MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 9:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 21, 2008 7:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Hej! Kupiłem od gościa M110 i wymieniłem w T123. Ponoć kompresja była mierzona przez sprzedającego i była równo po 11 atm. Teraz odpalony, na wolnych trochę nim rzuca. Jutro zmierzę kompresję i mam nadzieję, że mnie gość nie oszukał [szalone]
Proszę o pomoc- nie mogę w EPC znaleźć schematu połączeń podciśnień i tych rurek dookoła kolektora ssącego. Nie wiem dokładnie gdzie ma iść jakie podciśnienie i skąd.
Mam też pytanie o elementy na foto. Co to jest i do czego służą?? Może to ich wina, a mam możliwość zamiany na inne używane:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 5:07 pm przez bary123ce, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 10:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ten niebieski to wtryskiwacz rozruchowy, a ten ostatni to regulator nagrzewanie i raczej nie mają nic wspólnego z nierówną pracą silnika.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 12:09 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
darus pisze:
Ten niebieski to wtryskiwacz rozruchowy, a ten ostatni to regulator nagrzewanie i raczej nie mają nic wspólnego z nierówną pracą silnika.


Zgadza się, jednak ich nieprawidłowe działąnie, podączenie ma dużo wspólnego z nierówną pracą lub wręcz jej brakiem w chwilę po rozruchu zimnego silnika (obwód wtrysku rozruchowego - zwany potocznie ssaniem w M110 ;) )

To na pierwszej fotce to chyba twoja używana część wymienna- gniazdo zaworu rozruchowego z wtyczką od elektrowłacznika.

Daniel poczytaj TU i TU

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 7:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bary123ce pisze:
Hej! Kupiłem od gościa M110 i wymieniłem w T123.

Hej Gratuluje, a mozesz zdradzic tajemnice czy silnik był wkładany razem z skrzynia?

darus pisze:
Ten niebieski to wtryskiwacz rozruchowy, a ten ostatni to regulator nagrzewanie

zgadza sie, a ten regulator cisnienia paliwa zwany jest również termikiem:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#224503

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 7:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jadę męczyć się dalej [szalone] Aha- jak wciskam hamulec to spadają obroty silnika!! A jak dodaję gazu, to za wolno spada z wysokich obrotów...
Może ma ktoś jakiś schemacik podciśnienia samego silnika, bo nie ma w EPC ? :( Please...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 9:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
zobacz też czy uszczelki pod wtryskami nie sa twarde jak skała i nie ciągnie lewizny-Ogolnie lewe powietrze w dolocie [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 4:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Uszkodzenie tych elementów powoduje utrudniny rozruch i niewłaściwą prace zimnego silnika, ale na ciepło powinien chodzic równo.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 8:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Kompresja na zimniutkim po odstaniu nocy: 10,5 : 10,3 : 10,5 : 10,2 : 10,6 : 10,7 tak więc to odpada. I całe szczęście! 8)
Cały dzień zabaw i zero skutków.
Najpierw wyciagnęliśmy sitko z regulatora ciśnienia i faktycznie było zawalone. Nie było poprawy, więc wymieniłem cały regulator- to samo! [szalone]
Poźniej wymieniłem wtryskiwacz rozruchowy i znowu to samo [szalone]
Tym razem stawiam na lewe powietrze i źle podłączone podciśnienia (nie mogę znaleźć schematów :( ). Ważny objaw- silnik zgasł po pompowaniu pedałem hamulca. Zatkam zatem przewód idący do serwa i wtedy spróbuję regulować. Muszę dodać, że silnik praktycznie nie reaguje na kręcenie plastikową śrubą na sprężynie do wysokości obrotów, a zatykając dolot od obudowy filtra silnik nie gaśnie.
Gdzie znaleźć schemat tych podciśnień chłopaki?? :( <br>Dodano po 15 minutach.:<br> cholera :( Przecież na tym przewodzie do serwa jest zaworek [szalone] zły trop :cry:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Obrazek

Wraz z opisem elementów skocz na stronkę http://mb.auto.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=205&Itemid=46

Dzisiaj przeglądałem u siebie jak to wygląda i nie mogłem doszukać się rozgałęzienia nr 12 :/ Idzie tam tylko jeden przewód.

A jak to wygląda u innych?


Obrazek

Stronka http://mb.auto.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=221&Itemid=46


btw: Gdzie powinien być podłączony weżyk wychodzący z gumowego węża, który łączy obudowę filtra powietrza z silnikiem??

_________________
W123 280CE 1979
BMW E46 320D
eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 10:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
dobra... teraz muszę trochę poczytać i potłumaczyć ojcu, bo stronka jest po angielsku:/ Ale jest dużo informacji.
Co do objawów to mogę dodać, że silnik bardzo wolno schodzi z wysokich obrotów, a wkręca się na wysokie bardzo dobrze. jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to niech śmiało pisze [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 9:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Panowie pomóżcie...
Silnik dalej nierówno pracuje, a najgorsze jest to, że nie reaguje na śrubę do regulowania obrotów i bardzo powoli schodzi z wysokich obrotów.
Oto lista co już zrobiłem:
1) podłączyłem podciśnienie wg schematu
2) wydaje mi się, że nie ciągnie lewego powietrza, bo zasłaniając gardziel od przepływomierza silnik gaśnie
3) ojciec rozebrał termik i wywalił sitko, które faktycznie było zapchane. Założyliśmy przy tym termik od innego silnika, bo wizualnie lepiej wyglądał.
4) Zmieniłem rozdzielacz paliwa, który też na oko wyglądał lepiej
5) Sprawdziliśmy przewód od termika, ale tam prąd dochodzi, więc zakładam, że działa.
6) Sprawdziliśmy iskrę na każdej świecy, przerwę oraz przewody. Wydają się być OK.
7) Wtryskiwacz rozruchowy też już działa, a nie działał. Nie wiem dlaczego. Podłączyliśmy jeden przewód od rozrusznika, a drugi masę na krótko, bo chyba nie było masy... Nie wiem gdzie ona idzie i co ją włącza, ale wtryskiwacz teraz działa bez problemu przy kręceniu rozrusznikiem, aż do czasu gdy wyłącznik termiczny nie zadziała (też został sprawdzony)
Obrazek
Tutaj jest schemat elektryczny, ale nie wiem gdzie dokładnie idzie przewód oznaczony literką "a"
Obrazek

1 Fuel pump relay
2 Thermo time switch
3 Cold starting valve
4 Warm-up compensator
5 Switchover valve
6 Microswitch

a Cable connector engine terminal 50
b Transmitter electronic tachometer
c Fuel pump
d Fuse 14 terminal 15 access
e Refrigerant compressor
f Cable connector terminal 30
g Cable connector terminal TD
h Cable connector engine terminal 50


Tak myślałem, że może paliwo jest przyczyną, bo długo znajduje się w baku (ponad rok), ale skąd brak regulacji wolnych obrotów i ten wolny spadek obrotów po dodaniu gazu [szalone]
Mamy zamiar jeszcze jutro sprawdzić wtryskiwacze.
Jeśli ma ktoś jakiś pomysł, to proszę o radę.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 11:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Może się zastał tłoczek od rozdzielacza paliwa i słabo wraca na swoje miejsce . Klapa przepływomierza wraca szybko ,a tłoczek wolniej ? Tak sobie wymyśliłem.Może sprawdź organoleptycznie paluchem ,jak chodzi tłoczek od rozdzielacza.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 4:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Na schemacie k-jeta załączonym przez kol BP jest zawór sterujący powietrzem i według opisu na stronie odpowiedzialny za predkość biegu jałowego jak i zwiekszanie obrotów po starcie silnika. Omija on śrube regulacyjną biegu jałowego. Jast to zawór nr 11.

Cytuj:
B. Idle speed stabilization with rpm increase following start


A decel circulating air valve (11) is installed for idle speed stabilization, as well as for an rpm increase after starting.
The valve is located on a holder behind ignition distri­butor below intake manifold.


Może to on jest otwarty/ zatarty i daje fałszywe powietrze

Tak sobie wydumałem ;) :roll:

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 5:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Może byc ten stabilizator wspomniany przez kolege, ale prawdopodobne jest także zanieczyszczenie przepustnicy, albo klapki przepustnicy na osi. W tym drugim przypadku konieczna będzie wymiana przepustnicy, na poczatek radze ci ją wykrecic i wymyc. Poza tym jak mówiłeś, rozdzielacz wygląda na dobry, tak samo układ zapłonowy, ale pewności nie masz.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 11:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
To może żeby nie zaczynać nowego wątku. Cóż to za otworek zaznaczony na czerwono? Czy tam coś powinno być podłączone czy jest ok?

Obrazek[/img]

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl