MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 18, 2008 8:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Witam, od jakiegoś czasu rozglądam się za MB 107 z silnikiem V8, no bo co może być lepszego...... Auto miało służyć do wyjazdów rekracyjnych więc zużycie paliwa nie było dla mnie istotną kwestią. Miałem Corvette C4 i jakoś dało się to przeżyć. Jednak podczas dyskusji ze znajomym podał on argument, że starych MB układy wtryskowe nie były ustawine na oszczędność i trzeba się liczyć, ze spalaniem między 20 a 30 l/100 km, a to oznacza, że każdy zlot czy spot będzie trzeba liczyć w setkach PLN. Jeśli moja Mercedes tyle wypije, to ja już sam będę o suchym pysku chodził :( .
W związku z tym mam pytanie do tych co używają takich sprzętów jak to faktycznie jest, czy silnik 5.0 jest oszczędniejszy, a może najlepiej wybrać 2.8, czy to będzie znaczna różnica i zrekompensuje brak tych dwóch garków?

Pozdrawiam

p.s. za odpowiedzi "tyle spali ile wlejesz" z góry dziękuję [zlosnik]

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 9:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
PiotrH pisze:
Auto miało służyć do wyjazdów rekracyjnych więc zużycie paliwa nie było dla mnie istotną kwestią.


to po co pytasz?![oczko]

PiotrH pisze:
że starych MB układy wtryskowe nie były ustawine na oszczędność i trzeba się liczyć, ze spalaniem między 20 a 30 l/100 km


musialbys mocno cisnac by te 30L/100km chlipnal,ale 20L jest bez wiekszego gazowania lekko osiagalne.Mowa o V8 naturalnie...

PiotrH pisze:
czy silnik 5.0 jest oszczędniejszy, a może najlepiej wybrać 2.8, czy to będzie znaczna różnica i zrekompensuje brak tych dwóch garków


5.0 jest bardziej oszczedniejszy niz inne V8, bo ma juz 4-biegowa skrzynie,oczywiscie automatyczna(poza 450SLC 5,0),ale nie az tak jak R6 choc roznica bedzie znikoma i nie zamienilbym za nic w swiecie V8 na R6.

Moj 450 zadowala sie od 15-16L/100km przy w miare spokojnej jezdzie autostradowej w granicach 130-140km/h do 20Lw miescie.Srednie spalanie oscyluje tak ok.18-19L/100km.osiagnalem raz wynik ok.25L ale to byl sporadyczy wybryk :lol:

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 18, 2008 10:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Witam

450SLC 5.0, 3 biegi
Minimum udalo mi sie zejsc do 15l/100km na slabo wyregulowanym silniku. Gornej granicy spalania nie udalo mi sie obliczyc [zlosnik] .
O ile pamietam to trzeci bieg u mnie wlacza sie przy 110km/h, wiec cokolwiek ponizej tej predkosci nie jest jazda ekonomiczna.

No i zapalanie zimnego silnika (zwlaszcza w zimie), gdzie w instrukcji jest napisane zeby ze wzgledu na oszczednosci w spalaniu od razu wsiadac i jechac a nie skrobac szybki...

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 11:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
PiotrH pisze:
i trzeba się liczyć, ze spalaniem między 20 a 30 l/100 km

No jak będziesz jeździł po mieście krótkie odcinki wokół komina, to bez problemu tyle spali (niedogrzany silnik). Srednie spalanie myślę że wyjdzie w okolicach 17 litrów, zależy od stylu jazdy i kondycji technicznej silnika.Podobno silniki po 81 roku są bardziej oszczędne, chociaż w moim przypadku to się nie sprawdziło
[zlosnik]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 19, 2008 12:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Silniki przed i po 1981 sa takie same. W 1980 roku zmienila sie norma dotyczaca pomiaru zuzycia paliwa i samochody z dnia na dzien zaczely spalac w miescie srednio 30% mniej :).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 20, 2008 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Moje 280 PB po mieście wciąga 18 L przy spokojnej jeździe więc jeśli ufać kolegom że 450 - 500 spalają ok 20 - 25 L to nie ma się nad czym zastanawiać bo wrażenia sluchowe przy V8 a R6 są nieporównywalne a osiągnięcie w M110 wyniku 25 L jest bajecznie proste bez najmniejszego ścierania się :)

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 9:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Noon pisze:
Moje 280 PB po mieście wciąga 18 L przy spokojnej jeździe więc jeśli ufać kolegom że 450 - 500 spalają ok 20 - 25 L to nie ma się nad czym zastanawiać bo wrażenia sluchowe przy V8 a R6 są nieporównywalne a osiągnięcie w M110 wyniku 25 L jest bajecznie proste bez najmniejszego ścierania się :)


Fakt, M110 potrafi zassać, szczególnie jak pokonujesz nią krótkie odcinki, np. 2,5 km do pracy.

Rachunek jest prosty 100 zł = 100 km [zlosnik]

Szukaj lepiej V8, bo to chyba najpiękniejszy gang z dostępnych na rynku silników.

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 10:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
DamonPr pisze:
Szukaj lepiej V8, bo to chyba najpiękniejszy gang z dostępnych na rynku silników.


No ja też tak myśłałem że V8 to ma piękny gang (bo ma ), natomiast spokojnie jeżdżąc, to siedząc w środku, silnika u mnie wcale nie słychać.Fajnie mruczy dopiero powyżej 2500 obrotów lub przy mocniejszym "deptaniu".Spokojna jazda miejska przypomina raczej jazdę czymś elektrycznym. Na krótkich odcinkach,gdzie auto nie zdąży się rozgrzać, te silniki naprawdę dużo palą. No i przy 50km/h mamy lekko ponad 1000RPM na ostatnim biegu
[zlosnik]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 21, 2008 11:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Noon pisze:
Moje 280 PB po mieście wciąga 18 L przy spokojnej jeździe

moje 500 tez tak ma [zlosnik]
witek-sec pisze:
Na krótkich odcinkach,gdzie auto nie zdąży się rozgrzać, te silniki naprawdę dużo palą

Ja na codzień śmigam na małym 4km odcinku do pracy, i jak na razie nie zjadł mi więcej niż 20-22l, za to przy bardzo ostrej jeździe wynik 50l też bez problemu... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 22, 2008 11:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
PiotrH pisze:
od jakiegoś czasu rozglądam się za MB 107 z silnikiem V8, no bo co może być lepszego......


:o Nie kumam. 3.0 chcesz sprzedać, bo nie masz funduszy, a chcesz W 107? Przyznaj się, że 3.0 Ci się znudził to nie będzie linczu i łagodny wymiar kary ;) . Jednak jak to było: "nie moja morda, nie moje buraczki".

witek-sec pisze:
No ja też tak myśłałem że V8 to ma piękny gang (bo ma )


[zlosnik] Ta szczególnie aluminiaki [hehe] [no] . Cisza i świszczenie ;) .

Problem z wyborem V8 w W 107 jest taki, że żeliwniaki palą nieadektwatnie do osiągów, a aluminiaki jadą dobrze ale nie brzmią [hehe2] . Powodzenia :) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr kwie 23, 2008 1:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
kielbik pisze:
Silniki przed i po 1981 sa takie same. W 1980 roku zmienila sie norma dotyczaca pomiaru zuzycia paliwa i samochody z dnia na dzien zaczely spalac w miescie srednio 30% mniej :).


Słabo sie z Tobą zgodzę, w V8 zmienił się stopień sprężania w silnikach co dało że maksymalną moc i moment (choć wartości niższe) uzyskują przy niższych obrotach, zmieniono też most co w sumie skutkuje niższym spalaniem. ;)

Przykład: 380SL 1980 - 380SL od 1981

Pojemność: 3818 - 3839
Sprężanie: 9,0 - 9,4
Moc: 218/5500 - 204/5250
Moment: 30,5/4000 - 32,1/3250
Przełożenie mostu 3,27 - 2,47

Myślisz że te auta tak samo sbędą spalały i że są to te same silniki? <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
PiotrH pisze:
W związku z tym mam pytanie do tych co używają takich sprzętów jak to faktycznie jest, czy silnik 5.0 jest oszczędniejszy, a może najlepiej wybrać 2.8, czy to będzie znaczna różnica i zrekompensuje brak tych dwóch garków?


Najrozsądniejszym silnikiem w R107 to 380 po 1981 roku. Pali mniej niż 280 a w jest to V8.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 1:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Mitu pisze:
PiotrH pisze:
od jakiegoś czasu rozglądam się za MB 107 z silnikiem V8, no bo co może być lepszego......


:o Nie kumam. 3.0 chcesz sprzedać, bo nie masz funduszy, a chcesz W 107? Przyznaj się, że 3.0 Ci się znudził to nie będzie linczu i łagodny wymiar kary ;) . Jednak jak to było: "nie moja morda, nie moje buraczki".

Mitu, to że w tym czasie nie mam funduszy na renowację 240 3.0 wcale nie znaczy, iż nie znajdę jakiś drobnych na zakup ładnego cabrio [zlosnik] , 115 to świetny samochód, on nie ma szans sie znudzić, mam jeszcze wiarę w jego zdolnośc do reinkarnacji.... wcześniej, czy póżniej :roll: Obecnie części zbieram 8)

Georem, wiesz może czy 380SL po 1981 miały montowane skrzynie czterobiegowe i jak to było w innych modelach?

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 3:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 13, 2007 8:28 pm
Posty: 80
To ile pali 380 po 81 roku?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 4:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
aris pisze:
To ile pali 380 po 81 roku?


Tyle ile wlejesz tyle spali :p koniec dyskusji

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 23, 2008 4:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 13, 2007 8:28 pm
Posty: 80
OOO,Widzę że bardzo mądry kolega się wypowiedział.szkoda tylko że nie masz na wachę.
Koniec głupich odpowiedzi!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl