MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Obroty M110 - automat https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32374 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Jacku [ wt mar 11, 2008 1:34 am ] |
Tytuł: | Obroty M110 - automat |
Nie wiem czy to kwestia tego, że na codzień ujeżdżam 230CE z V w manualu,ale jak jadę sedanem lub kombicą( M110 z automatami ruszjącymi z II) to przy typowych prędkościach mam nieodparta ochotę zmiany biegu na wyższy.Dla przykładu przy prędkości przelotowej na podwarszawskich trasach 80-90-100km/h obroty wynoszą odpowienio 2500-3000 czy nawet >3000 ( na 3 ce). Poszukiwania archiwum nie przyniosły satysfacjonujacej odpowiedzi, więc prosibym o podzielenie się "wrażeniami" lub podanie rzeczywistych wartości jak ktoś może (obrotka) nt. obrotów i zmian biegów w ASB z M110.Przy jakich wartościach obrotów /prędkościach dokonują się zmiany biegów?Jakie obroty macie przy np.60 -80 -100 km/h jadąc spokojnie i agresywniej? |
Autor: | Mitu [ wt mar 11, 2008 2:03 am ] |
Tytuł: | |
Pamiętaj, że w 230 CE masz 5. biegów, a po za tym najwięcej tutaj robi dyfer. 280 CE ze skrzynią ruszjącą z 2. biegu przy 100 km/h na czwartym biegu ma trochę ponad 2500 obrotów. Zmiany biegów zależą od ciśnienia modulacyjnego i to się da zmienić/wyregulować. Po za tym automat "stara się" zapiąć najwyższy bieg (w pozycji D i S). Jak jedziesz agresywnie i ciśniesz mocno (bez używania kick-downu) to będzie ciągnął wyżej, a jak ledwo trzymasz przyspieszacz ![]() ![]() |
Autor: | Cem [ wt mar 11, 2008 10:22 am ] |
Tytuł: | |
Też mam 2500-3000 obrotów w zakresie prędkości 80-100 km/h, to jest jak najbardziej normalne ![]() |
Autor: | Kubitus [ wt mar 11, 2008 11:54 am ] |
Tytuł: | |
Jacku, tak jak słusznie napisał już Mitu pamiętaj że masz skrzynie V w swojej CE, gdzie V bieg to nadbieg (przełożenie 0,81) a w automatach przy M110 IV bieg ma przełożenie 1,0. Sprawdziłem też przełożenia mostów....i 230CE i 280CE ma to samo przełożenie po 77 roku : "3,58" P.S. moje w116 ma 3 tyś obrotów przy 140 km/h ![]() |
Autor: | Cem [ wt mar 11, 2008 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
Kubitus pisze: P.S. moje w116 ma 3 tyś obrotów przy 140 km/h
![]() I według wykresów spalania M116 spala 15 litrów przy takiej prędkości, a M110 o około 1,25 litra mniej mimo, że obroty podchodzą pod 4000. ![]() Co zrobić... dodatkowe dwa gary trzeba dokarmiać ![]() |
Autor: | witek-sec [ wt mar 11, 2008 2:21 pm ] |
Tytuł: | |
Automatem wbrew pozorom też jest sztuka jeździć. Ciężar i praca prawej nogi ma bardzo duże znaczenie w działaniu ASB . W moim W126 jak jeżdżę po mieście ,ostatni bieg potrafi wejść przy ok.50 km/h i tak sobie jeżdżę, mając ok.1000 obr/min na obrotomierzu. A to przybliżone wartości obrotowe na ostatnim biegu przy : V=100 ok.2000obr/min ,V= 160 ok. 3000obr/min ,a przy V=200 ok.4000obr/min. Mitu pisze: W 116 przy 45 km/h miałem 4
Miałem tak samo ![]() |
Autor: | Kubitus [ wt mar 11, 2008 2:54 pm ] |
Tytuł: | |
Cem pisze: I wed³ug wykresów spalania M116 spala 15 litrów przy takiej prêdko¶ci, a M110 o oko³o 1,25 litra mniej mimo, ¿e obroty podchodz± pod 4000.
Co zrobiæ... dodatkowe dwa gary trzeba dokarmiaæ Gdybym miał most od 350 owszem, ale mam od 450 ![]() Masz taki wykres? możesz mi go podesłać ? Pozdrawiam. |
Autor: | Cem [ wt mar 11, 2008 3:02 pm ] |
Tytuł: | |
Kubitus pisze: Masz taki wykres? możesz mi go podesłać ?
Pozdrawiam. Mówisz i masz ![]() ![]() |
Autor: | bp [ wt mar 11, 2008 3:11 pm ] |
Tytuł: | |
Mam podobne wrazenia z jazdy jak wyzej opisali koledzy natomiast jeden niepokojacy objaw. Mianowicie po grzaniu ze srednia predkoscia dajmy ok. 110km/h przez jakies 30km po wjechaniu do miasta i jezdzie na nizszych predkosciach na biegu D jest bardzo ociezaly. Ciezko sie przyspiesza a cisnienie rosnie wolno nawet przy mocno wdepnietym pedale. Jak chwile postoi na zgaszonym silniku to po ponownym odpaleniu zyskuje wieksza dynamike. Co Wy na to? I jeszcze pytanko: Cytuj: Zmiany biegów zależą od ciśnienia modulacyjnego i to się da zmienić/wyregulować.
Czy to cisnienie wplywa na to ze skrzynia mi troche szarpie przy zmianie biegow? A przy mocnym wdepnieciu jak ruszy z 1 to przy zmianie na 2 sprzedaje piskacza. Czy regulacji moge dokonac metoda prob i bledow? Pozdr |
Autor: | Kubitus [ wt mar 11, 2008 3:23 pm ] |
Tytuł: | |
Cem pisze: Mówisz i masz
dzieki ![]() Sprawdze to spalanie w najbliższy weekend ![]() |
Autor: | THC [ wt mar 11, 2008 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
bp pisze: A przy mocnym wdepnieciu jak ruszy z 1 to przy zmianie na 2 sprzedaje piskacza.
To raczej normalne, mam tak w 230E. |
Autor: | Jacku [ wt mar 11, 2008 4:23 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie naprawde wiem jaka jest różnica w przełożeniach i zasadzie działania pięciobiegowego manuala z 230CE a automatu z M110. Wiadomo inne silniki, inne skrzynie.Jedyne co to kwestia przyzwyczajenia do obrotów- np przy 100km/h - 2200obr/min 120km/h 2800obr/min w 230CE z V manualem. Proszę o dalsze opinie i spostrzeżenia. |
Autor: | voytas [ wt mar 11, 2008 4:31 pm ] |
Tytuł: | |
Jacku pisze: Proszę o dalsze opinie i spostrzeżenia.
IMHO połączenie M110 z automatem nie wyszło firmie MB. Między innymi dlatego lepszym wyborem jest V8 z automatem... Czemu się czepiam tego zestawu? - M110 ma kiepski moment na niskich obrotach - dziwnie dobrane przełożenia powodują wysokie obroty przy 120km/h (dla silnika obroty w porządku, ale dla ucha niekoniecznie) |
Autor: | howser [ wt mar 11, 2008 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
Jacku pisze: Proszę o dalsze opinie i spostrzeżenia.
W swoim M110 (z afftometem) przy predkosci 100km/h mam ok 3tys obrotów (oczywiscie na równej drodze i na 4 biegu) przy 140km/h około 4 tys obr przy 190km/h około 5,6tys obr. Pozdro |
Autor: | Cem [ wt mar 11, 2008 4:52 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: Czemu się czepiam tego zestawu?
- M110 ma kiepski moment na niskich obrotach Tak kiepski, że od 1500 do 6300 obrotów dysponuje ponad 200 Nm, a minimum wynosi 190 Nm przy 1000 i 6500? ![]() IMO krzywa momentu w M110 jest baaardzo dobra. ![]() Dla porównania M102 dysponuje momentem ponad 200 Nm w zakresie tylko 3000-4500 obrotów a minimalna wartość momentu wynosi 160 Nm... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |