MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Przyczyna przyspieszonego zuzycia walka rozrzadu w M116
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32053
Strona 1 z 1

Autor:  Kubitus [ pn lut 25, 2008 3:39 pm ]
Tytuł:  Przyczyna przyspieszonego zuzycia walka rozrzadu w M116

Witam,


Chciał bym kolegów przestrzec oraz zachęcić do kontroli swoich V8.
Od rana trwa przeszczep wałka rozrządu w moim M116. Więc potwierdzam to co pisałem w innym wątku, wałek od M117 pasuje do M116 i na odwrót [zlosnik] . Ale ja nie o tym.

Otóż przyczyną szybszego zużycia wałka i wszystkich innych elementów z którymi pracował na 8 cylindrze było zużycie takich "gumowych natryskiwaczy oleju". Niestety nie znam ani fachowej nazwy tego elementu ani nie wiem jak wygląda (dowiedziałem się o tym przez telefon).
Ze starości zrobiły się bardzo twarde, w związku z czym nie były w stanie już natryskiwać oleju. Ten na 8 cylindrze był w najgorszym stanie, na innych "jeszcze" dawały radę.
Pewnie kwestią czasu było by przyśpieszone zużycie na pozostałych cylindrach.

Tak więc polecam kontrole tych elementów niezależnie od przebiegu w V'kach powyżej 20 roku życia [oczko]

Jeśli ktoś zna fachową nazwę tych elementów i potrafi wskazać je w EPC (nr częsci mile widziany). Będe bardzo wdzięczny :)

Pozdrawiam.

Autor:  Marian-m110 [ ndz mar 02, 2008 11:00 am ]
Tytuł:  116

Witam,czy to dotyczy również 6,9 ki

Autor:  Mor [ ndz mar 02, 2008 12:50 pm ]
Tytuł: 

Otóż jest to problem dla starszych V8 ze stajni MB (M116-117). Niestety nie jest on powszechnie znany, co więcej nawet uznani mechanicy z Wrocka nie mieli o nim pojęcia i kolega z Oleśnicy przyjechł swoim sec 560 znad morza do domu bez smarowania głowicy. Efekt był oczywisty - rano już nawet nie drgnął silnik. Obraz po zdjęciu pokrywy lewej głowicy był żałosny. Niestety lewą głowicę pod tym względem trudniej kontrolować, bo nie widać co się pod nią dzieje. Na prawej jest korek wlewu oleju.
Od siebie mogę dodać, że po każdym rozebraniu rurki olejowej, na której siedzą te cholerne smarowniczki wymieniam je na nowe. Dobrze to zrobić od czasu do czasu, bo komplet w ASO na głowicę kosztował 48zł (albo nawet na dwie, nie pamiętam). W każdym razie cena nie zniechęca, a robota banalna. I nie są one z gumy tylko z plastiku. Nowe też są twarde, ale nie mają tendencji do pękania, bo plastik nie jest przegrzany. Stare są mocno kruche.
Na rysunku rurka - 143 i komplet smarowniczek na 1 głowicę - 149
143 - A1171870001
149 - A1161800184

Obrazek

W silniku 6.9 jest inaczej, nie wymienia się żadnych smarowniczek. Jest całość z rurką olejową:
Obrazek

Autor:  Kubitus [ ndz mar 02, 2008 1:45 pm ]
Tytuł: 

Mor pisze:
komplet w ASO na g³owicê kosztowa³ 48z³ (albo nawet na dwie, nie pamiêtam). W ka¿dym razie cena nie zniechêca, a robota banalna. I nie s± one z gumy tylko z plastiku. Nowe te¿ s± twarde, ale nie maj± tendencji do pêkania, bo plastik nie jest przegrzany. Stare s± mocno kruche.


Za komplet na obie głowice zaplacilem cale 35 zł w ASO.
Masz racje, są takie jak napisałeś. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Autor:  Mor [ ndz mar 02, 2008 2:23 pm ]
Tytuł: 

Na żywo to wygląda tak:
Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/