MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M110 i JETRONIK !! Jak podłaczyć wężyki, rurki?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=32646 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | bary123ce [ pt mar 21, 2008 7:58 pm ] |
Tytuł: | M110 i JETRONIK !! Jak podłaczyć wężyki, rurki?? |
Hej! Kupiłem od gościa M110 i wymieniłem w T123. Ponoć kompresja była mierzona przez sprzedającego i była równo po 11 atm. Teraz odpalony, na wolnych trochę nim rzuca. Jutro zmierzę kompresję i mam nadzieję, że mnie gość nie oszukał ![]() Proszę o pomoc- nie mogę w EPC znaleźć schematu połączeń podciśnień i tych rurek dookoła kolektora ssącego. Nie wiem dokładnie gdzie ma iść jakie podciśnienie i skąd. Mam też pytanie o elementy na foto. Co to jest i do czego służą?? Może to ich wina, a mam możliwość zamiany na inne używane: ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | darus [ pt mar 21, 2008 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
Ten niebieski to wtryskiwacz rozruchowy, a ten ostatni to regulator nagrzewanie i raczej nie mają nic wspólnego z nierówną pracą silnika. |
Autor: | Jacku [ sob mar 22, 2008 12:09 am ] |
Tytuł: | |
darus pisze: Ten niebieski to wtryskiwacz rozruchowy, a ten ostatni to regulator nagrzewanie i raczej nie mają nic wspólnego z nierówną pracą silnika.
Zgadza się, jednak ich nieprawidłowe działąnie, podączenie ma dużo wspólnego z nierówną pracą lub wręcz jej brakiem w chwilę po rozruchu zimnego silnika (obwód wtrysku rozruchowego - zwany potocznie ssaniem w M110 ![]() To na pierwszej fotce to chyba twoja używana część wymienna- gniazdo zaworu rozruchowego z wtyczką od elektrowłacznika. Daniel poczytaj TU i TU |
Autor: | howser [ sob mar 22, 2008 7:14 am ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: Hej! Kupiłem od gościa M110 i wymieniłem w T123. Hej Gratuluje, a mozesz zdradzic tajemnice czy silnik był wkładany razem z skrzynia? darus pisze: Ten niebieski to wtryskiwacz rozruchowy, a ten ostatni to regulator nagrzewanie
zgadza sie, a ten regulator cisnienia paliwa zwany jest również termikiem: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#224503 Pozdro |
Autor: | bary123ce [ sob mar 22, 2008 7:50 am ] |
Tytuł: | |
Jadę męczyć się dalej ![]() Może ma ktoś jakiś schemacik podciśnienia samego silnika, bo nie ma w EPC ? ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob mar 22, 2008 9:48 am ] |
Tytuł: | |
zobacz też czy uszczelki pod wtryskami nie sa twarde jak skała i nie ciągnie lewizny-Ogolnie lewe powietrze w dolocie ![]() |
Autor: | darus [ sob mar 22, 2008 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
Uszkodzenie tych elementów powoduje utrudniny rozruch i niewłaściwą prace zimnego silnika, ale na ciepło powinien chodzic równo. |
Autor: | bary123ce [ sob mar 22, 2008 8:21 pm ] |
Tytuł: | |
Kompresja na zimniutkim po odstaniu nocy: 10,5 : 10,3 : 10,5 : 10,2 : 10,6 : 10,7 tak więc to odpada. I całe szczęście! ![]() Cały dzień zabaw i zero skutków. Najpierw wyciagnęliśmy sitko z regulatora ciśnienia i faktycznie było zawalone. Nie było poprawy, więc wymieniłem cały regulator- to samo! ![]() Poźniej wymieniłem wtryskiwacz rozruchowy i znowu to samo ![]() Tym razem stawiam na lewe powietrze i źle podłączone podciśnienia (nie mogę znaleźć schematów ![]() Gdzie znaleźć schemat tych podciśnień chłopaki?? ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | bp [ sob mar 22, 2008 8:51 pm ] |
Tytuł: | |
![]() Wraz z opisem elementów skocz na stronkę http://mb.auto.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=205&Itemid=46 Dzisiaj przeglądałem u siebie jak to wygląda i nie mogłem doszukać się rozgałęzienia nr 12 :/ Idzie tam tylko jeden przewód. A jak to wygląda u innych? ![]() Stronka http://mb.auto.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=221&Itemid=46 btw: Gdzie powinien być podłączony weżyk wychodzący z gumowego węża, który łączy obudowę filtra powietrza z silnikiem?? |
