sie robic remont czy lepiej kupic silnik.(mam na oku w dobrym stanie ale od W116 z skrzynka automat-komplet, wszystko tylko przelozyc 300D)za 2000 PLN (brac czy nie?).Piszac komplet mialem na mysli silnik,skrzynka,wal, most,kpl.elektryka, kaseta do zmiany biegow i stacyjka.
pozdrawiam.

Autor:  MacKuz [ czw sty 24, 2002 9:41 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
On 2002-01-24 19:39, Wojtas napisał:
Witam, sluchajcie nigdy wczesniej jakos nie przygladalem sie mojej rurce wyd. Zawsze jakis dymek sobie lecial, widzialem to w lusterku szczegolnie wieczorem jak ktos stal za mna na swiatlach. Ale to co ostatnio zobaczylem to mnie przerazilo. Teraz juz jestem prawie pewien ze to pierscienie, bo dzisiaj znowu dym sobie lecial(niebieski). I w zwiazku z tym mam pytanie czy oplaca sie robic remont czy lepiej kupic silnik.(mam na oku w dobrym stanie ale od W116 z skrzynka automat-komplet, wszystko tylko przelozyc 300D)za 2000 PLN (brac czy nie?).Piszac komplet mialem na mysli silnik,skrzynka,wal, most,kpl.elektryka, kaseta do zmiany biegow i stacyjka.
pozdrawiam.


Ciekawostka to W116 jeżeli to oryginał to jest to turbodiesel od W116 SD które wychodziły na USA.
Jeżeli jest wolnossący to pewnie od W123 automat pewnie od W116 po poprzednim silniku [zlosnik] benzynowy.
Tak czy siak 2000 za komplet to tanio.

<b>Uwaga</B>
Sprwdź dokładnie numery czy aby nie finezyjnie poprawiane jak to często bywa w tych autach.

Pozdrawiam

Autor:  szdowk [ czw sty 24, 2002 9:55 pm ]
Tytuł: 

Hello

Pojawia sie kwestia oryginalnosci - jezeli to diesel od 123 wlozony do 116, z automatem, to pytanie brzmi, na ile prawidlowo pozeniono ten automat z tym silnikiem ;-)))) przekladajac pamietaj o kickdown'ie ;-))))

Pozatym, czy widziales jak ten silnik pracuje? Wymiana pierscieni w300D to jakies 1500zl, moze 2000. Remont calosci (z nowymi tlokami) to ok. 3000-4000. Tymczasem masz do wyboru kota w worku, za 2000zl. Do tego dolicz jeszcze koszt wyjecia Twojego obecnego silnika i zamontowania tamtego... Moze sie okazac, ze wymieniasz siekierke na kijek...

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W114 200D, W116 280SE</font>
<font size=-1>Http <blink><a href=http://www.mb.w.pl>here</a></blink></font>

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: szdowk dnia 2002-01-24 21:58 ]</font>

Autor:  Wojtas [ ndz sty 27, 2002 12:58 pm ]
Tytuł: 

No tak masz racje, na dobra sprawe nigdy do konca nie wiadomo co sie kupi, wiem tylko tyle ze silnik byl remontowany jakis czas temu i to calkiem dobrze. Wiem bo to jest auto i silnik od mojego znajomego mechanika od MB, do ktorego jezdze ze swoim sprinterem na przeglady. Facet jest uczciwy i rzetelny, nawet swego czasu uczyli sie u niego uczniowie ktorzy teraz pracuja w ASO-MB-Wrobel we wroclawiu. Wiec jezeli chodzi o prawdomownosc tego gostka to mu wierze.
Pozdrawiam

Autor:  szdowk [ ndz sty 27, 2002 3:05 pm ]
Tytuł: 

Hello

Co do oleju, to moze to jest jakies nieduze uszkodzenie pompy prozniowej? Czy rurka od pompy do przepustnicy jest zabrudzona na czarno w srodku?

Autor:  Wojtas [ ndz sty 27, 2002 5:27 pm ]
Tytuł: 

Witam, no masz racje jest zabrudzona i to mocno, jakies dwie godz. temu sie wszystkiemu przygladalem i wlasnie to zauwazylem. trzeba chyba wymienic membrane?
zgadza sie?

Autor:  szdowk [ ndz sty 27, 2002 10:40 pm ]
Tytuł: 

Hello

Tak. Tylko wyjmujac stara, zwroc uwage jak jest zalozona. Ona wyglada prawie na symetryczna, ale jak sie ja zalozy nie w ta strone, to wtedy bardzo szybko peka znowu.
...i nie zapomnij umyc lub wytrzec wewnatrz rurek ;-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/