MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dręczące pytania.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=31382
Strona 1 z 2

Autor:  ZORTOX [ sob sty 26, 2008 10:53 pm ]
Tytuł:  Dręczące pytania.

J.W. (S123)
1)W słupku drzwi kierowcy mam 2 krańcówki/włączniki, jeden zapala wewnętrzną lampkę a drugi po co? Po naciśnięciu go cyka przekaźnik za zegarami. Za co on odpowiada??

2)W słupkach tylnych drzwi mam po włączniku. Po otwarciu drzwi nic sie nie zapala...Co powinno się zapalić ?

3)Po otwarciu tylnej klapy nie zapala się tylna lampka...Gdzie jest switch uruchamiający tą lampkę??

4)Po otwarciu tylnej klapy i otwarciu tylnych drzwi zapala się tylna lampka...czy to normalne??

Dodam , że z konsoli można włączać/wyłączać tylną lampkę do woli bez utrudnień. O co tu chodzi gdzie szukać przyczyny tego wg mnie dziwnego zachowania??

Zakładam sobie alarm i nie wiem jak podłączyć tylne drzwi?? Krańcówki sterowane są "-", przód podpiąłem pod switch uruchamiający lampkę przednią i przód reaguje=działa. Ale tył nietttt. Obstawiam że problem leży w przyczynie nie uruchomienia sie niczego po otwarciu tylnych drzwi.


5)Wokół każdych wewnętrznych ramek drzwi pociągnięta jest taka datellowa maskownica...niby skóra/tworzywo. Jest to pomarszczone jak skóra słonia w przysiadzie [zlosnik] szczególnie na drzwiach przednich. Czy można to jakoś wyprostować , naciągnąć ?? bo nie wygląda to za estetycznie.

Z góry dziękuje za liczne odpowiedzi [oczko]

Autor:  howser [ ndz sty 27, 2008 2:48 pm ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
5)Wokół każdych wewnętrznych ramek drzwi pociągnięta jest taka datellowa maskownica...niby skóra/tworzywo. Jest to pomarszczone jak skóra słonia w przysiadzie szczególnie na drzwiach przednich. Czy można to jakoś wyprostować , naciągnąć ?? bo nie wygląda to za estetycznie.


Pozwoliłem sobie wrzucić zdjecie Michała:

Obrazek

rozumie, że chodzi Ci właśnie o ten element jak na rysunku,
jesli tak to dodam że mam podobny problem, byłem nawet w ASO zeby nabyc nowe te elementy niestety, ale jest to czesc juz nie dostepna wiec próbowałemto jakoś naprostować ale bezskutecznie, nawet podgrzanie w gorącej wodzie nie pomogło :cry:

jedyne rozwiazanie to kupić używke w dobrym stanie.


ZORTOX pisze:
2)W słupkach tylnych drzwi mam po włączniku. Po otwarciu drzwi nic sie nie zapala...Co powinno się zapalić ?


moim zdaniem powinno sie zapalić, jesli tą lampke mozesz zapalic recznie za pomoca przycisku na konsoli, to przyczyny nalezy szukać w włączniku na drzwiach.

Pozdro

Autor:  kondrix123 [ ndz sty 27, 2008 5:33 pm ]
Tytuł: 

Cyka ci przekaźnik od elektrycznych szyb po wyjęciu kluczyka i otworzeniu drzwi szyba powinna działać
Przełącznik od lampki jest w lampce, na forum był poruszany ten temat że po otwarciu tylnych drzwi zapala sie lampka z tyłu i z przodu u mnie zapala sie tylko z tyłu w zamku od klapy jest przełącznik u mnie w zależności od tego w jakim położeniu jest klapa świeci się mocniej lub słabiej wiec pewnie elektryka zawodzi :(

Autor:  Perzu126 [ ndz sty 27, 2008 8:27 pm ]
Tytuł: 

To Mercedesy 123 mialy obite slupki dzwi? :o

Autor:  holyfido [ ndz sty 27, 2008 9:14 pm ]
Tytuł: 

Przecież to jakaś samoróbka,
no jak to wygląda przy lusterku...

Autor:  Xytras [ ndz sty 27, 2008 9:17 pm ]
Tytuł: 

Samoróbka to Ty się nazywasz [zlosnik]

Autor:  ZORTOX [ ndz sty 27, 2008 11:52 pm ]
Tytuł: 

howser no dokładnie o to biega...mówisz że w ASO nawet tego nie mają?? Kurna chyba opalarką to potraktuje i zobaczymy co się stanie [smiech] Moje aż tak jeszcze nie jest pomarszczone jak u Michała, ale zapewne do tego dojdzie z czasem.

Obrazek

holyfido Twoją wypowiedź traktuję jako celowy żart ;)

Chyba wszystkie 280 w III serii takie rameczki miały?? czy w innych seriach z innym silnikiem też się trafiały?? Może to jakiś kod ma ??


kondrix czyli jednym słowem mam coś narypane z elektryką...bo tylne drzwi nic nie włączają...sprawdzę jutro te switche w słupkach.
No chyba że ktoś zamienił polaryzację w włączniku klapy tylnej??

Autor:  Xytras [ ndz sty 27, 2008 11:58 pm ]
Tytuł: 

Ja słyszałem jedynie o 280tkach, z oczywistych względów w coupe nie występowały [zlosniki]

Autor:  howser [ pn sty 28, 2008 6:21 am ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
Chyba wszystkie 280 w III serii takie rameczki miały??

wszystkie 280 i 280E od I do III serii


ZORTOX pisze:
czy w innych seriach z innym silnikiem też się trafiały??

tak np w 300TDT

Perzu126 pisze:
To Mercedesy 123 mialy obite slupki dzwi?

a jednak miały [zlosnik]


ZORTOX pisze:
holyfido Twoją wypowiedź traktuję jako celowy żart

Zortox na takich to juz nic nie poradzisz [zlosnik]



Pozdro

Autor:  kondrix123 [ pn sty 28, 2008 10:05 am ]
Tytuł: 

Tylną lampke zapal w bagażniku ale nie z konsoli tylko tym przełącznikiem przy lampce i jak po zamknięciu klapy i drzwi zgaśnie to jest ok jeżeli coś nie działa przez klape to pod osłonami głośników z tyłu jest kostka z przewodami od klapy włącz światła weź miernik i zobaczysz który jest od podświetlenia rejedtracji i tak samo z wycieraczkami,podgrzewaniem szyby, aż znajdziesz przewody od lampki Może jakiś przewód sie przetarł
Generalnie jak zakładasz alarm to lepiej by było przeprowadzić go na osobnych przełącznikach tak jak to było w oryginale gdzieś w domu mam takie przełączniki od alarmu BOSCH 8)

Autor:  holyfido [ pn sty 28, 2008 10:49 am ]
Tytuł: 

holyfido Twoją wypowiedź traktuję jako celowy żart

Ni nno, nigdy nie widziałem takiego patentu w beczkach,
a do tego, to na zdjęciach wygląda jak okleina z castoramy,
dlatego myślałem, że to jakaś samoróbka.

Autor:  ZORTOX [ pn sty 28, 2008 9:18 pm ]
Tytuł: 

kondrix tak to wygląda: włączyłem tylną lampkę wyłącznikiem przy tejże lampce-klapa w górze i nic sie nie pali (ciemno). Otwieram tylne drzwi to zapala się prawidłowo tylna lampeczka(jasno) [zlosnik] Zamykam drzwi-->ciemno--->zamykam tylną klapę---> JASNO :evil: :evil: :x Zdjąłem panele klapy i w zamku wykukałem wtyczkę, wyciągnąłem ją i zamieniłem przewody. Po włożeniu wtyczki to samo :o :( Stawiam na rozwalony ten switch w zamku klapy. Czy to sie da wymienić, może ktoś mi powie jak to wygląda w tym zamku?? Najlepiej jakbym fotę samego zamka z tym włącznikiem oglądnął...może ktoś ma?

Czy ciężkim zajęciem jest wyciągnięcie zamka tylnej klapy na glebę?? Trzeba odkręcić jeno 4 śrubki mocujące go da klapy?? A co z siłownikiem, oraz wkładką zamka?? Czy to wykręcać też muszę?

Pozdro Arti

P.S.

kondrix123 pisze:
Generalnie jak zakładasz alarm to lepiej by było przeprowadzić go na osobnych przełącznikach tak jak to było w oryginale gdzieś w domu mam takie przełączniki od alarmu BOSCH


POKA POKA... [zlosnik] może chcesz się ich pozbyć??

Autor:  kondrix123 [ pn sty 28, 2008 10:55 pm ]
Tytuł: 

Zamyka sie na 2 czy na 1 u mnie jak zamkne nie dokładnie to znaczy na 1 to też świeci, dopiero jak sie zamknie na 2 to gaśnie u mnie jak jest w górze to też lubi sobie zgasnąć.
Czy zamek wyciąga sie ciężko? Jezeli masz małe dłonie i użyjesz kilka wyrazów na K... i na H.. to pójdzie łatwo [zlosnikz] Co do przełączników to jak je znajde to zrobie zdjęcia ale jeszcze nie wiem kiedy, rozbieram teraz swoje kombi i z czasem u mnie krucho, wiem ze jeden jest złamany :(

Autor:  Ocet [ wt sty 29, 2008 1:29 am ]
Tytuł: 

kondrix123 pisze:
Czy zamek wyciąga sie ciężko? Jezeli masz małe dłonie i użyjesz kilka wyrazów na K... i na H.. to pójdzie łatwo [


Ale zajmie ze dwie godziny:)

A ramek nie traktuj opalarką, bo doprowadzisz je do stanu jak u Michaua. Poprostu z plastiku z biegiem lat odparowywują bardziej lotne frakcje, a reszta się zachowuje jak wszystko z czego odparowywują lotne frakcje, kurczy się. Możesz poobserwować swoją skórę, tez pewnie parę lat temu byla inna. Użycie opalarki.... hmmm

Autor:  ZORTOX [ czw sty 31, 2008 10:27 pm ]
Tytuł: 

kondrix123 pisze:
Jezeli masz małe dłonie i użyjesz kilka wyrazów na K... i na H.. to pójdzie łatwo


No małych dłoni to ja nigdy nie miałem 8) Po użyciu ww pomocników w odmianie wołacza, zamek opuścił klapę [zlosnik] Zabieg trwał nie długo zaledwie 15minut [smiech] ale za to włożenie go z powrotem...to już inna historia.Z 1,5h walczyłem i już się bałem że nie zdążę przed zachodem słońca, ale jakoś sie udało.

Rozpracowałem zamek w kombi i mój problem z lampką, otóż:
-przyczyną ciągłej pracy był switch zamotany w blaszki zamka.
-nie ma różnicy w podłączeniu tego włączniczka gdyż jego zadanie ogranicza się tylko do zrobienia zwory w obwodzie.
-tu jestem nieco załamany pomysłowością inżynierów MB, stosując tak daleko badziewne rozwiązanie jakim jest ten niby wyłącznik.
Najprostszy microswitch stosowany w automatyce przemysłowej byłby o 1000 razy lepszym rozwiązaniem.
Co prawda da się rozebrać na części pierwsze ten że "switch" ale jego regulacja przez odginani/doginanie blaszki trwa długo i uchwycenie jedynego właściwego momentu porównuję do trafienia co najmniej 5 w Totku :-?
Sprawa stanęła na tym że nie uwieńczyłem dzieła sukcesem, wymontowałem ten pstryczek i teraz szukam albo nowego albo jakiejś sprawnej używki.

Oto winny
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chyba się kopnę i z srebrnej S wyciągnę go no chyba że ktoś ma na zbyciu??


Dzięki działaniom tym doszło nowe pytanie:

6) Na dolnej krawędzi klapy po prawej stronie zatrzasku zamka, znajduje się prostokątny otwór a za nim ruchoma blaszka. Co to jest i za co odpowiada?? Widać fragment tego mechanizmu/blaszki na 3 zdjęciu od góry. Przez ten tajemniczy otwór zapewne coś się blokowało ale co ??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/