MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kontrolka Rezerwy:)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33310
Strona 1 z 1

Autor:  mysza3tm [ wt kwie 22, 2008 7:18 pm ]
Tytuł:  Kontrolka Rezerwy:)

Witam... Mam taki problem. Zapaliła mi się kontrolka rezerwy. Zajechałem na stację benzynową i wlałem 30 litrów. Wskaźnik pokazuje ponad 1/2 a kontrolka rezerwy cały czas się świeci. I tu moje pytanie: gdzie może leżeć przyczyna? Pozdrawiam

PS. Korzystałem z opcji Szukaj ale nic co miało mi by pomóc nie znalazłem. Czekam na jakieś sugestie. PZDR

Autor:  darus [ wt kwie 22, 2008 7:57 pm ]
Tytuł: 

Najprawdopodobniej doszło do zwarcia styków w czujniku poziomu. Wymontuj czujni, byc może jest tam dużo syfu, który powoduje przejście prądu na styk kontrolki rezerwy, lub druciki gdzies isę zwarły.

Autor:  mysza3tm [ wt kwie 22, 2008 9:13 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
Najprawdopodobniej doszło do zwarcia styków w czujniku poziomu. Wymontuj czujni, byc może jest tam dużo syfu, który powoduje przejście prądu na styk kontrolki rezerwy, lub druciki gdzies isę zwarły.

No właśnie czyściłem w sobotę bo mi wskaźnik trochę oszukiwał. po czyszczeniu wskażnik pokazuje ok. ale kontrolka sie pali. Dzisiaj czyściłem drugi raz i nic się nie zmieniło. Jak wyjmę "poziomkę" i obrócę "do góry nogami" to pokazuje że paliwa jest pełen bak i kontrolka znika. a jak wsadzę spowrotem to rezerwa się świeci. Może to być jakiś przewód uszkodzony w relacji poziomka - licznik?? <br>Dodano po 37 sekundach.:<br> Czy wtedy by w ogóle nic nie pokazywał? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Czy wtedy by w ogóle nic nie pokazywał?

Autor:  Ocet [ wt kwie 22, 2008 10:37 pm ]
Tytuł: 

Na mój gust przyczyna jest w poziomce. Zwarcie jeśli mnie pamięć nie myli może być też na górze, jakiś opiłek czy co. Poćwicz na sucho z poziomką, tj pojeździj pływakiem z podłączoną poziomką i popatrz co się dzieje.
bez złośliwości, ale czyszczenie w sobotę wcale nie znaczy, że w poniedziałek jest czyste. Z jednej strony syf nalany od soboy, z drugiej syf, który był w baku naookoło, z trzeciej niedoczyszczona poziomka

Autor:  kubol [ czw kwie 24, 2008 3:17 pm ]
Tytuł: 

Hej, sam naprawiałęm niedawno czujnik, ponieważ kontrolka rezerwy niezapalała mi się wcale. Dowiedziałem się o tym, gdy skońćzyło się paliwo podczas jazdy [zlosnikz] dobrze, że niedaleko stacji [zlosnikz]
Skorzystałem z instrukcji naprawy zamieszczonej na stronie klubowej w dziale warsztat. Wszystko poszło ładnie, okazało się ze blaszka na pływaku, która odpowiada za kontaktowanie się ze dwoma stycznikami na dole, była lekko jakby podgięta i jeden stycznik nie dotykał do niej. teraz już się zapala. Małym problemem może być natomiast to, że w górnych 3/4 wskaźnika pracuje on ok, ale zjeżdżając pływakiem na "sucho", poza bakiem, na dolne 1/4 wskaźnik na desce już nie rusza. Dojedzie do poziomu 1/4 (przed rezerwą) i dalej nie obniża się. Teraz, gdy pojawia się rezerwa nie jest to takie groźne, ale trochę oszukuje/zawyża. Podejrzewa, że problem będzie w oporności (?) drucików ? Co do syfu w cylindrze, to u mnie było bardzo ładnie, ani grama zanieczyszczeń (ale to benzyna, więc pewnie to normalne).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/