MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak wykręcić wtrysk 240D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33090
Strona 1 z 2

Autor:  boss87 [ pt kwie 11, 2008 8:18 pm ]
Tytuł:  Jak wykręcić wtrysk 240D

Witam.
gwiazda to W123 240D 1984r.
Mam taki problem że 1 wtrysk wogole nie puszcza, no i nie idzie go odpalić, co najwyżej po kilku minutach męczarni.

A gdy się odpali i wkręci na obroty [z trudem] to nieszczęsny wtrysk dopiero sie odblokuje.

Czytałem że to niezdrowe dla pompy i zabrałem się za demontaż, odkręciłem przedowy paliwowe, przewody od nadmiaru, i co dalej, mam odkręcić tą brązową część na płaski klucz 22 ? czy tą głębiej 6-kątną na większy klucz.

Mam zamiar przeczyścić wtrysk sprawdzić go i wkręcić, i tu pytanie, jakaś pasta miedziana będzie potrzebna? jakieś nowe podkładki?

Skąd wiem któy to wtrysk? Z jednego troche cieknie, więc stawiam na ten.
Generalnie prosiłbym o jakąś instrukcje w punktach jak go wykręcic, rozkrecic wyczyscic i wkręcić.

Dzięki i pozdrawiam.

Autor:  MacKuz [ pt kwie 11, 2008 10:43 pm ]
Tytuł: 

Zapraszam na: http://mb.auto.pl/content/view/69/32/

wszystko dokładnie opisane

Autor:  boss87 [ pt kwie 11, 2008 11:28 pm ]
Tytuł: 

O wtrysku wiele nie ma, ale wyczytałem że odkręcam cały kluczem 27mm, a żeby rozebrać wtrysk to muszę wykręcić tą górną część kluczem 22 tak?

Autor:  MercSwir [ pt kwie 11, 2008 11:34 pm ]
Tytuł: 

niet. Wykręcasz cały wtryszk kluczem 27, najlepiej oczkowym. Mam taki gedore specjalnie do tego celu. Ale sam wątpie ze coś zdziałasz z nim. Skoro sie zablokował musi być jakiś powód.

Autor:  boss87 [ pt kwie 11, 2008 11:39 pm ]
Tytuł: 

no ok, wykręce 27 a potem w imadło i odkręcam go 22 tak ?
mam warsztat po 2 stronei ulicy więc zaniose wtrysk najwyżej :)
i co z podkładkamiuszcelniającymi? trzeba nowe?

Autor:  MercSwir [ pt kwie 11, 2008 11:45 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

To w kółku musisz odkręcić za pomocą klucza 27. TO oznacza gdzie masz nałożyć klucz.

Autor:  kudłaty [ pt kwie 11, 2008 11:55 pm ]
Tytuł: 

boss87 pisze:
O wtrysku wiele nie ma, ale wyczytałem że odkręcam cały kluczem 27mm, a żeby rozebrać wtrysk to muszę wykręcić tą górną część kluczem 22 tak?


Tak kluczem 27 najlepiej specjalnym nasadowym do wtrysków, a po wyjęciu najlepiej udaj się do mechaniora od dieseli żeby Ci sprawdził. Samemu nie ma co rozkręcać, bo i co tam nasprawdzasz, a choć byś nawet sobie pooglądał w środku to skręcając powinieneś ustawić ciśnienie otwarcia 115 bar(chyba) a bez przyrządu jak to zrobisz? <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Widzę, że coś długo pisałem tego mojego posta i z przerwami.

Tak, podkładka pod wtryskiwaczem jest i należy ją wymienić na nową.

Autor:  MercSwir [ pt kwie 11, 2008 11:59 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Tak, podkładka pod wtryskiwaczem jest i należy ją wymienić na nową.


Bo?? Ja nie wymieniłem i śmigało jak cza!! Nawet u pompiarza jak pytałem powiedział ze jeśli nie uszkodzona to śmiało można zakładać!

Autor:  kudłaty [ sob kwie 12, 2008 12:04 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Bo?? Ja nie wymieniłem i śmigało jak cza!! Nawet u pompiarza jak pytałem powiedział ze jeśli nie uszkodzona to śmiało można zakładać!


Bo... gdzieś tak kiedyś przeczytałem. [zlosnik]

Autor:  MercSwir [ sob kwie 12, 2008 12:12 am ]
Tytuł: 

hehe dobre :) pozdrawiam serdecznie!! [zlosnikz] <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A WŁAŚNIE!! Jak odkręcisz wtrysk uważaj na iglice! żebyś nie ułamał.

Autor:  boss87 [ sob kwie 12, 2008 12:16 am ]
Tytuł: 

No to już wiem jak go wykręcić, a co do rozkręcania to czytałem na forum że łątwa robota na 20min, więc myślałem że coś zdziałam.

Autor:  MercSwir [ sob kwie 12, 2008 12:18 am ]
Tytuł: 

no tak rozkręcić łatwo. Ale nie ustawisz ciśnienia tak jak trzeba. Oddaj wszystkie wtryski do pompiarza. Sprawdzi Ci je dokładnie czy nie leją i ew wymieni końcówki i ustawi je dokładnie. Na wtryskach nie oszczędzaj , nie warto.

Autor:  kudłaty [ sob kwie 12, 2008 12:26 am ]
Tytuł: 

A co do podkładek... To Etzold pisze, że po odkręceniu wtryskiwacza zakładamy nową a Kalinowski, że zakładamy nową gdy wymieniamy końcówki wtrysków. Stare podkładki są już odkształcone, przegrzane i niekoniecznie muszą spełniać swoje zadanie.

Autor:  THC [ sob kwie 12, 2008 9:26 am ]
Tytuł: 

kudłaty pisze:
A co do podkładek... To Etzold pisze, .



Etzold czasem mija się z prawdą w swojej niebieskiej książce.

Autor:  kudłaty [ sob kwie 12, 2008 10:13 am ]
Tytuł: 

THC pisze:
Etzold czasem mija się z prawdą w swojej niebieskiej książce.


Książkę Etzolda mam brązową, ale to drobny szczegulik.

A może Kalinowski też nie ma racji?!

W końcu jeden to tylko dr inż. a drugi mgr inż. mogą się mylić.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/