MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Prawidlowe Sprezanie w M110 na wtrysku
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=31841
Strona 1 z 1

Autor:  I.T [ sob lut 16, 2008 3:04 pm ]
Tytuł:  Prawidlowe Sprezanie w M110 na wtrysku

Witam,

Jakie oryginalnie mial sprezanie m110 ? i na jakim mozna spokojnie jezdzic, a ponizej jakiego juz nadaje sie do naprawy silnik ?

Prosze o informacje.

Pozdrawiam

Autor:  kubol [ sob lut 16, 2008 3:19 pm ]
Tytuł: 

Było o tym sporo na forum, wyszukiwarka nie boli.
Z tego pamiętam to generalnie poniżej 10 jest już nie wesoło.

Autor:  kielbik [ sob lut 16, 2008 9:03 pm ]
Tytuł: 

Z tego co ja pamietam (ze szkoly) najwazniejsza wcale nie jest minimalna wartosc cisnienia sprezania a to, zeby roznica miedzy poszczegolnymi cylindrami nie przekraczala 10%. W silniku benzynowym nawet 8 bar zapewnia pewny rozruch w niskich temperaturach i nie wplywa znaczaco na zuzycie paliwa.

Autor:  Marv [ sob lut 16, 2008 11:55 pm ]
Tytuł: 

^Tez takowe rzeczy czytalem. Natomiast cisnienie w cylindrach w nowych benzynach powinno byc 13 barów, przy zakupie swojego robilem badanie i wszystkie cylindry mialy po okolo 12,5.

Autor:  howser [ ndz lut 17, 2008 5:04 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
W silniku benzynowym nawet 8 bar zapewnia pewny rozruch w niskich temperaturach i nie wplywa znaczaco na zuzycie paliwa.

nie 8 a nawet i 6 [zlosnik] pozwala odpalic przy minus 20 od pierwszego szlagu [zlosnik]


Marv pisze:
przy zakupie swojego robilem badanie i wszystkie cylindry mialy po okolo 12,5.

To wzorowy wynik ja miałem podobnie w granicach 12 -/+ 0,5


Pozdro

Autor:  georem [ ndz lut 17, 2008 7:48 pm ]
Tytuł:  Re: Prawidlowe Sprezanie w M110 na wtrysku

I.T pisze:
Jakie oryginalnie mial sprezanie m110 ? i na jakim mozna spokojnie jezdzic, a ponizej jakiego juz nadaje sie do naprawy silnik ?


Było conajmniej 2 razy na tym forum dokładnie podane wg danych producenta. Powodzenia w poSZUKIWANIU. [cool]

Do pozostałych Panów udzielających DEZinformacji - albo napiszcie ile ma być albo nic nie piszcie. [szalone]

10 to normalne ciśnienie sprężania w M110, jakoś trudno mi też uwierzyć że na wszystkich cylindrach może być równe 12,5 więc informacja conajmniej poniżej przeciętnej. ;)

Autor:  Marv [ ndz lut 17, 2008 10:03 pm ]
Tytuł:  Re: Prawidlowe Sprezanie w M110 na wtrysku

georem pisze:
I.T pisze:
Jakie oryginalnie mial sprezanie m110 ? i na jakim mozna spokojnie jezdzic, a ponizej jakiego juz nadaje sie do naprawy silnik ?


Było conajmniej 2 razy na tym forum dokładnie podane wg danych producenta. Powodzenia w poSZUKIWANIU. [cool]

Do pozostałych Panów udzielających DEZinformacji - albo napiszcie ile ma być albo nic nie piszcie. [szalone]

10 to normalne ciśnienie sprężania w M110, jakoś trudno mi też uwierzyć że na wszystkich cylindrach może być równe 12,5 więc informacja conajmniej poniżej przeciętnej. ;)


około 12,5 w sensie na jednym 12,3 na kolejnym 12,7 itd ale roznice nie byly zbyt duze i generalnie oscylowaly wokol 12,5. chyba nie myslales ze wciskam kit ze bylo 12,49 na jednym i 12,51 na drugim itd. troche chlopaki nie macie co robic zeby tak nadinterpretowac wszystkie posty.

Autor:  I.T [ ndz lut 17, 2008 10:58 pm ]
Tytuł: 

Obecnie mam jedna oferte silnika ale bardzo niepokoi mnie niski stopien sprezania.

W oferowanym silniku sa nastepujace wyniki:
1 - 8 atm,
2 7,5 atm,
3 9 atm,
4 7,5 atm,
5 brak danych
6 7,5 atm.

Mierzone przy -2 na zimy silnik. Mam nadzieje ze na cieplym silniku poprawia sie wyniki.

Prosze o jakies informacje czy kierowac sie glownie sprezeniami jako okreslenie stanu silnika? Poniewaz nie chce wpasc w silnik ktory bedzie wymagal ogromnego remontu.

Autor:  georem [ ndz lut 17, 2008 11:16 pm ]
Tytuł: 

I.T pisze:
W oferowanym silniku sa nastepujace wyniki:
1 - 8 atm,
2 7,5 atm,
3 9 atm,
4 7,5 atm,
5 brak danych
6 7,5 atm.


Widzę że jesteś twardy i nie poszukasz - silnik nadaje się do remontu wg wskazań producenta.

Autor:  bary123ce [ ndz lut 17, 2008 11:20 pm ]
Tytuł: 

Marv pisze:
około 12,5 w sensie na jednym 12,3 na kolejnym 12,7 itd ale roznice nie byly zbyt duze i generalnie oscylowaly wokol 12,5.

pamiętam i potwierdzam!! [oczko]

Autor:  georem [ ndz lut 17, 2008 11:21 pm ]
Tytuł:  Re: Prawidlowe Sprezanie w M110 na wtrysku

Marv pisze:
troche chlopaki nie macie co robic zeby tak nadinterpretowac wszystkie posty.


Mi chodzi o to że albo wiesz ile powinno mieć, albo nie pisz co usłyszałeś gdzieś kiedyś. Napisałeś że 13 powinno być w nowych silniikach na PB, a ja miałem SEC z przebiegiem ok. 300kkm i sprężanie 13-14, dla niektórych silników norma może być np. 11. Pisanie że powinien mieć 13 nowy silnik to duże uogólnienie, ja bym wolał trzymać się konkretów przy takich tematach i konkretnym pytaniu kolegi.

Autor:  howser [ wt lut 19, 2008 8:04 pm ]
Tytuł: 

I.T pisze:
W oferowanym silniku sa nastepujace wyniki:
1 - 8 atm,
2 7,5 atm,
3 9 atm,
4 7,5 atm,
5 brak danych
6 7,5 atm.

jednym słowem daj sobie spokój

Pozdro

Autor:  marcin280e [ wt lut 19, 2008 8:41 pm ]
Tytuł: 

Cisnienie sprężania jest wartościa orientacyjną-pomiar nie jest powtarzalny bo zalezy od sprawności akumulatora,rozrusznika i wielu innych czynników.
Ważne jest aby nie było różnic między cylindrami a czy jest to 9 czy 10 atm to juz mniej istotne.
Na starym silniku w moim 280E gdy zaczynałem jezdzic było po 8,5 ale równo na wszystkich a po 100000km głownie na LPG ciśnienie wynosilo 8atm i tez równo na wszystkich cylindrach.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/