MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Auto zabytkowe w Unii Europejskiej !!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33235
Strona 1 z 2

Autor:  nadir36 [ pt kwie 18, 2008 1:25 pm ]
Tytuł:  Auto zabytkowe w Unii Europejskiej !!!

witam kolegów
mam pytanie...
Wlasnie ktos mi powiedział że auto zabytkowe ( na zoltych tablicach ) w UE moze poruszac sie na zlotach , rajdach itp Natomiast poza tymi imprezami tylko laweta !!! Jak jest naprawde ???
Podobno w Polsce tez tak ma byc....
Prosze o informacje ...... bo nie wiem czy rejestrowac jako zabytek...
pozdrawiam

Autor:  witek-sec [ pt kwie 18, 2008 1:42 pm ]
Tytuł: 

To ja też zapytam : A co właściwie dają żółte blachy ,oprócz żółtego koloru i wysokiej ceny rejestracji ? I czy jest to bilet w jedną stronę ?

Autor:  aegm [ pt kwie 18, 2008 1:43 pm ]
Tytuł: 

nadir36 pisze:
Natomiast poza tymi imprezami tylko laweta !!!


[szalone] :roll:
wierzysz w taki "gluchy telefon"?!

Autor:  vpiqs [ pt kwie 18, 2008 1:52 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem czy za granica sa specjalne tablice dla aut zabytkowych, ale z tego co ustalilem auta po przekroczeniu "30" moga sie poruszac po strefach ekologicznych bez plakietek.

Autor:  Janfocus [ pt kwie 18, 2008 2:30 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
To ja też zapytam : A co właściwie dają żółte blachy ,oprócz żółtego koloru i wysokiej ceny rejestracji ? I czy jest to bilet w jedną stronę ?

np o dziwo dożywotni przegląd :o
brak konieczności ciagłości składek OC,
ładny kolor tablic [zlosnik]
i o ile pamiętam konieczność zgłaszania wyjazdów zagranicznych, poza tym inne obowiązki...

Autor:  nadir36 [ pt kwie 18, 2008 4:46 pm ]
Tytuł: 

jeżeli chodzi o auto zabytkowe dla mnie najbardziej przekonujace i w sumie najwazniejsze jest to że auto jest prawnie chronione

Wyobrazmy sobie kolizje ... rzeczoznawca stwierdza ze auto idzie do kasacji, bo nie opłaca się go remontowac. Kazdy z nas wie ile pracy, trudu , czasu poswiecił dla takiego samochodu... Gdy auto będzie wpisane do rejestru zabytków - to tak łatwo nie pójdzie do kasacji !!!!

a propos mojego wczesniejszego pytania - jak to jest z autami zabytkowymi w Unii ???

pozdrawiam

Autor:  aegm [ pt kwie 18, 2008 5:24 pm ]
Tytuł: 

nadir36 pisze:
a propos mojego wczesniejszego pytania - jak to jest z autami zabytkowymi w Unii ???


ale co chcesz konkretnie wiedziec? bo unia uni nierowna! taka paradoksalna PL ze swoimi jeszcze bardziej paranoicznymi przepisami nie ma sie nic do np.D. :roll:

Autor:  _me: how_ [ pt kwie 18, 2008 6:04 pm ]
Tytuł: 

vpiqs pisze:
Nie wiem czy za granica sa specjalne tablice dla aut zabytkowych, ale z tego co ustalilem auta po przekroczeniu "30" moga sie poruszac po strefach ekologicznych bez plakietek.


Są takie tablice. Np w Holandii białe znaki na czarnym tle, w Niemczech typowe, ale z wyróżnikiem "H" na ostatniej pozycji.

W Niemczech, a na pewno w Berlinie do stref bez plakietek wjeżdzają
auta zrejestrowane w Niemczech:

- ze statusem historycznym czyli z tablicą z "H" / polski odpowiednik to żółte zabytkowe
- na czerwonych tablicach "07", czyli na krótkie dojazdy, próby lub uwaga: dojazdy na zloty / brak takiego odpowiednika

Wolny wjazd obejmuje także auta o takim statusie (czyli auta zabytkowego) z innego kraju członkowskiego.

Wg mnie nie wystarczy więc samo 30 lat, bo w przypadku auta zarejestr. w Niemczech musi iść to w parze z tablicami "07".

Pozdrawia do niedawna właściciel tablic: ZS 6123H oraz ZS 7123H [oczko]

Autor:  kielbik [ pt kwie 18, 2008 7:41 pm ]
Tytuł: 

vpiqs pisze:
Nie wiem czy za granica sa specjalne tablice dla aut zabytkowych, ale z tego co ustalilem auta po przekroczeniu "30" moga sie poruszac po strefach ekologicznych bez plakietek
To zle ustalies: o tym czy samochody zwolnione sa z "plakietkowego" obowiazku decyduje a nie wiek a to rodzaj rejestracji samochodu. Jest tak jak napisal (me: how).
(me: how) pisze:
Np w Holandii białe znaki na czarnym tle
W Holandii sa biale znaki na granatowym tle.

Opowiesci o wozeniu na lawetach zarejestrowanych samochodow nawet nie komentuje bo juz mi rece opadaja...

Autor:  lysy2 [ sob kwie 19, 2008 9:21 am ]
Tytuł: 

no dobra, a jak w praktyce wyglada wyjazd za granice na zoltych blachach?
niby trzeba zglaszac,ale teraz nie ma granic jako takich...
sluzby graniczne obce chyba nie sprawdza tego, wiec tylko nasze chyba moga sie doczepic. czy sie myle?
i co mi grozi jak sie wybiore na wycieczke bez zezwolenia?[/url]

Autor:  vpiqs [ sob kwie 19, 2008 10:58 am ]
Tytuł: 

Cytat :
"Zabytkowe pojazdy, zarejestrowane za granicą, mogą poruszać się w ramach zielonych stref bez plakietki, jeżeli od daty ich pierwszej rejestracji upłynęło minimum 30 lat. Jeżeli pojazdy te nie posiadają specjalnych tablic rejestracyjnych dla zabytkowych pojazdów należy w widocznym miejscu za przednią szybą pojazdu umieścić kopię dowodu rejestracyjnego oraz zaświadczenia od konserwatora zabytków, potwierdzającego zabytkowy charakter pojazdu, wraz z tłumaczeniem na język niemiecki. "
Dane ze strony:http://www.berlin.polemb.net/index.php?document=928

Autor:  kielbik [ sob kwie 19, 2008 11:30 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
o dobra, a jak w praktyce wyglada wyjazd za granice na zoltych blachach?
niby trzeba zglaszac,ale teraz nie ma granic jako takich...
sluzby graniczne obce chyba nie sprawdza tego, wiec tylko nasze chyba moga sie doczepic. czy sie myle?
i co mi grozi jak sie wybiore na wycieczke bez zezwolenia?
Powinienies zdobyc zezwolenie od konserwatora zabytkow. Kontrola jak najbardziej jest, nie na samym przejsciu ale na terenach przy granicy. Sam tego doswiadczylem. Na granicy polsko niemieckiej patrole skladaja sie zarowno z funkcjonariuszy polskich jak i niemieckich i tak jest po obu stronach granicy. Podobnie jest na granicy polsko-czeskiej i polsko-slowackiej. Za wyjazd bez zezwolenia do pudla raczej nie trafisz ale czekaja cie nieprzyjemnosci z prokuratorem.

P.S.: Ograniczenia dotycza nie tylko samochodow na zoltych tablicach ale, przynajmniej teoretycznie, wszystkich starszych niz 30 lat :o.

Autor:  ZielakMctrawiak [ sob kwie 19, 2008 7:12 pm ]
Tytuł: 

wiec jak to jest z tymi tablicami i placeniem OC???/

1. czy dodanie do rejestru zabytków wiaze sie ze zmiana na żułte blachy (czy moge dodac do rejestru zabytków a nie wyrabiać żułtych blach)??

2. i jak juz dodam do rejestru zabytków czyli wyrobie biała karte nie zmieniajac na żułte tablice to moge na czas remontu zawiesic OC ??

Autor:  Stray Cat [ ndz kwie 20, 2008 3:39 pm ]
Tytuł:  zółte tablice w praktyce

Witam

Wiec rok temu pojechalem z Barym na zlocik do Berlina.
Zpomnialem sie zglosic do konserwatora i pojechalem liczac na szczescie na granicy. :)
Wiec polacy obejrzeli toczke zadali 3 standarowe pytania ile pali, ktory rok i gdzie jade, a niemcy kazali mi zjechac i chcieli pozwolenie od konserwatora:( ale polski celnik mi pomogl i mnie puscili.
Powiem tak, jesli to nie jest 300 sl z 56 to mozna sie dogadac.
Dodam ze o pozwolenie na wyjazd nalezy sie zglosic z 2 tygondie wczesniej i kosztuje chyba ze 150 zl :)
Jesli chodzi o oc to place kiedy chce np raz w roku jesli jezdze np lipiec sierpien wrzesien bo jest tylko na 3 miesiace i kosztuje 120 zl w compensie . Faktycznie jest to bilet w jedna strone troche bo jesli sie pozmienia cos ze np bedzie mozna jezdzic tylko na zloty lub cos w tym stylu to powrotu do bialych jun nima :(

Autor:  majic77 [ pn kwie 21, 2008 12:09 am ]
Tytuł: 

witam,
kolonizuje irlandie od jakiegos czasu, wiec pare slow jak to jest tutaj. auto musi miec co najmniej 25 lat i wtedy otrzymuje czarne tablice z bialymi znakami zaczynajace sie od ZV i nastepnie cyfry. z tego co sie orientowalem, to nie ma zadnych przeciwskazan w przemieszczeniu sie pomiedzy UK, NI i ROI. niestety nie orientuje sie jak to wyglada przy podrozy na kontynent.
bede sie orientowal dokladniej za dwa lata jak mojej strzeli 25 latek ale musze przyznac ze bede sie staral o te tablice. ubezpieczenie takiego auta jest wtedy nizsze ale obwarowane limitem kilometrow do przejechania, ja place 300 euro rocznie z limitem 2000mil rocznie-ubezpieczenie jest jak dla auta zabytkowego ale na tablice musze czekac az stuknie 25 lat. nizszy jest rowniez podatek drogowy, zdaje sie ze 40euro na rok, dla porownania w tej chwili za silnik 2.3 place blisko 900 euro rocznie ale jeszcze tylko przez dwa lata. :roll:
no to chyba wszystko co wiem w tym temacie.
pozdrawiam
aha, nic mi nie wiadomo o lawetach [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/