MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] jak to jest z częściami silnikowymi
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=31804
Strona 1 z 1

Autor:  darus [ czw lut 14, 2008 5:33 pm ]
Tytuł:  [W123] jak to jest z częściami silnikowymi

Dzisiaj byłem w pewnym dośc znanym warsztacie w Słupsku, aby spytac się o koszty remontu swojej 240-tki. Na wstępie szef stwierdził oczywiście, że silnika od beczki nie remontowali już pare lat, a co do robocizny to wyciągniecie, rozebranie i poskładanie tego to ok. 1000zł. Na pytanie o jakośc polskich pierscieni, panewek itd. stwierdził, że są bdb. Co do cen odesłał mnie do szlifierni. Tam sympatyczny pan potwierdził bdb. jakośc polskich wyrobów, a ceny są następujące:
- zrobienie głowicy ok. 200zł
- polskie pierścienie ok. 200zł
- panewki (hiszpańskie)+szlif wału (nie wiem czy byłby potrzebny) - 500zł
- polski tłok 150zł
- zestaw uszczelek ok. 300zł
- ewentualne tulejowanie - 1000zł
- zapomniałem spytac o łańcuch rozrządu.
Czyli w sumie remont to ok. od 2200 do ponad 3000zł. I stąd moje pytanie: jak to jest z jakością tych części, bo mechanicy twierdzą, że są ok., a na forum psy na nich wieszają.

Autor:  class [ czw lut 14, 2008 6:23 pm ]
Tytuł: 

Na pewno nie wytrzymają tyle co oryginały. Poza tym liczy się jakośc "parku maszyn", a nie miejsce produkcji.

Autor:  holyfido [ czw lut 14, 2008 10:28 pm ]
Tytuł: 

Tulejowanie 1000 PLN? Nieźle. W sumie za szlif i nadwymiarowe tłoki wyjdzie podobnie.
Co to znaczy głowica 200 PLN?
Bo za samą wymianę zaworków zapłacisz o wiele więcej, chyba,
że planujesz kupić zawory po 10 PLN...

Robocizna za tysiąc, to tak akurat, tyle dałem 4 lata temu.

Za to zdecydowanie odradzał mi mechanik polskie tłoki,
dziś bym się zastanowił, bo 350 za tłok, to jednak nie 150.
Ostatecznie zdecydowałem się na tłoki Mahle, dziś takiej decyzji
tak szybko bym nie podjął.

Autor:  darus [ pt lut 15, 2008 3:54 pm ]
Tytuł: 

Akurat zaworów nie miałem na myśli. Co do głowicy to planowanie spr. szczelnosci, wymiana uszczelniaczy zaworowych i nie wiem co tam jeszcze.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/