MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 10:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 11, 2008 8:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Witam.
gwiazda to W123 240D 1984r.
Mam taki problem że 1 wtrysk wogole nie puszcza, no i nie idzie go odpalić, co najwyżej po kilku minutach męczarni.

A gdy się odpali i wkręci na obroty [z trudem] to nieszczęsny wtrysk dopiero sie odblokuje.

Czytałem że to niezdrowe dla pompy i zabrałem się za demontaż, odkręciłem przedowy paliwowe, przewody od nadmiaru, i co dalej, mam odkręcić tą brązową część na płaski klucz 22 ? czy tą głębiej 6-kątną na większy klucz.

Mam zamiar przeczyścić wtrysk sprawdzić go i wkręcić, i tu pytanie, jakaś pasta miedziana będzie potrzebna? jakieś nowe podkładki?

Skąd wiem któy to wtrysk? Z jednego troche cieknie, więc stawiam na ten.
Generalnie prosiłbym o jakąś instrukcje w punktach jak go wykręcic, rozkrecic wyczyscic i wkręcić.

Dzięki i pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 10:43 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Zapraszam na: http://mb.auto.pl/content/view/69/32/

wszystko dokładnie opisane

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 11:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
O wtrysku wiele nie ma, ale wyczytałem że odkręcam cały kluczem 27mm, a żeby rozebrać wtrysk to muszę wykręcić tą górną część kluczem 22 tak?

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 11:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
niet. Wykręcasz cały wtryszk kluczem 27, najlepiej oczkowym. Mam taki gedore specjalnie do tego celu. Ale sam wątpie ze coś zdziałasz z nim. Skoro sie zablokował musi być jakiś powód.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 11:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
no ok, wykręce 27 a potem w imadło i odkręcam go 22 tak ?
mam warsztat po 2 stronei ulicy więc zaniose wtrysk najwyżej :)
i co z podkładkamiuszcelniającymi? trzeba nowe?

_________________
W123 200 Automatic

~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 11:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Obrazek

To w kółku musisz odkręcić za pomocą klucza 27. TO oznacza gdzie masz nałożyć klucz.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 11:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
boss87 pisze:
O wtrysku wiele nie ma, ale wyczytałem że odkręcam cały kluczem 27mm, a żeby rozebrać wtrysk to muszę wykręcić tą górną część kluczem 22 tak?


Tak kluczem 27 najlepiej specjalnym nasadowym do wtrysków, a po wyjęciu najlepiej udaj się do mechaniora od dieseli żeby Ci sprawdził. Samemu nie ma co rozkręcać, bo i co tam nasprawdzasz, a choć byś nawet sobie pooglądał w środku to skręcając powinieneś ustawić ciśnienie otwarcia 115 bar(chyba) a bez przyrządu jak to zrobisz? <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Widzę, że coś długo pisałem tego mojego posta i z przerwami.

Tak, podkładka pod wtryskiwaczem jest i należy ją wymienić na nową.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 11, 2008 11:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Tak, podkładka pod wtryskiwaczem jest i należy ją wymienić na nową.


Bo?? Ja nie wymieniłem i śmigało jak cza!! Nawet u pompiarza jak pytałem powiedział ze jeśli nie uszkodzona to śmiało można zakładać!

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 12:04 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Cytuj:
Bo?? Ja nie wymieniłem i śmigało jak cza!! Nawet u pompiarza jak pytałem powiedział ze jeśli nie uszkodzona to śmiało można zakładać!


Bo... gdzieś tak kiedyś przeczytałem. [zlosnik]

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 12:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
hehe dobre :) pozdrawiam serdecznie!! [zlosnikz] <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A WŁAŚNIE!! Jak odkręcisz wtrysk uważaj na iglice! żebyś nie ułamał.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 12:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
No to już wiem jak go wykręcić, a co do rozkręcania to czytałem na forum że łątwa robota na 20min, więc myślałem że coś zdziałam.

_________________
W123 200 Automatic

~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 12:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
no tak rozkręcić łatwo. Ale nie ustawisz ciśnienia tak jak trzeba. Oddaj wszystkie wtryski do pompiarza. Sprawdzi Ci je dokładnie czy nie leją i ew wymieni końcówki i ustawi je dokładnie. Na wtryskach nie oszczędzaj , nie warto.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 12:26 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
A co do podkładek... To Etzold pisze, że po odkręceniu wtryskiwacza zakładamy nową a Kalinowski, że zakładamy nową gdy wymieniamy końcówki wtrysków. Stare podkładki są już odkształcone, przegrzane i niekoniecznie muszą spełniać swoje zadanie.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 9:26 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
kudłaty pisze:
A co do podkładek... To Etzold pisze, .



Etzold czasem mija się z prawdą w swojej niebieskiej książce.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 10:13 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
THC pisze:
Etzold czasem mija się z prawdą w swojej niebieskiej książce.


Książkę Etzolda mam brązową, ale to drobny szczegulik.

A może Kalinowski też nie ma racji?!

W końcu jeden to tylko dr inż. a drugi mgr inż. mogą się mylić.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl