MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 2:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 23, 2008 8:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:54 am
Posty: 8
WITAM.
Mam takie pytanie.chodzi o podłoge w mojej beczce.jest ona w dobrym stanie ale pod fotelem kierowcy zauważyłem że zaczyna ruda łapać w niektórych miejscach, zobaczyłem na tył i zauważyłem że podłoga była robiona ale z tego co widze jest to taśma dekarska, troche sie zdziwiełem i dlatego mam pytanie.
czy można kłaść na podłogę taką taśmę jeżeli sa małe ubytki a blacha całkiem zdrowa, tak poprostu dla konserwacji usztywnienia itd. jeżeli tak to czym ją przed położeniem taśmy zakonserwować, a jeśli jest zła to co by było najlepiej do drobnego łatania,progi mam zdrowe. [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 10:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
TOMEK842 pisze:
zobaczyłem na tył i zauważyłem że podłoga była robiona ale z tego co widze jest to taśma dekarska, troche sie zdziwiełem i dlatego mam pytanie.


Jeśli chcesz mieć porządek i spokój poczekaj aż się ociepli, wyjmij fotel, i spróbuj usunąć wspomnianą masę- taśmę dekarską.Zobaczysz jakość napraw, upewnisz się czy aby ta taśma nie zastępuje podłogi ;) , uwidocznisz ew. nowe ogniska korozji- dziury itp.
Do usuwania tego typu klajstrów należy podgrzać opalarką od zewnątz podłogę i na ciepło odklejać to co jest w środku.
Problem z tego typu uszczelnieniami-czy raczej wycieszeniami jest taki, że nigdy nie zastąpią one fabrycznej maty która idealnie przyklejana( sądzę ,że na ciepło lub z użyciem jakieś prasy-patrząć na modelowanie mat na krzywiznach) jest na pomalowaną od wewnątrz podłogę, po czym jeszcze malowana w kolorze nadwozia.
Jeśli chcesz zrobić coś podobnego musisz mieć 100% pewność co do jakości(szczelność) i zewnętrznego zabezpieczenie podłogi, w innym razie pod takim wyciszeniem bitumicznym rudy bedzie harcował a jak da o sobie znać to już będą dziury.
Najczęściej wklejki czy wylewki asfaltowo-smołowe wnętrza świadczą o kiepskiej jakośći naprawy, maskowanej przez samego "fachowca"lub właścieciela albo rozpaczliwym ratowaniem sie przed wodą w środku - tak aby do wiosny, a potem to się zrobi [oczko] .

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 11:29 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob mar 15, 2008 9:54 am
Posty: 8
dzięki.
jeszcze chiałbym wiedzieć czy taka taśme dekarską jakbym zdecydował sie kłaśc zabezpieczyć podłoge czymś wcześniej przed położeniem taśmy.
słyszałem tez o żywicach że sa dobre może coś polecasz?mam drobne ubytki i blache całkiem zdrową także o wymianie całej podłogi czy wstawianiu progów nie ma mowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2008 11:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
TOMEK842 pisze:
mam drobne ubytki i blache całkiem zdrową

Drobne ubytki czego - podłogi- blachy czy tej całej taśmy dekarskiej?

TOMEK842 pisze:
jakbym zdecydował sie kłaśc zabezpieczyć podłoge czymś wcześniej przed położeniem taśmy.

Podłoga musi być szczelna, ogniska korozji nieobecne tj.doczyszczone do "białego " na to grunt antykorozyjny,dalej podkład i ew.jakiś lakier.Ważny, a nawet najważniejszy jest stan podłogi od zewnątrz i jej zabezpieczenia!! Na nic całe pacykownie wnętrza jak za parę chwil rudy z wodą wejdą od spodu.
Jeśli już coś przyklejać to są specjalne maty bitumiczne w różnych wymiarach i grubościach z powłoką klejową, stosują je powszechnie Tjuningowcy [zlosnik] do wyciszeń. Na to jeszcze możnaby trysnąć lakier w kolorze nadwozia- co by oryginal udawało lepiej i na koniec jakiś wosk bezbarwny po szczelinach i zakamarkach
Maty oryginalne na podłodze i ścianie grodziowej są zdecydownie grubsze od tych dostępnych na rynku, a stosowanych do wyciszeń-nie wiem dokładnie, ale mają jakieś 5 mm więc sa 2-3 grubsze.

TOMEK842 pisze:
słyszałem tez o żywicach że sa dobre może coś polecasz?


Są b.dobre, ale do napraw kadłuba łodzi.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl