MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
szukam kompendium wiedzy dot. zakupu ?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32419 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lysy2 [ czw mar 13, 2008 10:00 am ] |
Tytuł: | szukam kompendium wiedzy dot. zakupu ?? |
hej przymierzam się do zakupu W108 w ciągu najbliższego półrocza i chce sie dowiedzieć jak najwięcej o modelu niestety nie bardzo mogę znaleźć wiedzę dot. szczegółów na które należy zwrócić uwagę przy zakupie oczywiste sprawy tupu stan blach, czy pracę skrzyni aut., są mi znane, ale na co zwrócić jeszcze uwagę? jakie są częste usterki - drogie/trudne w naprawie? pojedyncze informacje się pojawiają w postach na forum, ale może ktoś ma kompendium wiedzy lub poleca jakąś wiarygodną stronkę w necie (jezyk PL lub EN), bo jak jest z tymi informacjami w necie to sami wiecie ![]() |
Autor: | Jacku [ czw mar 13, 2008 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
Poradnik kupującego W108 po germańsku niestety |
Autor: | lysy2 [ czw mar 13, 2008 1:35 pm ] |
Tytuł: | |
a ma ktos to przetlumaczone? bo jak mowie ja tylko EN i PL |
Autor: | lysy2 [ wt mar 18, 2008 8:57 am ] |
Tytuł: | |
up |
Autor: | richie [ wt mar 18, 2008 6:57 pm ] |
Tytuł: | |
lepiej napisz jakie pytania cię nurtują? tak będzie prościej, generalnie 108 jest niedoceniane przez kolekcjonerów i mało jest na jego temat w necie. Ja mam 280S od pierwszego właściciela z przebiegiem 115 000km. Dostałem do niego pełną historię ok 200 dokumentów, faktur, rachunków. Będe chciał go robić, aktualne zbieram części. W między czasie kupiłem Pagode i Porschaka i sam nie wiem kiedy dam radę wziąść się za 108-ke. Gdybyś był zainteresowany to chętnie oddam go dalej w dobre ręce. |
Autor: | Mitu [ śr mar 19, 2008 7:17 pm ] |
Tytuł: | |
Rozumiem, że róznice między W 108, a W 109 są Ci znane i temat dotyczy tylko W 108. Idąc dalej mniemam, że ogarniasz dwie serie. Nie będzie zaskoczeniem, ani nowością, że lepiej jest kupić egzemplarz ładny wymagający dopieszczania, niż auto do remontu blachy czy motoru albo o zgrozo tego i tego. Skoro weryfikacja stanu blacharki i mechaniki nie stanowi dla Ciebie problemu to napiszę tylko, że warto uważnie przyjrzeć się tylnemu zawieszeniu. Łamany most ze sprężyną/siłownikiem po tylu latach może być problematyczny i drogi w naprawach. Jeśli tył wlecze się po jezdni, a podczas jazdy samochód zachowuje się dziwnie i skacze to oznacza, że te elementy będą wymagały wymiany lub naprawy, a to będzie kosztować niemało. Co do wersji z wtryskiem paliwa to w motorach sześciocylindrowych zastosowano pompy wtryskowe Boscha (rozwiązanie podobne jak w jednostkach wyspokoprężnych z tego okresu), które też mogą być przyczyną kłopotów. Innymi słowy mogą się najzwyczajniej zepsuć i nie bardzo będzie to komu naprawić, po za serwisem Boscha, ale za odpowiednio wysoką kwotę oczywiście. Co do V8 to jest tam D-jet, a jak pewnie wiesz nie jest to system tani w naprawach/wymianach i dość wrażliwy na długotrwałe nieużywanie. Wersje gaźnikowe będą tańsze i prostsze w naprawach co nie znaczy tanie i proste, bo nadal mało kto potrafi poradzić sobie z dwoma Zenithami. Wersje SEL swoją wyjątkowością nastręczają tych samych problemów co w nowszych klasach S. Wybór modelu nie jest prosty. Cenowo najprzystępniejsze są 250 S/SE oraz 280 S/SE i tych można szukać w Niemczech czy w Europie. Modeli V8 lepiej szukać za oceanem, szczególnie że egzemplarzy z 4.5l (M 117) w Europie nie było (tylko 3.5l M 116). Tak jak napisał richie te auta są wciąż niedoceniane, a już szczególnie w USA, dzięki czemu można dostać bogaty model za niewielkie pieniądze. Najlepszy rodzynek to 300 SEb, ale o nim raczej zapomnij ![]() Reasumując dzięki dwóm seriom i różnorodności wersji silnikowych oraz wyposażeniowych i rynkowych masz w czym wybierać. Najczęściej te auta nie miały ciężkiego życia z uwagi na okres w którym były produkowane. Wyszły z mody nim zdążyły się zestarzeć tworząc bodaj jedyny w soim rodzaju pomost między W 111/112 a W 116, będąc w rzeczywistości zmodyfikowanymi "skrzydlakami". Usterki techniczne są często powodem wieloletnich postojów niż wyeksploatowania. Nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem auta z przebiegiem zapewniającym użytkowanie bez konieczności wykonywania napraw głównych. Życzę Ci powodzenia, a jeśli ograniczysz się do poszukiwań w Polsce to się z pewnością przyda ![]() Moje typy to 250 S/SE i 280 SE/L 4.5. PS Pogadaj z Octem, w końcu to najbardziej uznany guru stoósemkowy na forum ![]() ![]() |
Autor: | lysy2 [ czw mar 20, 2008 8:26 am ] |
Tytuł: | |
dzieki chlopaki ![]() |
Autor: | Mitu [ ndz mar 23, 2008 12:58 am ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: dzieki chlopaki
![]() Tylko tyle? ![]() Myślałem, że masz jakieś wątpliwości, że pytania spędzają Ci sen z powiek, a Twoim ulubionym polskim filmem jest "Dzięcioł"! ![]() Na poważnie to liczyłem na to, że wciągniesz Octa w dyskusję i będziemy mieli tu doktorski wykład o W 108 ![]() |
Autor: | Ocet [ pn mar 24, 2008 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
No dostałem priva, nie wiem czy moja wiedza nie została przeceniona, niemniej jednak miło. Dziękuję. Moja obserwacja jest taka - pierwsza seria to jest problem, i ze znalezieniem i z cenami. W zasadzie takie same to są blachy, a już olistwowanie, całe wnętrze i trochę innych drobiazgów jest inne. Zawieszenie jest też w dużej mierze to samo, zwłaszcza jak hamulców się nie liczy do zawieszenia. Jak chcesz mieć ładną pierwszą serię to każdy detal sprawdzaj, bo od drugiej serii pasują, lub lepiej mocowania pasują. Nie wiem co jeszcze można dodać po porcji wiedzy od Mitu. Najlepiej chyba jak zadasz konkretne pytania. Bo inaczej - cóż wystarczy przejrzeć ile słów jest w niemieckim poradniku... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |