MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kilka denerwujących mankamentów w moim dieslu.. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=31464 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | maniek780218 [ czw sty 31, 2008 12:37 am ] |
Tytuł: | Kilka denerwujących mankamentów w moim dieslu.. |
Witajcie. Zabrałem się za "naprawianie" kilku zdawałoby się - banalnie prostych czynności obsługowych w swojej beczce. Niestety niektóre rzeczy mnie trochę przerastają. Ale od początku... - wymieniłem stacyjkę, która lepiej chodzi i sie nie zacina; podłączyłem tak samo jak w poprzedniej ale silnik wyłącza sie dopiero jakies 3-4 sekundy po przekręceniu stacyjki, wcześniej wyłączał sie od razu (podciśnienie) - mam centralny zamek, powietrzny, ale nie działawszystko pozakładane od nowości, zbiornik w bagażniku jest.. Jak go kupiłem we wrześniu to na początku jak zamykałem drzwi kierowcy, wysuwał sie cypel w drzwiach pasażera.. ![]() - wymieniłem licznik, ale nie działa podświetlenie zegarów, regulacji ogrzewania i licznik sie nie kręci, choć podłączyłem wszystkie przewody i kabelki ( sprawdzałem jeszcze dwa liczniki i są podobne objawy, choć jeden normalnie pracował w tym aucie); kiedyś raz jeden zaskoczył i działało chwilowo oświetlenie - typowy mankament: wskaźnik paliwa szwankuje ![]() - elektryczna antena ma sie wysuwać po przekręceniu stacyjki czy dopiero po włączeniu radia? jak przetestować taką antenę czy nadal się jeszcze do czegoś nadaje czy już tylko do ozdoby? ![]() ![]() |
Autor: | I.T [ czw sty 31, 2008 1:12 am ] |
Tytuł: | |
Odnosnie centralnego zamka byc moze sa gdzies pomylone przewody (podlaczone na odwrot) Miernik paliwa ma plawik zamontowany na trzech ala zylkach kiedy jedna sie zerwie to wtedy zaczyna szwankowac pomiar paliwa. Z tego co wiem jest prosty w rozkreceniu i skladaniu (byl u mnie robiony chodz osobiscie tego nie robilem, inna osoba w rodzinie rozkrecila dala nowa linke i skrecila i dzialal) |
Autor: | Kierowca bombowca [ czw sty 31, 2008 7:30 am ] |
Tytuł: | |
Czujnik paliwa: http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/66/77/ Mój też działa jak chce, ale tak się do tego przyzwyczaiłem, że nie zwracam uwagi |
Autor: | Student [ czw sty 31, 2008 8:29 am ] |
Tytuł: | |
Jeżeli licznik Ci szankuje to tutaj masz opis jak to można naprawić. Co się tyczy centralnego zamka, to jeżeli przy zamykaniu dzwi kierowcy otwierają się drzwi pasażera to na 100% masz odwrotnie podłączone wężyki w drzwiach pasażera. A jeżeli ucieka gdzieś powietrze to trzeba sprawdzać po kolei. U mnie na początku nieszczelność była w dwóch siłownikach. Student |
Autor: | maniek780218 [ czw sty 31, 2008 9:28 am ] |
Tytuł: | Kilka denerwujących mankamentów w moim dieslu.. |
Pooglądam ten central castle ![]() ![]() Post dotyczący wskaźnika paliwa czytałem, dla mnie w tej chwili jeszcze za ciężki ![]() |
Autor: | azamat [ czw sty 31, 2008 11:34 am ] |
Tytuł: | |
maniek780218 pisze: elektryczna antena ma sie wysuwać po przekręceniu stacyjki czy dopiero po włączeniu radia?
powinna wysunac sie po wlaczeniu radia. jak wlaczysz radio to nawet jak sie nie wysuwa/chowa powinienes slyszec pracujacy silniczek. Jesli slyszysz to ciegno sie w srodku zerwalo, jesli nie slyszysz to albo jest niepodlaczona albo szlag ja trafil. Tak czy tak trzeba ja wyjac i ze tak powiem zrobic badanie ginekologiczne srodka ![]() |
Autor: | darus [ czw sty 31, 2008 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Po pierwsze to, że gaśnie z opóźnieniem to nic takiego, widocznie jest mała nieszczelnośc, dobrze, że w ogóle gaśnie. Co do centralnego to mogą byc zamienione przewody przy zaworku w drzwiach kierowcy lub na trójniku, wyciągnij dywaniki, boczek drzwi i wszystko posprawdzaj. W mercedesowskich licznikach za brak podswietlenia często odpowiada potencjometr od ściemniania, wyjmij zegary i wymień lub zregeneruj potencjometr. Co do anteny wysuwa sie po włączeniu radia, a bynajmniej powinien odezwac się silniczek. Czujnik paliwa, najpierw go wyjmij i pomierz opornośc, posłuż sie linkiem podanym przez kierowce z bombowca. Tak na marginesie wszystkie usterki w.w. już przerabiałem w swojej kruszynce. |
Autor: | Perzu126 [ pt lut 01, 2008 6:33 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli rozumiem po przeczytaniu tego artykulu, ze brak kontrolki rezerwy oznacza ze cos nie tak jest z czujnikiem? U mnie jest tak, ze kontrolka rezerwy nie świeci wcale. Ale sam wskażnik dziala bez wiekszego zarzutu- czasami gdy jest przy rezerwie to zaczyna przez chwile swirować. Ale jesli chodzi o rezerwe to nie jest to wina uszkodzonej lampki? |
Autor: | boss87 [ pt lut 01, 2008 7:43 pm ] |
Tytuł: | |
Może być wina zasyfionych styków rezerwy w czujniku, zerwanego drucika od rezerwy albo przepalonej żarówki w zegarach. Na forum pisałem o moim problemie i zamieszczalem zdjęcia czujnika. |
Autor: | Perzu126 [ pt lut 01, 2008 7:47 pm ] |
Tytuł: | |
boss87 pisze: Może być wina zasyfionych styków rezerwy w czujniku, zerwanego drucika od rezerwy albo przepalonej żarówki w zegarach. Na forum pisałem o moim problemie i zamieszczalem zdjęcia czujnika.
Mozesz zapodać linka? |
Autor: | boss87 [ pt lut 01, 2008 7:54 pm ] |
Tytuł: | |
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ht=#274287 |
Autor: | maniek780218 [ czw lut 07, 2008 11:01 pm ] |
Tytuł: | |
No więc tak ... Rozebrałem antenę i nie daje znaku życia... chyba będzie wyciągana ręcznie ![]() Mam jeszcze dwa inne liczniki i na żadnym z nich nie ma nadal podświetlenia. Co dalej, to obecnie w jednym z nich działa prędkościomierz ale nie działa licznik km zwykły i dzienny. Założyłem drugi licznik i tam na odwrót-działa licznik km a nie działa prędkościomierz ![]() ![]() ![]() Poza tym zauważyłem, że ruszając wiązką kabli przy liczniku wariuje wskaźnik paliwa, tzn wskazówka idzie na full by za chwilę wskazać poziom poniżej zera. Kontrolka rezerwy się nie zapala, ale to pewnie i tak związane jest z zasyfionym czujnikiem. A co się tyczy potencjometru... gdzieś zagubiłem jedną tą małą sprężynkę i zmostkowałem na stałe dwa bieguny i dalej nic.. Zastanawiam się, gdzie ten sztrom się podział, a trwa to już od momentu wymiany licznika na ....ten niby ładniejszy ![]() Gdyby ktoś miał chwilkę czasu to zapraszam do pogadania na GG. To w miarę szybki sposób wymiany pytań i odpowiedzi. ![]() ![]() |
Autor: | boss87 [ pt lut 08, 2008 12:22 am ] |
Tytuł: | |
Rezerwa musi się świecić na zapłonie, przed uruchomieniem silnika. Jeśli się nie świeci to masz spaloną żarówkę. Co do tych akcji z licznikami, może źle podłączasz tą okrągłą kostkę, dla pewności podłącz w innej pozycji, +-1 bolec, ja zle podlaczylem raz i nie wszystko gralo z zegarami ale ogolnie świeciły. |
Autor: | maniek780218 [ pt lut 08, 2008 12:36 am ] |
Tytuł: | |
boss87 pisze: Rezerwa musi się świecić na zapłonie, przed uruchomieniem silnika. Jeśli się nie świeci to masz spaloną żarówkę.
Co do tych akcji z licznikami, może źle podłączasz tą okrągłą kostkę, dla pewności podłącz w innej pozycji, +-1 bolec, ja zle podlaczylem raz i nie wszystko gralo z zegarami ale ogolnie świeciły. Żarówki rezerwy w licznikach w ogóle się nie zapalają. Co do wiązki kabli chyba jest tylko jedna możliwość jej podpięcia do licznika???? ![]() |
Autor: | boss87 [ pt lut 08, 2008 1:07 am ] |
Tytuł: | |
U mnie można podłączyć dowolnie, chyba że mam coś nie tak |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |