MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
VIN - zagadka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32051 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | michau [ pn lut 25, 2008 2:59 pm ] |
Tytuł: | VIN - zagadka |
Witam, Mam pytanie odnośnie VINu, może być szczepan, ale może....no właśnie niekoniecznie: Auto ma w dowodzie '82 rok, ale VIN bez WDB: 12312010156564 Myślałem, że szczepan, ale zajrzałem do bagażnika i znalazłem tam DK: ![]() Numer z DK zgadza się z tym z blaszki na pasie przednim: ![]() Zgadza się także z numerem na ścianie grodziowej: ![]() Jeśli wpiszę do ruskiej winiarki ten numer z prefiksem WDB, otrzymuję: VIN WDB12312010156564 Model 200 D Chassis 12312010156564 Engine 615940 10 152449 Transmission 00 575077 Order 0 8 283 44228 Approx. year 1978 Lights HELLA Cab 13795 Dealer authorities sales / company employee (12 months) (283) Interior (cloth) fabric black+anthracite+graphite (001) Paint 737 classic white (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1985) Options 410 Elektryczny szyberdach 422 Wspomaganie kierownicy 433 headrests in the rear, left, right, and central and elimination of front and rear safety belts headrests in the rear, left and right automatic (self-reeling) safety belts safety belts front, rear, and central, USA version 430 + 437 (с 01.01.1977 по 31.03.1979) 466 Centralny zamek 536 Instalacja radiowa 542 Zamykany na klucz schowek 591 Zielone szyby, tylna ogrzewana 876 Switche przy tylnych drzwiach i lampka nad tylna kanapą Co poza jednym kodem (422) zgadza się z tabliczką lakierowaną: ![]() Stan faktyczny jest następujący: - rzeczywiście jest to 200D - auto faktycznie było kiedyś białe (widać to i poprzedni właściciel mówił mi o tym) - auto faktycznie ma czarne wnętrze, ale kod wskazuje na I serie, a w aucie jest II seryjne (z I serii są tylko zegary) - nie ma w ogóle szybra - schowek nie jest na klucz - nie wiem, jak rozumieć 433 - reszta wypasu się zgadza (ma jeszcze el. lusterko) Wątpliwości: - viniarka jednak znajduje ten wóz, ale Vin jest w starym formacie - 1978 rok zamówienia, ale w dowodzie 1982 (b. duża różnica) - brak szybra - niejasności co do serii Szczepan, czy nie szczepan? Kto rozwiąże zagadkę nabędzie prawo do 10 kółek czerwonym 200D wokół bloku ![]() Pozdrawiam |
Autor: | _me: how_ [ pn lut 25, 2008 3:19 pm ] |
Tytuł: | Re: VIN - zagadka |
michau pisze: Wątpliwości: - viniarka jednak znajduje ten wóz, ale Vin jest w starym formacie - 1978 rok zamówienia, ale w dowodzie 1982 (b. duża różnica) - brak szybra - niejasności co do serii Długo miałem watpliwości co do dodawania WDB do VIN'u przed rozkodowaniem, ale w większości przypadków to działa i pokazuje mniej więcej prawdę. Długi czas od zamówienia do pierwszej rejestracji i to jeszcze w PL (to ważne) możliwy i spotykany. Szyber mógł się zapodziać po drodze. Nie takie rzeczy się gubiły. Popukaj też w dach, poszukaj śladów na słupkach, sprawdź co jest pod czerwonym na dachu. Zmiana serii 1./2. była płynna, w przeciwieństwie do 2./3. |
Autor: | michau [ pn lut 25, 2008 3:33 pm ] |
Tytuł: | |
W dowodzie osobno jest rok produkcji i data pierwszej rejestracji. Wspomniany '82 widnieje jako rok produkcji. Data pierwszej rejestracji to '89. Czy w I i II serii były inne boczki albo podsufitka? Co do zagubionego szyberdachu, masz na myśli, że mógł zaginąć podczas produkcji auta, a kod został? |
Autor: | MajsterGarage [ pn lut 25, 2008 3:35 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: Co do zagubionego szyberdachu, masz na myśli, że mógł zaginąć podczas produkcji auta, a kod został?
Mógł zginąć po wyprodukowania auta, czyli ktos mógł go zaspawać ![]() |
Autor: | michau [ pn lut 25, 2008 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
MajsterGarage pisze: michau pisze: Co do zagubionego szyberdachu, masz na myśli, że mógł zaginąć podczas produkcji auta, a kod został? Mógł zginąć po wyprodukowania auta, czyli ktos mógł go zaspawać ![]() To akurat oczywiste ![]() |
Autor: | THC [ pn lut 25, 2008 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: Czy w I i II serii były inne boczki albo podsufitka? Co do zagubionego szyberdachu, masz na myśli,
Z boczkami jak najbardziej, sa inne podsufitka podobne. I seria podsufitka w dziurki, druga i trzecia jak cerata. |
Autor: | michau [ pn lut 25, 2008 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
A czym roznia sie boczki? |
Autor: | _me: how_ [ pn lut 25, 2008 3:42 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: W dowodzie osobno jest rok produkcji i data pierwszej rejestracji. Wspomniany '82 widnieje jako rok produkcji. Data pierwszej rejestracji to '89. W '89 roku w WK nie było komputerów. Wpisywano różne rzeczy i najprawdopodobniej jako datę produkcji wpisano datę pierwszej rejestracji w Niemczech (EZ), stąd rozstrzał od aprox year jest jeszcze większy. michau pisze: Czy w I i II serii były inne boczki albo podsufitka? Tak. Podsufitka w 1. jest perforowana jak w /8, a boczki będą miały charakterystyczną fakturę rybiej łuski i nieco inne środki (quasi - plecionka), ale też z Texu. O ile szczegóły charakterystyczne dla serii mogą być pomieszane, to tapicerka, czyli boki, poszycia siedzeń i podsufit - idą zawsze w pakiecie. michau pisze: Co do zagubionego szyberdachu, masz na myśli, że mógł zaginąć podczas produkcji auta, a kod został?
To też - zdarzało się. Oraz to, że mógł zostać zaspawany lub zamieniony na dach bez otworu. |
Autor: | michau [ pn lut 25, 2008 5:13 pm ] |
Tytuł: | |
W tym aucie boczki są całe z MB-Texu, a środkowa część jest dodatkowo dziurkowana, nie wiem w takim razie, która to seria. Reszta, to pełną gęba II seria (konsola środkowa także). Jedynie zegary z przebiegiem około 663 000 są ewidentnie I seryjne. Zastanawia mnie jeszcze połączenie białej podsufitki i czarnej tapicerki - czy były w ogóle czarne podsufitki? Szyber jeszcze obadam... Wygląda na to, że jednak nie jest to szczepan. W związku z tym jako bonus całość: ![]() |
Autor: | _me: how_ [ pn lut 25, 2008 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: Zastanawia mnie jeszcze połączenie białej podsufitki i czarnej tapicerki - czy były w ogóle czarne podsufitki?
Widziano jedną na zlocie czupiradeł w Bolkowie. |
Autor: | michau [ pn lut 25, 2008 5:31 pm ] |
Tytuł: | |
Mówiła, że ma koleżanki? |
Autor: | _me: how_ [ pn lut 25, 2008 5:35 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: Mówiła, że ma koleżanki?
Że nie, to więcej niż pewne. Są zawsze jasne. W zależności od kodu tapicerki uciekają, ale delikatnie w zimny szary lub cieplejszy beż. |
Autor: | broneq [ wt lut 26, 2008 12:05 am ] |
Tytuł: | |
A czy ktoś z Was pomyślał, że russka strona czasem kłamie? Dodam do tego, że jeśli rocznik to 1982 rok wg dowodu, a wnętrze wskazuje na coś pomiędzy 1 a 2 serią to może to być produkcja początku 1980 roku, która służyła jako auto demonstracyjne w salonie i została sprzedana po półtora roku, jak w 1982 miała już wejść III seria to sprzedali tego 1 i 1/2 żeby nie musieć za dużo puszczać z ceny ![]() ![]() |
Autor: | THC [ wt lut 26, 2008 8:38 am ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: to może to być produkcja początku 1980 roku, która służyła jako auto demonstracyjne w salonie i została sprzedana po półtora roku, jak w 1982 miała już wejść III seria to sprzedali tego 1 i 1/2 żeby nie musieć za dużo puszczać z ceny
![]() ![]() Kolejna teoria spiskowa Bronqa i kolejne poprawianie fabryki w oznaczeniu serii. Seria półtora w 123 he he he he, kombi mam z RPA 87 rok, czyli która to seria 3,5? |
Autor: | michau [ wt lut 26, 2008 12:09 pm ] |
Tytuł: | |
Ogolnie rzecz biorac, to w przypadku tego egzemplarza troche czasu minelo od daty zamowienia do daty produkcji/pierwszej rejestracji. Mozliwosci jest co najmniej kilka. Moze viniarka klamie co do roku zamowienia, moze stal gdzies dlugo zanim zostal zarejestrowany (np. salon), a moze po prostu produkcja aut dla pracownikow koncernu miała niższy priorytet niż komercyjne zamówienia (bo np. zakup odbywał się na preferencyjnych warunkach)? I tak np. auto zostało zamówione w 1978, a składane dużo później z dostępnych akurat elementów produkowanej już II serii... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |