MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Obroty na zimnym. Czy cos sie dzieje ???? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33105 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Diablo991 [ sob kwie 12, 2008 6:24 pm ] |
Tytuł: | Obroty na zimnym. Czy cos sie dzieje ???? |
Witam !! Mam do was małe zapytanko. Mam Mercedesa W123 300D 85r a mój brat ma W123 240D z 79r Czytałem juz na róznych forach ze po uruchomieniu silnika powinna byc 3 Cisnienia oleju. Ale ja mam inaczej. Przed uruchomieniem przykecam obroty (po lewej stronie kierownicy) Grzeje swiece (tylko raz) I odpalam (bez naciskania pedała) i mam 2 (Śilnik pracuje równo nie klekocze i nie rzuca jak w wielu zajezdzonych beczkach) i po około jednej minucie jest 3 ale silnik ma wysokie obroty strasznie wiec, wyłączam szybsze obroty i jest znowu 2( silnik dalej normalnie pracuje) a jak uzyskam ok 90 stopni to jest 1. A u mojego brata po nagrzaniu swiec i odpaleniu jest odrazu 3 i sie tak utrzymóje na równych obrotach. Moja beczka ma pzrebieg 320tyś a mojego brata 450tyś (w zime odpala za pierwszym razem bez pedału) kompresja jest Bardzo Dobra (u mnie i u brata) Z silnikiem nie ma zadnych problemów. Ale mam pytanie czy to jakas wada? czy cos oznacza ze cos jest źle pdłaczone??? Bo wsze dzie piszą ze powinno byc ( tak jes u mojego brata) a u mnie jest 2. Mi to nie przeszkadza ale jak ma mi cos sie zepsuc?? a potem sporo mnie kosztowac?? dopiero wydłem ponad 5000zł na remont blecharki. Z góry dziękuję za odpowiedz. |
Autor: | MercSwir [ sob kwie 12, 2008 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
Wymień filter oleju , zmień olej , przeczyść rurke . Jak to nie zadziała to pompa oleju a jak nie ona to panewki. |
Autor: | Diablo991 [ sob kwie 12, 2008 10:51 pm ] |
Tytuł: | |
Olej wymieniony 5 tyś km temu Wraz z Filtrem oleju paliwa powietrza i łancuchem rożądu. Ale silnik nie daje oznak zurzycia. owszem przeczyszczę rurkę. i niestrasz mnie tymi panewkami . wkoncu to nic złego ale... wiem co oznacza czasami wymiana panewek Tzn szlif silnika. Pompę przejzę (ale co do pompy to silnik źle by pracował na wolnych opadały by i byłby nie równy oraz ciezko by odpalał, trzeba było by go deptac a on odpala od kopa. nigdy nie jezdziłem na czerwonej tylko ropa. |
Autor: | vpiqs [ sob kwie 12, 2008 11:00 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Mówimy o pompie oleju a nie wtryskowej. U mnie ewidentnie pompa była trafiona po wymianie cisnienie zdecydowanie się podniosło. |
Autor: | holyfido [ sob kwie 12, 2008 11:01 pm ] |
Tytuł: | |
ale co do pompy Pompa oleju silnikowego, a nie oleju napędowego. |
Autor: | Diablo991 [ sob kwie 12, 2008 11:19 pm ] |
Tytuł: | |
Straszycie mnie co raz bardziej... W poniedziałek podjadę do mechanika aby zobaczył panewki. Ale pompa według mnie by mordowała sie z odpalaniem i wkrecaniem an obroty a to wszystko jest oki. odpala i gasnie bez problemu. napiszczie czy pompa moze wydawac sie dobra a tak naprawdę bedzie do dup....?? bo samochód od kiedy go mam tak odpala. i do tej pory mi to nie przeszkadzało... ale jak powinn byc 3 to tak musi byc. nigdy nawet nie zastękał. a olej wymieniam co 30 tys km |
Autor: | NIEBIESKI [ ndz kwie 13, 2008 1:44 am ] |
Tytuł: | |
Witam. Jako już wcześniej było napisane mówimy tu o pompie oleju silnikowego w układzie smarowania silnika. Pompa wtryskowa zasilająca silnik w paliwo i jak piszesz odpowiedzialna pośrednio na sprawne odpalanie i prace silnika ma raczej niewiele do ciśnienia oleju w układzie smarowania. Interwały serwisowe co 30 tyś. km ![]() ![]() Te objawy o których piszesz masz od początku użytkowania Gwiazdki, czy stało sie to po jakiejś wymianie, np oleju? Jaka oliwą go zalewasz? |
Autor: | MercSwir [ ndz kwie 13, 2008 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
Diablo991 pisze: Ale pompa według mnie by mordowała sie z odpalaniem i wkrecaniem an obroty a to wszystko jest oki. odpala i gasnie bez problemu. napiszczie czy pompa moze wydawac sie dobra a tak naprawdę bedzie do dup.. No i ręce mi opadły do kolan tera..... Diablo991 pisze: wiem co oznacza czasami wymiana panewek Tzn szlif silnika.
Co chcesz szlifować?? w najgorszym przypadku wał a nie silnik! |
Autor: | darus [ ndz kwie 13, 2008 2:53 pm ] |
Tytuł: | |
Na początku trzeba sprawdzic zaworek przelewowy w pompie oleju, może się zaciął, jeżeli tak może byc zużyta sama pompa oleju lub niedrożnośc na drodze filtr - wskaźnik cisnienia. Ale skoro jak piszesz wymieniałeś olej co 30tyś. to niewykluczone, że panewki dostały po d....Natomiast nie martw się o zatarcie silnika, gdyż póki wskaźnik pokazuje ciśnienie w układzie to jest ok., martwic się trzeba, gdy na wolnych obrotach spada do zera, a podczas jazdy ciężko osiągnąc 2. |
Autor: | Janfocus [ pn kwie 14, 2008 11:03 am ] |
Tytuł: | |
Czy ma Ktoś słownik, bo już zupełnie nie wiem jak się pisze... ![]() |
Autor: | Diablo991 [ pn kwie 14, 2008 3:18 pm ] |
Tytuł: | |
Witam was ponwnie. Dzięki wam ocaliłem moje panewki przed dalsza smiercią. Mój niby znajomy zaufany mechanik okazał sie oszustem. po pierwszej wymianie która byla przy pzrebiegu 290tyś i po przejechaniu 30tyś km (zalecane przez niego) nastąpiła nowa wymiana. Zajechałem dzisiaj do niego... a on mi mówi ze wszystko jest oki! ze niektóre beczki tak mają... ze jest cisnienie 2 a nie 3. Ja powiedziałem mu to to spoko... ale napisaliscie mi tutaj ruzne zeczy. więc z obawą pojechalem do innego echanika na innej dzielnicy. On jak tylko spuscił olej to zobaczył co tam jest... olej po ok 5 tyś km nie wygląda tak jak po 200tyś ( a ten mój tak własnie wyglądał) a filtr oeju to juz ze starosci przyrdzewiał. Po zmianie filtra i oleju silnik wskakje na 3 przy odpalaniu:). Ale teraz koniec szczescia teraz trzeba zobaczyc wał i panewki... Tu juz koniec wesołosci po zdjeciu pokrywy widac ze te 30tyś km na tym oleju zabrały jej jakies 100tyś a moze i więcej... więc za około 50tyś km szykujemi sie szlif wałka i nowe panewki... Teraz mam mały problem... bo to juz mnie troszke kosztowało... a u tamtego mechanika wymieniałem tez rozrząd. Ale dzięki bogu oazał sie wymieniony. Dzięki chłopaki ![]() Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Janfocus [ pn kwie 14, 2008 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
Diablo991 pisze: więc za około 50tyś km szykujemi sie szlif wałka i nowe panewki...
stara zasada mówi dopóki nie ma objawów i jeździ to nie dotykać... |
Autor: | Diablo991 [ pn kwie 14, 2008 8:57 pm ] |
Tytuł: | |
tak tez zrobię. ale jak najlepiej wyczuc ze juz bedzie trzeba??? jezdzę w długie trasy... i niechce kiedys wrócic na lince... Bedzie znaczny spadek mocy??? prosze o odp. z gry dziekuję:) |
Autor: | ziulek [ czw kwie 17, 2008 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
Jak spadnie Ci cisnienie oleju poniżej jeden to sie zaczni martwić. Teraz jak ma 3 i silnik ''cicho'' pracuje to jezdzi, tylko olej zmieniaj częściej niż 30tyś. (takie moje prywatne zdanie) bo to nie jest najnowsza konstrukcja silnika. Pozdrawiam. |
Autor: | MercSwir [ czw kwie 17, 2008 11:04 pm ] |
Tytuł: | |
max co 10 tys km. Ale to i tak przegięcie. a 30? no comment...... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |