MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 8:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 31, 2008 12:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 16, 2007 9:24 am
Posty: 27
Lokalizacja: Ruda Śląska
Witajcie. Zabrałem się za "naprawianie" kilku zdawałoby się - banalnie prostych czynności obsługowych w swojej beczce. Niestety niektóre rzeczy mnie trochę przerastają. Ale od początku...
- wymieniłem stacyjkę, która lepiej chodzi i sie nie zacina; podłączyłem tak samo jak w poprzedniej ale silnik wyłącza sie dopiero jakies 3-4 sekundy po przekręceniu stacyjki, wcześniej wyłączał sie od razu (podciśnienie)
- mam centralny zamek, powietrzny, ale nie działawszystko pozakładane od nowości, zbiornik w bagażniku jest.. Jak go kupiłem we wrześniu to na początku jak zamykałem drzwi kierowcy, wysuwał sie cypel w drzwiach pasażera.. :-? ke ??
- wymieniłem licznik, ale nie działa podświetlenie zegarów, regulacji ogrzewania i licznik sie nie kręci, choć podłączyłem wszystkie przewody i kabelki ( sprawdzałem jeszcze dwa liczniki i są podobne objawy, choć jeden normalnie pracował w tym aucie); kiedyś raz jeden zaskoczył i działało chwilowo oświetlenie
- typowy mankament: wskaźnik paliwa szwankuje :-? czytałem ze dwa artykuły o prostocie jego rozkręcaniu gdy ktoś to robi po raz więcej niż pierwszy..... może ma ktoś informacje obrazkowe lub suuuuuper klarowny dla laika opis jak ten czujnik rozkłada się na części pierwsze? Nie mam zapasowego czujnika więc chciałbym go nie uszkodzić,
- elektryczna antena ma sie wysuwać po przekręceniu stacyjki czy dopiero po włączeniu radia? jak przetestować taką antenę czy nadal się jeszcze do czegoś nadaje czy już tylko do ozdoby? :roll:

;) Dzięki za wszelkie wieści na tematy WW.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 1:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Odnosnie centralnego zamka byc moze sa gdzies pomylone przewody (podlaczone na odwrot)

Miernik paliwa ma plawik zamontowany na trzech ala zylkach kiedy jedna sie zerwie to wtedy zaczyna szwankowac pomiar paliwa. Z tego co wiem jest prosty w rozkreceniu i skladaniu (byl u mnie robiony chodz osobiscie tego nie robilem, inna osoba w rodzinie rozkrecila dala nowa linke i skrecila i dzialal)

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 7:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Czujnik paliwa:

http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/66/77/

Mój też działa jak chce, ale tak się do tego przyzwyczaiłem, że nie zwracam uwagi :D

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 8:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Jeżeli licznik Ci szankuje to tutaj masz opis jak to można naprawić.
Co się tyczy centralnego zamka, to jeżeli przy zamykaniu dzwi kierowcy otwierają się drzwi pasażera to na 100% masz odwrotnie podłączone wężyki w drzwiach pasażera. A jeżeli ucieka gdzieś powietrze to trzeba sprawdzać po kolei. U mnie na początku nieszczelność była w dwóch siłownikach.

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: czw sty 31, 2008 9:28 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 16, 2007 9:24 am
Posty: 27
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pooglądam ten central castle 8) może coś tam wygrzebię. Co się tyczy licznika to przecież jeden wcześniej chodził bez zarzutu w tym aucie, a ja chciałem zmienić cały na ten mniej zniszczony, i od tej pory żaden nie chce za bardzo chodzić :evil: Nie działa też podświetlenie, więc pewnie problem nie leży po stronie licznika. Prędkościomierz działa, jednak kilometry ani w dziennym ani w ogólnym liczniku się nie kręcą..
Post dotyczący wskaźnika paliwa czytałem, dla mnie w tej chwili jeszcze za ciężki :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 11:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
maniek780218 pisze:
elektryczna antena ma sie wysuwać po przekręceniu stacyjki czy dopiero po włączeniu radia?


powinna wysunac sie po wlaczeniu radia. jak wlaczysz radio to nawet jak sie nie wysuwa/chowa powinienes slyszec pracujacy silniczek. Jesli slyszysz to ciegno sie w srodku zerwalo, jesli nie slyszysz to albo jest niepodlaczona albo szlag ja trafil. Tak czy tak trzeba ja wyjac i ze tak powiem zrobic badanie ginekologiczne srodka [zlosnik]

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 4:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Witam.
Po pierwsze to, że gaśnie z opóźnieniem to nic takiego, widocznie jest mała nieszczelnośc, dobrze, że w ogóle gaśnie.
Co do centralnego to mogą byc zamienione przewody przy zaworku w drzwiach kierowcy lub na trójniku, wyciągnij dywaniki, boczek drzwi i wszystko posprawdzaj.
W mercedesowskich licznikach za brak podswietlenia często odpowiada potencjometr od ściemniania, wyjmij zegary i wymień lub zregeneruj potencjometr.
Co do anteny wysuwa sie po włączeniu radia, a bynajmniej powinien odezwac się silniczek.
Czujnik paliwa, najpierw go wyjmij i pomierz opornośc, posłuż sie linkiem podanym przez kierowce z bombowca.
Tak na marginesie wszystkie usterki w.w. już przerabiałem w swojej kruszynce.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 6:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Czyli rozumiem po przeczytaniu tego artykulu, ze brak kontrolki rezerwy oznacza ze cos nie tak jest z czujnikiem? U mnie jest tak, ze kontrolka rezerwy nie świeci wcale. Ale sam wskażnik dziala bez wiekszego zarzutu- czasami gdy jest przy rezerwie to zaczyna przez chwile swirować.
Ale jesli chodzi o rezerwe to nie jest to wina uszkodzonej lampki?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 7:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Może być wina zasyfionych styków rezerwy w czujniku, zerwanego drucika od rezerwy albo przepalonej żarówki w zegarach. Na forum pisałem o moim problemie i zamieszczalem zdjęcia czujnika.

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 7:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
boss87 pisze:
Może być wina zasyfionych styków rezerwy w czujniku, zerwanego drucika od rezerwy albo przepalonej żarówki w zegarach. Na forum pisałem o moim problemie i zamieszczalem zdjęcia czujnika.


Mozesz zapodać linka?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 7:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ht=#274287

_________________
W123 200 Automatic

~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 11:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 16, 2007 9:24 am
Posty: 27
Lokalizacja: Ruda Śląska
No więc tak ... Rozebrałem antenę i nie daje znaku życia... chyba będzie wyciągana ręcznie [zlosnik] Jutro wyciągam czujnik paliwa, może uda mi się go rozłożyć na części pierwsze i go nie uszkodzić. Co do podświetlenia zegarów i nawiewów -jeszcze do tego nie doszedłem...ale...
Mam jeszcze dwa inne liczniki i na żadnym z nich nie ma nadal podświetlenia. Co dalej, to obecnie w jednym z nich działa prędkościomierz ale nie działa licznik km zwykły i dzienny. Założyłem drugi licznik i tam na odwrót-działa licznik km a nie działa prędkościomierz :-? perke? W desce rozdzielczej brak mi miejsca na dwa liczniki.... [zlosnik] [zlosnik] Może da się zrobić jeden licznik z dwóch? A może źle jest włożona linka prędkościomierza? może ktoś juz przerabiał ten temat?
Poza tym zauważyłem, że ruszając wiązką kabli przy liczniku wariuje wskaźnik paliwa, tzn wskazówka idzie na full by za chwilę wskazać poziom poniżej zera. Kontrolka rezerwy się nie zapala, ale to pewnie i tak związane jest z zasyfionym czujnikiem.
A co się tyczy potencjometru... gdzieś zagubiłem jedną tą małą sprężynkę i zmostkowałem na stałe dwa bieguny i dalej nic..
Zastanawiam się, gdzie ten sztrom się podział, a trwa to już od momentu wymiany licznika na ....ten niby ładniejszy :P
Gdyby ktoś miał chwilkę czasu to zapraszam do pogadania na GG. To w miarę szybki sposób wymiany pytań i odpowiedzi. [zlosnikz] :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 12:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Rezerwa musi się świecić na zapłonie, przed uruchomieniem silnika. Jeśli się nie świeci to masz spaloną żarówkę.
Co do tych akcji z licznikami, może źle podłączasz tą okrągłą kostkę, dla pewności podłącz w innej pozycji, +-1 bolec, ja zle podlaczylem raz i nie wszystko gralo z zegarami ale ogolnie świeciły.

_________________
W123 200 Automatic

~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 12:36 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 16, 2007 9:24 am
Posty: 27
Lokalizacja: Ruda Śląska
boss87 pisze:
Rezerwa musi się świecić na zapłonie, przed uruchomieniem silnika. Jeśli się nie świeci to masz spaloną żarówkę.
Co do tych akcji z licznikami, może źle podłączasz tą okrągłą kostkę, dla pewności podłącz w innej pozycji, +-1 bolec, ja zle podlaczylem raz i nie wszystko gralo z zegarami ale ogolnie świeciły.


Żarówki rezerwy w licznikach w ogóle się nie zapalają. Co do wiązki kabli chyba jest tylko jedna możliwość jej podpięcia do licznika???? :o


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 08, 2008 1:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
U mnie można podłączyć dowolnie, chyba że mam coś nie tak

_________________
W123 200 Automatic

~W123 240D Taxi


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl