MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 2:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 12, 2008 6:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Witam !!

Mam do was małe zapytanko.
Mam Mercedesa W123 300D 85r a mój brat ma W123 240D z 79r

Czytałem juz na róznych forach ze po uruchomieniu silnika powinna byc 3 Cisnienia oleju.

Ale ja mam inaczej. Przed uruchomieniem przykecam obroty (po lewej stronie kierownicy) Grzeje swiece (tylko raz) I odpalam (bez naciskania pedała) i mam 2 (Śilnik pracuje równo nie klekocze i nie rzuca jak w wielu zajezdzonych beczkach) i po około jednej minucie jest 3 ale silnik ma wysokie obroty strasznie wiec, wyłączam szybsze obroty i jest znowu 2( silnik dalej normalnie pracuje) a jak uzyskam ok 90 stopni to jest 1.
A u mojego brata po nagrzaniu swiec i odpaleniu jest odrazu 3 i sie tak utrzymóje na równych obrotach. Moja beczka ma pzrebieg 320tyś a mojego brata 450tyś (w zime odpala za pierwszym razem bez pedału) kompresja jest Bardzo Dobra (u mnie i u brata) Z silnikiem nie ma zadnych problemów. Ale mam pytanie czy to jakas wada? czy cos oznacza ze cos jest źle pdłaczone??? Bo wsze dzie piszą ze powinno byc ( tak jes u mojego brata) a u mnie jest 2. Mi to nie przeszkadza ale jak ma mi cos sie zepsuc?? a potem sporo mnie kosztowac?? dopiero wydłem ponad 5000zł na remont blecharki.

Z góry dziękuję za odpowiedz.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 10:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Wymień filter oleju , zmień olej , przeczyść rurke . Jak to nie zadziała to pompa oleju a jak nie ona to panewki.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 10:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Olej wymieniony 5 tyś km temu Wraz z Filtrem oleju paliwa powietrza i łancuchem rożądu. Ale silnik nie daje oznak zurzycia. owszem przeczyszczę rurkę. i niestrasz mnie tymi panewkami . wkoncu to nic złego ale... wiem co oznacza czasami wymiana panewek Tzn szlif silnika.
Pompę przejzę (ale co do pompy to silnik źle by pracował na wolnych opadały by i byłby nie równy oraz ciezko by odpalał, trzeba było by go deptac a on odpala od kopa. nigdy nie jezdziłem na czerwonej tylko ropa.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 11:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Mówimy o pompie oleju a nie wtryskowej.
U mnie ewidentnie pompa była trafiona po wymianie cisnienie zdecydowanie się podniosło.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 11:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
ale co do pompy

Pompa oleju silnikowego, a nie oleju napędowego.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 11:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Straszycie mnie co raz bardziej... W poniedziałek podjadę do mechanika aby zobaczył panewki. Ale pompa według mnie by mordowała sie z odpalaniem i wkrecaniem an obroty a to wszystko jest oki. odpala i gasnie bez problemu.
napiszczie czy pompa moze wydawac sie dobra a tak naprawdę bedzie do dup....?? bo samochód od kiedy go mam tak odpala. i do tej pory mi to nie przeszkadzało... ale jak powinn byc 3 to tak musi byc.
nigdy nawet nie zastękał. a olej wymieniam co 30 tys km


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 1:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Witam.
Jako już wcześniej było napisane mówimy tu o pompie oleju silnikowego w układzie smarowania silnika.
Pompa wtryskowa zasilająca silnik w paliwo i jak piszesz odpowiedzialna pośrednio na sprawne odpalanie i prace silnika ma raczej niewiele do ciśnienia oleju w układzie smarowania.
Interwały serwisowe co 30 tyś. km :o to na takiego staruszka, jakieś co najmniej 3 razy, za rzadko... Nie wiem czy tyle wytrzymują nawet długodystansowe ciężarówki [zlosnik]
Te objawy o których piszesz masz od początku użytkowania Gwiazdki, czy stało sie to po jakiejś wymianie, np oleju? Jaka oliwą go zalewasz?

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 1:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Diablo991 pisze:
Ale pompa według mnie by mordowała sie z odpalaniem i wkrecaniem an obroty a to wszystko jest oki. odpala i gasnie bez problemu.
napiszczie czy pompa moze wydawac sie dobra a tak naprawdę bedzie do dup..


No i ręce mi opadły do kolan tera.....
Diablo991 pisze:
wiem co oznacza czasami wymiana panewek Tzn szlif silnika.


Co chcesz szlifować?? w najgorszym przypadku wał a nie silnik!

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 13, 2008 2:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Na początku trzeba sprawdzic zaworek przelewowy w pompie oleju, może się zaciął, jeżeli tak może byc zużyta sama pompa oleju lub niedrożnośc na drodze filtr - wskaźnik cisnienia. Ale skoro jak piszesz wymieniałeś olej co 30tyś. to niewykluczone, że panewki dostały po d....Natomiast nie martw się o zatarcie silnika, gdyż póki wskaźnik pokazuje ciśnienie w układzie to jest ok., martwic się trzeba, gdy na wolnych obrotach spada do zera, a podczas jazdy ciężko osiągnąc 2.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 11:03 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Czy ma Ktoś słownik, bo już zupełnie nie wiem jak się pisze... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 3:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Witam was ponwnie. Dzięki wam ocaliłem moje panewki przed dalsza smiercią.

Mój niby znajomy zaufany mechanik okazał sie oszustem. po pierwszej wymianie która byla przy pzrebiegu 290tyś i po przejechaniu 30tyś km (zalecane przez niego) nastąpiła nowa wymiana. Zajechałem dzisiaj do niego... a on mi mówi ze wszystko jest oki! ze niektóre beczki tak mają... ze jest cisnienie 2 a nie 3. Ja powiedziałem mu to to spoko...
ale napisaliscie mi tutaj ruzne zeczy. więc z obawą pojechalem do innego echanika na innej dzielnicy. On jak tylko spuscił olej to zobaczył co tam jest... olej po ok 5 tyś km nie wygląda tak jak po 200tyś ( a ten mój tak własnie wyglądał) a filtr oeju to juz ze starosci przyrdzewiał. Po zmianie filtra i oleju silnik wskakje na 3 przy odpalaniu:). Ale teraz koniec szczescia teraz trzeba zobaczyc wał i panewki... Tu juz koniec wesołosci po zdjeciu pokrywy widac ze te 30tyś km na tym oleju zabrały jej jakies 100tyś a moze i więcej... więc za około 50tyś km szykujemi sie szlif wałka i nowe panewki... Teraz mam mały problem... bo to juz mnie troszke kosztowało... a u tamtego mechanika wymieniałem tez rozrząd. Ale dzięki bogu oazał sie wymieniony.

Dzięki chłopaki :) dostajecie odemnie pochwały bo gdyby nie wy dalej bym jezdził do tego mechanika i yc moze mój silnik wkoncu my przestał reagowac na pedał gazu...

Pozdrawiam :)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 7:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Diablo991 pisze:
więc za około 50tyś km szykujemi sie szlif wałka i nowe panewki...

stara zasada mówi dopóki nie ma objawów i jeździ to nie dotykać...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 14, 2008 8:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
tak tez zrobię. ale jak najlepiej wyczuc ze juz bedzie trzeba??? jezdzę w długie trasy... i niechce kiedys wrócic na lince... Bedzie znaczny spadek mocy??? prosze o odp.
z gry dziekuję:)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 17, 2008 10:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Jak spadnie Ci cisnienie oleju poniżej jeden to sie zaczni martwić. Teraz jak ma 3 i silnik ''cicho'' pracuje to jezdzi, tylko olej zmieniaj częściej niż 30tyś. (takie moje prywatne zdanie) bo to nie jest najnowsza konstrukcja silnika. Pozdrawiam.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 17, 2008 11:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
max co 10 tys km. Ale to i tak przegięcie. a 30? no comment......

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl