MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Obroty M110 - automat
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32374
Strona 1 z 2

Autor:  Jacku [ wt mar 11, 2008 1:34 am ]
Tytuł:  Obroty M110 - automat

Nie wiem czy to kwestia tego, że na codzień ujeżdżam 230CE z V w manualu,ale jak jadę sedanem lub kombicą( M110 z automatami ruszjącymi z II) to przy typowych prędkościach mam nieodparta ochotę zmiany biegu na wyższy.Dla przykładu przy prędkości przelotowej na podwarszawskich trasach 80-90-100km/h obroty wynoszą odpowienio 2500-3000 czy nawet >3000 ( na 3 ce).
Poszukiwania archiwum nie przyniosły satysfacjonujacej odpowiedzi, więc prosibym o podzielenie się "wrażeniami" lub podanie rzeczywistych wartości jak ktoś może (obrotka) nt. obrotów i zmian biegów w ASB z M110.Przy jakich wartościach obrotów /prędkościach dokonują się zmiany biegów?Jakie obroty macie przy np.60 -80 -100 km/h jadąc spokojnie i agresywniej?

Autor:  Mitu [ wt mar 11, 2008 2:03 am ]
Tytuł: 

Pamiętaj, że w 230 CE masz 5. biegów, a po za tym najwięcej tutaj robi dyfer. 280 CE ze skrzynią ruszjącą z 2. biegu przy 100 km/h na czwartym biegu ma trochę ponad 2500 obrotów.
Zmiany biegów zależą od ciśnienia modulacyjnego i to się da zmienić/wyregulować. Po za tym automat "stara się" zapiąć najwyższy bieg (w pozycji D i S). Jak jedziesz agresywnie i ciśniesz mocno (bez używania kick-downu) to będzie ciągnął wyżej, a jak ledwo trzymasz przyspieszacz [zlosnik] to zmieni przy niskich obrotach. Pamiętam, że jeżdżąc spokojnie moim W 116 przy 45 km/h miałem 4. wystarczyło jechać z tą prędkością przez kilknaście sekund i wbijał czwórkę, taka z niego inteligenta i ekonomiczna bestia [zlosnik] .

Autor:  Cem [ wt mar 11, 2008 10:22 am ]
Tytuł: 

Też mam 2500-3000 obrotów w zakresie prędkości 80-100 km/h, to jest jak najbardziej normalne ;-)

Autor:  Kubitus [ wt mar 11, 2008 11:54 am ]
Tytuł: 

Jacku, tak jak słusznie napisał już Mitu pamiętaj że masz skrzynie V w swojej CE, gdzie V bieg to nadbieg (przełożenie 0,81) a w automatach przy M110 IV bieg ma przełożenie 1,0.
Sprawdziłem też przełożenia mostów....i 230CE i 280CE ma to samo przełożenie po 77 roku : "3,58"

P.S. moje w116 ma 3 tyś obrotów przy 140 km/h [zlosnik], ale to nie M110.

Autor:  Cem [ wt mar 11, 2008 1:44 pm ]
Tytuł: 

Kubitus pisze:
P.S. moje w116 ma 3 tyś obrotów przy 140 km/h [zlosnik], ale to nie M110.


I według wykresów spalania M116 spala 15 litrów przy takiej prędkości, a M110 o około 1,25 litra mniej mimo, że obroty podchodzą pod 4000. [ok]
Co zrobić... dodatkowe dwa gary trzeba dokarmiać [zlosnik]

Autor:  witek-sec [ wt mar 11, 2008 2:21 pm ]
Tytuł: 

Automatem wbrew pozorom też jest sztuka jeździć. Ciężar i praca prawej nogi ma bardzo duże znaczenie w działaniu ASB . W moim W126 jak jeżdżę po mieście ,ostatni bieg potrafi wejść przy ok.50 km/h i tak sobie jeżdżę, mając ok.1000 obr/min na obrotomierzu. A to przybliżone wartości obrotowe na ostatnim biegu przy : V=100 ok.2000obr/min ,V= 160 ok. 3000obr/min ,a przy V=200 ok.4000obr/min.
Mitu pisze:
W 116 przy 45 km/h miałem 4

Miałem tak samo
:lol:

Autor:  Kubitus [ wt mar 11, 2008 2:54 pm ]
Tytuł: 

Cem pisze:
I wed³ug wykresów spalania M116 spala 15 litrów przy takiej prêdko¶ci, a M110 o oko³o 1,25 litra mniej mimo, ¿e obroty podchodz± pod 4000.
Co zrobiæ... dodatkowe dwa gary trzeba dokarmiaæ


Gdybym miał most od 350 owszem, ale mam od 450 [zlosnik] i tak naprawdę nie wiem ile pali....ale zakładam/mam nadzieje że mniej.

Masz taki wykres? możesz mi go podesłać ?
Pozdrawiam.

Autor:  Cem [ wt mar 11, 2008 3:02 pm ]
Tytuł: 

Kubitus pisze:
Masz taki wykres? możesz mi go podesłać ?
Pozdrawiam.


Mówisz i masz [zlosnik]

Obrazek

Autor:  bp [ wt mar 11, 2008 3:11 pm ]
Tytuł: 

Mam podobne wrazenia z jazdy jak wyzej opisali koledzy natomiast jeden niepokojacy objaw. Mianowicie po grzaniu ze srednia predkoscia dajmy ok. 110km/h przez jakies 30km po wjechaniu do miasta i jezdzie na nizszych predkosciach na biegu D jest bardzo ociezaly. Ciezko sie przyspiesza a cisnienie rosnie wolno nawet przy mocno wdepnietym pedale. Jak chwile postoi na zgaszonym silniku to po ponownym odpaleniu zyskuje wieksza dynamike.

Co Wy na to?

I jeszcze pytanko:

Cytuj:
Zmiany biegów zależą od ciśnienia modulacyjnego i to się da zmienić/wyregulować.


Czy to cisnienie wplywa na to ze skrzynia mi troche szarpie przy zmianie biegow? A przy mocnym wdepnieciu jak ruszy z 1 to przy zmianie na 2 sprzedaje piskacza. Czy regulacji moge dokonac metoda prob i bledow?

Pozdr

Autor:  Kubitus [ wt mar 11, 2008 3:23 pm ]
Tytuł: 

Cem pisze:
Mówisz i masz

dzieki :),
Sprawdze to spalanie w najbliższy weekend [zlosnik]. no ale nie o tym temat jest....

Autor:  THC [ wt mar 11, 2008 3:27 pm ]
Tytuł: 

bp pisze:
A przy mocnym wdepnieciu jak ruszy z 1 to przy zmianie na 2 sprzedaje piskacza.


To raczej normalne, mam tak w 230E.

Autor:  Jacku [ wt mar 11, 2008 4:23 pm ]
Tytuł: 

Panowie naprawde wiem jaka jest różnica w przełożeniach i zasadzie działania pięciobiegowego manuala z 230CE a automatu z M110. Wiadomo inne silniki, inne skrzynie.Jedyne co to kwestia przyzwyczajenia do obrotów- np przy 100km/h - 2200obr/min 120km/h 2800obr/min w 230CE z V manualem.
Proszę o dalsze opinie i spostrzeżenia.

Autor:  voytas [ wt mar 11, 2008 4:31 pm ]
Tytuł: 

Jacku pisze:
Proszę o dalsze opinie i spostrzeżenia.

IMHO połączenie M110 z automatem nie wyszło firmie MB. Między innymi dlatego lepszym wyborem jest V8 z automatem...

Czemu się czepiam tego zestawu?
- M110 ma kiepski moment na niskich obrotach
- dziwnie dobrane przełożenia powodują wysokie obroty przy 120km/h (dla silnika obroty w porządku, ale dla ucha niekoniecznie)

Autor:  howser [ wt mar 11, 2008 4:38 pm ]
Tytuł: 

Jacku pisze:
Proszę o dalsze opinie i spostrzeżenia.

W swoim M110 (z afftometem) przy predkosci 100km/h mam ok 3tys obrotów (oczywiscie na równej drodze i na 4 biegu)
przy 140km/h około 4 tys obr
przy 190km/h około 5,6tys obr.


Pozdro

Autor:  Cem [ wt mar 11, 2008 4:52 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Czemu się czepiam tego zestawu?
- M110 ma kiepski moment na niskich obrotach


Tak kiepski, że od 1500 do 6300 obrotów dysponuje ponad 200 Nm, a minimum wynosi 190 Nm przy 1000 i 6500? [zlosnik]
IMO krzywa momentu w M110 jest baaardzo dobra. [ok]

Dla porównania M102 dysponuje momentem ponad 200 Nm w zakresie tylko 3000-4500 obrotów a minimalna wartość momentu wynosi 160 Nm...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/