MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jaki dobrać most?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32048
Strona 1 z 2

Autor:  TESTOR [ pn lut 25, 2008 2:26 pm ]
Tytuł:  Jaki dobrać most?

Potrzebuje małej pomocy - szukam dobrego, niewyjącego mostu do 3.0D 4 manual gdyż moj sie rozsypał. Fabrycznie jest to przelozenie 3,46. Choć most był zmieniany i nie wiem jaki teraz jest wsadzony - ale i dosyć sprawnie przyspiesza i licznikowe 160 potrafi zrobić.

Czy ktoś logicznie może mi przedstawić co się stanie jak wsadzę inny most i przykładowo z 280, 230 i 240d ?

Jaki most wsadzić, żeby autko nie straciło wigoru, dodam, że lubie 140-150-160 km/h ??

Autor:  darus [ pn lut 25, 2008 5:39 pm ]
Tytuł: 

Od 240D, ma wieksze przełożenie, wiec powinien miec lepszą kite, ale mniejszą szybkośc. Natomiast w przypadku benzyn bedzie raczej na odwrót.

Autor:  TESTOR [ wt lut 26, 2008 8:31 pm ]
Tytuł: 

A nie na odwrót - diesel = wiekszy v max, ale mniejsze przyspieszenie a benzyna lepszy sprint ale slabsza vmax ?

Autor:  Czarny [ wt lut 26, 2008 9:54 pm ]
Tytuł: 

A właśnie, ja mam podobną sytuację. Mianowicie też most mi wyje niemiłosiernie, ale już zakupiłem "nowy" i szykuję się powoli do montażu.. [zlosnikz] Powiedzcie jak można sprawdzić przełożenie na moście? Jest to gdzieś wybite na nim?

Autor:  TESTOR [ wt lut 26, 2008 10:09 pm ]
Tytuł: 

Powinno być na obudowie. Pamiętaj by kupić dobre podkładki dystansowe najlepiej w serwisie dopasowane do twojego mostu.

Autor:  Wojtek123 [ wt lut 26, 2008 10:19 pm ]
Tytuł: 

Most od 300D ma długie przełożenie.
Jak założysz od 240D (3.69) to będzie się lepiej zbierał, ale przy wyższych prędkościach będzie miał większe obroty.
Najbliższy będzie most od 280- 3.58

Autor:  MAD_ADAS [ wt lut 26, 2008 11:54 pm ]
Tytuł: 

Przelozenie jest wybite na obudowie przekladni (wystajacy nadlew na pow. do ktorej przykreca sie pokrywe), lub mozna samemu obliczyc w prosty wposob liczac ilosc zebow na kole zebatym i na walku, i robi sie prosty ulamek :) w liczniku wpisujesz liczbe zebow na kole talerzowym a w mianowniku liczbe zebow na walku atakujacym i jest przelozenie :)

Autor:  bary123ce [ śr lut 27, 2008 7:19 am ]
Tytuł: 

TESTOR pisze:
Pamiętaj by kupić dobre podkładki dystansowe najlepiej w serwisie dopasowane do twojego mostu.

Nie wiem o których mówisz, bo występują jedynie takie od strony półosi.
Przełożenie mostu to 3 ostatnie cyfry wybite na odlewie znajdującym się w lewej dolnej tylnej części dyfra. Poszukaj na forum to znajdziesz nawet moje zdjęcie.
Jeśli to miejsce jest nieczytelne, odkręć obudowę i odczytaj na kole zębatym.
Moim zdaniem szukaj mostu do 300D z przełożeniem 3,46. Każdy inny (oprócz mostu do turbo 3,07 2,89) będzie powodował większe zużycie paliwa i niższą prędkość V max.
Ostatecznie najbardziej zbliżony most załóż od 230E 280E o przełożeniu 3,58. Nie ma różnicy czy benzyna, czy diesel. Byle te 3 cyfry się zgadały [oczko]
Najlepiej kup most z półosiami, lub załóż półosie tak jak były, czyli lewa to lewa. Możesz próbować zamienić stronami, ale pamiętaj, że taka półośka kręciła się całe życie w jedną stronę, więc może zaprotestować i Ty to odczujesz ;) Jeśli będziesz miał most na wierzchu, ja proponuję wymianę Zimmeringów od strony półosi. Będziesz pewien, że nie cieknie i nie będziesz musiał więcej zwalać dyfra i odkręcać półosi.

Autor:  TESTOR [ śr lut 27, 2008 3:15 pm ]
Tytuł: 

Co do odczytywanie przełozenia wiem wszystko :)

Padło albo na przełożenie 3,46 albo 3,58. Teraz pozostaje szukać dobrego. Co będzie niewątpliwie trudnym zadaniem :)

Autor:  sz4l0ny [ śr lut 27, 2008 3:22 pm ]
Tytuł: 

MAD_ADAS pisze:
Przelozenie jest wybite na obudowie przekladni (wystajacy nadlew na pow. do ktorej przykreca sie pokrywe), lub mozna samemu obliczyc w prosty wposob liczac ilosc zebow na kole zebatym i na walku, i robi sie prosty ulamek :) w liczniku wpisujesz liczbe zebow na kole talerzowym a w mianowniku liczbe zebow na walku atakujacym i jest przelozenie :)


super! dziekujemy :P

Autor:  MAD_ADAS [ śr lut 27, 2008 6:44 pm ]
Tytuł: 

3,58 nie tak latwo znalesc sam szukalem pare miesiecy :)

Autor:  NIEBIESKI [ śr lut 27, 2008 7:30 pm ]
Tytuł: 

Ja szukałem 3,58 z ABS ponad rok . Ale sie udało. U kolegi z forum.
Więc głowa do góry i wytrwałości z poszukiwaniach......

Autor:  mesek123 [ śr lut 27, 2008 7:34 pm ]
Tytuł: 

Hej! Jestem tu nowy. Posiadam beczusie z silnikiem 200D OM 601, jezdze caly czas jeszcze na orginalnym moscie 3,91 ale zamierzam go wymienic na most 3,46 z 300D. Co o tym myslicie? Czy to bedzie dobre przelozenie, czy za duzo nie strace na przyspieszeniu? Teraz V max jest ok 150 km/h. Pozdrawiam!

Autor:  pinkifranz [ śr lut 27, 2008 11:46 pm ]
Tytuł: 

Tak w nawiązaniu do tych mostów bo koledzy tu twierdzicie że 280e miała 3,58, a jak dotąd to nie natknąłem się na takowy most z silnikiem m110 biorąc pod uwagę również w116 i w126. A jedynie w 230e taki most spotkałem. W m110 bywał zawsze 3,46 więc taki sam jak w 300d. A co do twojej 200d kolego mesek123 to ładuj od 300d, spod świateł bedziesz szedł jak żółw ale potem będzie oszczędniej.

Autor:  bary123ce [ czw lut 28, 2008 12:18 am ]
Tytuł: 

pinkifranz pisze:
W m110 bywał zawsze 3,46 więc taki sam jak w 300d

To zawsze miałeś kundelka. W M110 w W123 bywały tylko przełożenia 3,54 lub 3,58

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/