MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak wykręcić wtrysk 240D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33090 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | boss87 [ pt kwie 11, 2008 8:18 pm ] |
Tytuł: | Jak wykręcić wtrysk 240D |
Witam. gwiazda to W123 240D 1984r. Mam taki problem że 1 wtrysk wogole nie puszcza, no i nie idzie go odpalić, co najwyżej po kilku minutach męczarni. A gdy się odpali i wkręci na obroty [z trudem] to nieszczęsny wtrysk dopiero sie odblokuje. Czytałem że to niezdrowe dla pompy i zabrałem się za demontaż, odkręciłem przedowy paliwowe, przewody od nadmiaru, i co dalej, mam odkręcić tą brązową część na płaski klucz 22 ? czy tą głębiej 6-kątną na większy klucz. Mam zamiar przeczyścić wtrysk sprawdzić go i wkręcić, i tu pytanie, jakaś pasta miedziana będzie potrzebna? jakieś nowe podkładki? Skąd wiem któy to wtrysk? Z jednego troche cieknie, więc stawiam na ten. Generalnie prosiłbym o jakąś instrukcje w punktach jak go wykręcic, rozkrecic wyczyscic i wkręcić. Dzięki i pozdrawiam. |
Autor: | MacKuz [ pt kwie 11, 2008 10:43 pm ] |
Tytuł: | |
Zapraszam na: http://mb.auto.pl/content/view/69/32/ wszystko dokładnie opisane |
Autor: | boss87 [ pt kwie 11, 2008 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
O wtrysku wiele nie ma, ale wyczytałem że odkręcam cały kluczem 27mm, a żeby rozebrać wtrysk to muszę wykręcić tą górną część kluczem 22 tak? |
Autor: | MercSwir [ pt kwie 11, 2008 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
niet. Wykręcasz cały wtryszk kluczem 27, najlepiej oczkowym. Mam taki gedore specjalnie do tego celu. Ale sam wątpie ze coś zdziałasz z nim. Skoro sie zablokował musi być jakiś powód. |
Autor: | boss87 [ pt kwie 11, 2008 11:39 pm ] |
Tytuł: | |
no ok, wykręce 27 a potem w imadło i odkręcam go 22 tak ? mam warsztat po 2 stronei ulicy więc zaniose wtrysk najwyżej ![]() i co z podkładkamiuszcelniającymi? trzeba nowe? |
Autor: | MercSwir [ pt kwie 11, 2008 11:45 pm ] |
Tytuł: | |
![]() To w kółku musisz odkręcić za pomocą klucza 27. TO oznacza gdzie masz nałożyć klucz. |
Autor: | kudłaty [ pt kwie 11, 2008 11:55 pm ] |
Tytuł: | |
boss87 pisze: O wtrysku wiele nie ma, ale wyczytałem że odkręcam cały kluczem 27mm, a żeby rozebrać wtrysk to muszę wykręcić tą górną część kluczem 22 tak?
Tak kluczem 27 najlepiej specjalnym nasadowym do wtrysków, a po wyjęciu najlepiej udaj się do mechaniora od dieseli żeby Ci sprawdził. Samemu nie ma co rozkręcać, bo i co tam nasprawdzasz, a choć byś nawet sobie pooglądał w środku to skręcając powinieneś ustawić ciśnienie otwarcia 115 bar(chyba) a bez przyrządu jak to zrobisz? <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Widzę, że coś długo pisałem tego mojego posta i z przerwami. Tak, podkładka pod wtryskiwaczem jest i należy ją wymienić na nową. |
Autor: | MercSwir [ pt kwie 11, 2008 11:59 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Tak, podkładka pod wtryskiwaczem jest i należy ją wymienić na nową.
Bo?? Ja nie wymieniłem i śmigało jak cza!! Nawet u pompiarza jak pytałem powiedział ze jeśli nie uszkodzona to śmiało można zakładać! |
Autor: | kudłaty [ sob kwie 12, 2008 12:04 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Bo?? Ja nie wymieniłem i śmigało jak cza!! Nawet u pompiarza jak pytałem powiedział ze jeśli nie uszkodzona to śmiało można zakładać!
Bo... gdzieś tak kiedyś przeczytałem. ![]() |
Autor: | MercSwir [ sob kwie 12, 2008 12:12 am ] |
Tytuł: | |
hehe dobre ![]() ![]() |
Autor: | boss87 [ sob kwie 12, 2008 12:16 am ] |
Tytuł: | |
No to już wiem jak go wykręcić, a co do rozkręcania to czytałem na forum że łątwa robota na 20min, więc myślałem że coś zdziałam. |
Autor: | MercSwir [ sob kwie 12, 2008 12:18 am ] |
Tytuł: | |
no tak rozkręcić łatwo. Ale nie ustawisz ciśnienia tak jak trzeba. Oddaj wszystkie wtryski do pompiarza. Sprawdzi Ci je dokładnie czy nie leją i ew wymieni końcówki i ustawi je dokładnie. Na wtryskach nie oszczędzaj , nie warto. |
Autor: | kudłaty [ sob kwie 12, 2008 12:26 am ] |
Tytuł: | |
A co do podkładek... To Etzold pisze, że po odkręceniu wtryskiwacza zakładamy nową a Kalinowski, że zakładamy nową gdy wymieniamy końcówki wtrysków. Stare podkładki są już odkształcone, przegrzane i niekoniecznie muszą spełniać swoje zadanie. |
Autor: | THC [ sob kwie 12, 2008 9:26 am ] |
Tytuł: | |
kudłaty pisze: A co do podkładek... To Etzold pisze, .
Etzold czasem mija się z prawdą w swojej niebieskiej książce. |
Autor: | kudłaty [ sob kwie 12, 2008 10:13 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Etzold czasem mija się z prawdą w swojej niebieskiej książce.
Książkę Etzolda mam brązową, ale to drobny szczegulik. A może Kalinowski też nie ma racji?! W końcu jeden to tylko dr inż. a drugi mgr inż. mogą się mylić. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |