MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Obroty na zimnym. Czy cos sie dzieje ????
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33104
Strona 1 z 1

Autor:  Diablo991 [ sob kwie 12, 2008 6:23 pm ]
Tytuł:  Obroty na zimnym. Czy cos sie dzieje ????

Witam !!

Mam do was małe zapytanko.
Mam Mercedesa W123 300D 85r a mój brat ma W123 240D z 79r

Czytałem juz na róznych forach ze po uruchomieniu silnika powinna byc 3 Cisnienia oleju.

Ale ja mam inaczej. Przed uruchomieniem przykecam obroty (po lewej stronie kierownicy) Grzeje swiece (tylko raz) I odpalam (bez naciskania pedała) i mam 2 (Śilnik pracuje równo nie klekocze i nie rzuca jak w wielu zajezdzonych beczkach) i po około jednej minucie jest 3 ale silnik ma wysokie obroty strasznie wiec, wyłączam szybsze obroty i jest znowu 2( silnik dalej normalnie pracuje) a jak uzyskam ok 90 stopni to jest 1.
A u mojego brata po nagrzaniu swiec i odpaleniu jest odrazu 3 i sie tak utrzymóje na równych obrotach. Moja beczka ma pzrebieg 320tyś a mojego brata 450tyś (w zime odpala za pierwszym razem bez pedału) kompresja jest Bardzo Dobra (u mnie i u brata) Z silnikiem nie ma zadnych problemów. Ale mam pytanie czy to jakas wada? czy cos oznacza ze cos jest źle pdłaczone??? Bo wsze dzie piszą ze powinno byc ( tak jes u mojego brata) a u mnie jest 2. Mi to nie przeszkadza ale jak ma mi cos sie zepsuc?? a potem sporo mnie kosztowac?? dopiero wydłem ponad 5000zł na remont blecharki.

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Autor:  Noon [ wt kwie 15, 2008 12:35 pm ]
Tytuł: 

Witam,

Wygląda na to, że poprostu dół będzie się skłaniał ku końcowi chociaż 1 na mocno rozgrzanym silniku to jeszcze nie tragedia bo dużo wody upłynie w rzece zanim spadnie do najniższego "dopuszczalnego" 0,5. Jeśli chcesz sobie trochę podnieść samopoczucie no i nie tylko bo i ciśnienie oleju w silniku również to zalej go jakimś olejem 20W50 na lato. Oleje o tej symbolice mają większą lepkość przy wysokich temperaturach i na wysokie temperatury latem są w sam raz, na zimę raczej 15W40 bo tamten olej za bardzo gęstnieje przy niskich temperaturach i oprócz ewentualnych problemów z rozruchem jest też dłuższy czas oczekiwania na początek smarowania panewek.

Pozdrawiam

Autor:  Piotr B W123 [ wt kwie 15, 2008 12:47 pm ]
Tytuł: 

Zdecydowanie coś nie tak. Jeśli kompresja dobra, olej jest ile trzeba, to na zimnym powinno być 3, nie ważne czy obroty wyższe czy niższe. U mnie spada do 1,5 na wolnych po rozgrzaniu.

Autor:  Diablo991 [ wt kwie 15, 2008 7:21 pm ]
Tytuł: 

Witam was ponwnie. Dzięki wam ocaliłem moje panewki przed dalsza smiercią.

Mój niby znajomy zaufany mechanik okazał sie oszustem. po pierwszej wymianie która byla przy pzrebiegu 290tyś i po przejechaniu 30tyś km (zalecane przez niego) nastąpiła nowa wymiana. Zajechałem dzisiaj do niego... a on mi mówi ze wszystko jest oki! ze niektóre beczki tak mają... ze jest cisnienie 2 a nie 3. Ja powiedziałem mu to to spoko...
ale napisaliscie mi tutaj ruzne zeczy. więc z obawą pojechalem do innego echanika na innej dzielnicy. On jak tylko spuscił olej to zobaczył co tam jest... olej po ok 5 tyś km nie wygląda tak jak po 200tyś ( a ten mój tak własnie wyglądał) a filtr oeju to juz ze starosci przyrdzewiał. Po zmianie filtra i oleju silnik wskakje na 3 przy odpalaniu:). Ale teraz koniec szczescia teraz trzeba zobaczyc wał i panewki... Tu juz koniec wesołosci po zdjeciu pokrywy widac ze te 30tyś km na tym oleju zabrały jej jakies 100tyś a moze i więcej... więc za około 50tyś km szykujemi sie szlif wałka i nowe panewki... Teraz mam mały problem... bo to juz mnie troszke kosztowało... a u tamtego mechanika wymieniałem tez rozrząd. Ale dzięki bogu oazał sie wymieniony.

Dzięki chłopaki dostajecie odemnie pochwały bo gdyby nie wy dalej bym jezdził do tego mechanika i yc moze mój silnik wkoncu my przestał reagowac na pedał gazu...


Temat mi sie zdublował :) troche nizzej jest to samo :) ale juz oki naszczescie :)

Autor:  ziulek [ wt kwie 15, 2008 10:26 pm ]
Tytuł: 

30 tys do wymiany w Beczce?? :o 15 tysia to już maks jak dla mnie (ja zmieniam co 10 tysia). A z tymi panewkami to bym sie nie spieszył jak nic nie słychać i ciśnienie jest już ok. Chyba, że chłopaki mają inne zdanie.

Autor:  Piotr B W123 [ śr kwie 16, 2008 12:13 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie!! Ja co 10 tysięcy olej i filtr zmieniam obowiązkowo! Ale mam wiekową beczusię i jej się należy. I z tą panewką nie spiesz się, jeśli faktycznie nic nie słychać i jeśli ciśnienie jest w normie to jeździj z "otwartymi uszami" :lol: No chyba że Ci się chce...

A co do zaufanych mechaników... Ja też mam takiego, nie narzekam, ale pilnuję jak złodzieja... Zdażyło się jakimś cudem, że popsuli ten dynks przy zawiasie maski, taką zapadkę czy jak to nazwać. Urwana, wygięta i nie wiadomo jak i co. A wymieniali wahacze górne...
Wymieniali przewody hamulcowe z tyłu, pytam czy odpowietrzone, taaak, jaasne, wsiadam, delikatna próba i co? Nieodpowietrzone.

Autor:  Janfocus [ śr kwie 16, 2008 1:55 pm ]
Tytuł: 

ziulek pisze:
ja zmieniam co 10 tysia

w pierwszej serii w dieslu jak mnie pamięć nie myli było zmieniać co 5tyś...

Autor:  DamonPr [ śr kwie 16, 2008 3:07 pm ]
Tytuł: 

Dla wszystkiego zmień teraz olej po 2,5 tys. Może jestem w błędzie, ale zawsze powinno trochę syfu jeszcze wylecieć, a koszta wymiany oliwy nie są na tyle porażające żeby tego nie zrobić.

Pzdr

Autor:  THC [ śr kwie 16, 2008 6:37 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
w pierwszej serii w dieslu jak mnie pamięć nie myli było zmieniać co 5tyś...



Kiedy opracowano taki silnik olej był dużo niższej jakości niż dziś.
Spokojnie można 10 tysięcy jeździć.

Autor:  Janfocus [ śr kwie 16, 2008 10:43 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Kiedy opracowano taki silnik olej był dużo niższej jakości niż dziś.
Spokojnie można 10 tysięcy jeździć.

Już ja widzę jak każdy zmienia olej na taki z homologacją MB [zlosnik], a poza tym akurat diesle zrzucają tyle sadzy do oleju że on już po 1kkm jest czarny, ja tam zmieniałem olej co 5kkm i naprawdę zlewałem coś co niewiele miało wspólnego z olejem...

Autor:  Diablo991 [ śr kwie 16, 2008 10:57 pm ]
Tytuł: 

Panewek nie ruszam jak narazie :) Bo ich nie słychac i Cisnienie jest oki. Nawet powiem zelepiej mi teraz odbja na starcie... Czasami sie pomyle i zaduzo gazu dodam np. na swiatłach to mi koła boksują.(niedobrze dla mostu) a oliwe bede wymienie co 10 tyś a anwet troszku wczesniej. bo patrzac nie patrzac ma juz te 320tyś km.


P.S Co do dzyndzla do otwierania maski to mi to ktos pod Realem urwał razem z gwiazdą (celownikiem). potem jezdziłem z gwoździem. ale teraz mam nowy gril juz z tym wypasem oraz duzą chromowana gwiazda.

Pozdrawiam Dawid

Autor:  mysza3tm [ czw kwie 17, 2008 7:07 am ]
Tytuł: 

Ja wiem kto Tobie go urwał... Ten Darek co otwiera drzwi w realu :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/