Autor: | bary123ce [ sob mar 22, 2008 10:52 pm ] |
Tytuł: | |
dobra... teraz muszę trochę poczytać i potłumaczyć ojcu, bo stronka jest po angielsku:/ Ale jest dużo informacji. Co do objawów to mogę dodać, że silnik bardzo wolno schodzi z wysokich obrotów, a wkręca się na wysokie bardzo dobrze. jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to niech śmiało pisze ![]() |
Autor: | bary123ce [ pn mar 24, 2008 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie pomóżcie... Silnik dalej nierówno pracuje, a najgorsze jest to, że nie reaguje na śrubę do regulowania obrotów i bardzo powoli schodzi z wysokich obrotów. Oto lista co już zrobiłem: 1) podłączyłem podciśnienie wg schematu 2) wydaje mi się, że nie ciągnie lewego powietrza, bo zasłaniając gardziel od przepływomierza silnik gaśnie 3) ojciec rozebrał termik i wywalił sitko, które faktycznie było zapchane. Założyliśmy przy tym termik od innego silnika, bo wizualnie lepiej wyglądał. 4) Zmieniłem rozdzielacz paliwa, który też na oko wyglądał lepiej 5) Sprawdziliśmy przewód od termika, ale tam prąd dochodzi, więc zakładam, że działa. 6) Sprawdziliśmy iskrę na każdej świecy, przerwę oraz przewody. Wydają się być OK. 7) Wtryskiwacz rozruchowy też już działa, a nie działał. Nie wiem dlaczego. Podłączyliśmy jeden przewód od rozrusznika, a drugi masę na krótko, bo chyba nie było masy... Nie wiem gdzie ona idzie i co ją włącza, ale wtryskiwacz teraz działa bez problemu przy kręceniu rozrusznikiem, aż do czasu gdy wyłącznik termiczny nie zadziała (też został sprawdzony) ![]() Tutaj jest schemat elektryczny, ale nie wiem gdzie dokładnie idzie przewód oznaczony literką "a" ![]() 1 Fuel pump relay 2 Thermo time switch 3 Cold starting valve 4 Warm-up compensator 5 Switchover valve 6 Microswitch a Cable connector engine terminal 50 b Transmitter electronic tachometer c Fuel pump d Fuse 14 terminal 15 access e Refrigerant compressor f Cable connector terminal 30 g Cable connector terminal TD h Cable connector engine terminal 50 Tak myślałem, że może paliwo jest przyczyną, bo długo znajduje się w baku (ponad rok), ale skąd brak regulacji wolnych obrotów i ten wolny spadek obrotów po dodaniu gazu ![]() Mamy zamiar jeszcze jutro sprawdzić wtryskiwacze. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł, to proszę o radę. |
Autor: | witek-sec [ śr mar 26, 2008 11:50 am ] |
Tytuł: | |
Może się zastał tłoczek od rozdzielacza paliwa i słabo wraca na swoje miejsce . Klapa przepływomierza wraca szybko ,a tłoczek wolniej ? Tak sobie wymyśliłem.Może sprawdź organoleptycznie paluchem ,jak chodzi tłoczek od rozdzielacza. |
Autor: | Monter [ śr mar 26, 2008 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
Na schemacie k-jeta załączonym przez kol BP jest zawór sterujący powietrzem i według opisu na stronie odpowiedzialny za predkość biegu jałowego jak i zwiekszanie obrotów po starcie silnika. Omija on śrube regulacyjną biegu jałowego. Jast to zawór nr 11. Cytuj: B. Idle speed stabilization with rpm increase following start
A decel circulating air valve (11) is installed for idle speed stabilization, as well as for an rpm increase after starting. The valve is located on a holder behind ignition distributor below intake manifold. Może to on jest otwarty/ zatarty i daje fałszywe powietrze Tak sobie wydumałem ![]() ![]() |
Autor: | darus [ śr mar 26, 2008 5:34 pm ] |
Tytuł: | |
Może byc ten stabilizator wspomniany przez kolege, ale prawdopodobne jest także zanieczyszczenie przepustnicy, albo klapki przepustnicy na osi. W tym drugim przypadku konieczna będzie wymiana przepustnicy, na poczatek radze ci ją wykrecic i wymyc. Poza tym jak mówiłeś, rozdzielacz wygląda na dobry, tak samo układ zapłonowy, ale pewności nie masz. |
Autor: | bp [ czw mar 27, 2008 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
To może żeby nie zaczynać nowego wątku. Cóż to za otworek zaznaczony na czerwono? Czy tam coś powinno być podłączone czy jest ok? ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |