MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Szyber i układ chłodzenia-Pomocy !!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33336 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ZORTOX [ śr kwie 23, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | Szyber i układ chłodzenia-Pomocy !!! |
Moi Drodzy , Od jakiegoś niezbyt długiego czasu, zaobserwowałem dziwne dźwięki po zgaszeniu silnika (S280TE)...Jest to efekt przypalania a konkretnie cyklicznego syczenia (parowania/wrzenia) po otwarciu machy zlokalizowałem wyciek wody z obydwu stron zaworu ogrzewania no i kapanie na rury kolektora. Problem występuje tylko wtedy gdy zawór jest zamknięty tzn.grzania brak. Po otwarciu zaworu problemu nie ma...Czy ktoś wie o co biega?? Czy muszę ten zawór wymienić ? Czy to objaw dużego ciśnienia w układzie chłodzenia? dodam że wąż przy chłodnicy nie jest strasznie twardy, raczej to nie uszczelka pod głowicą...?? Jaką wartość powinien mieć korek chłodnicy 100 czy 120 bar??? Dlaczego nie gniją odpływy tylne szyberdachu tylko zawsze przednie?? Czy występował kiedykolwiek elektryczny szyber w wersji kombi? Czy jeżeli nie występował, to czy można takowy założyć od wersji np. C?? Wiem że szerokość i długość nie będą pasowały, ale na myśl mi przychodzi przerobienie manualnego oryginalnego szybra kombi na elektryczny z wykorzystaniem elementów z szybra elktr. z QP. Gdzie najlepiej kupić uszczelki szyberdachu(chyba 4 sztuki są tam) ?? ASO czy allegro?? Chcę wymienić wszystkie możliwe...jaki koszt mnie wyniesie ta wymiana?? Zrobiło się trochę pogodnie tu w Anglii i nareszcie zacząłem grzebanie przy MB ![]() Za wszelakie sugestie z góry dziękuję...a powiem tylko że czasu na działanie mam mało..ponoć w weekend znowu ma lać ![]() Pozdrawiam Zortox Arti |
Autor: | Jacku [ czw kwie 24, 2008 12:11 am ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: ....wyciek wody z obydwu stron zaworu ogrzewania no i kapanie na rury kolektora. Problem występuje tylko wtedy gdy zawór jest zamknięty tzn.grzania brak. Po otwarciu zaworu problemu nie ma...Czy ktoś wie o co biega?? Czy muszę ten zawór wymienić ? Czy to objaw dużego ciśnienia w układzie chłodzenia? dodam że wąż przy chłodnicy nie jest strasznie twardy, raczej to nie uszczelka pod głowicą...?? Jakie masz wskazania temperatury ?, czy włącza ci się wiatrak ?Wyciek pewnie masz z węży dochodzących do zaworu na krućcach.Na otwartym zaworze płyn, zyskuje dodatkową przestrzeń i schładza się przez nagrzewnicę, spada nieco ciśnienie i nie ma chamskiego wycieku. ZORTOX pisze: Czy występował kiedykolwiek elektryczny szyber w wersji kombi?
Nigdy. Poza tym temat szybra i kłopotów z nim we wszystkich wersjach nadwoziowych był wałkowany wielokrotnie np. http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=6099&highlight=szyber+uszczelki http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19498&postdays=0&postorder=asc&highlight=szyber+uszczelki&&start=45 Ceny są wyższe od tych w postach o ok.40-50% Artur opcja Szukaj działa. ![]() |
Autor: | howser [ czw kwie 24, 2008 7:23 am ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: Jaką wartość powinien mieć korek chłodnicy 100 czy 120 bar??? w M110 120 bar ZORTOX pisze: Gdzie najlepiej kupić uszczelki szyberdachu(chyba 4 sztuki są tam) ?? ASO czy allegro?? Chcę wymienić wszystkie możliwe...jaki koszt mnie wyniesie ta wymiana?? tak są cztery; dwie frotki boczne i dwie uszczelki gumowe, frotki w ASO około 170zł za 2 sztuki, gumowe tańsze - czasami zdarza sie promocja w ASO. te gumowe gorzej wymienić, bo trzeba juz poluzować przednią cześć szybra. ZORTOX pisze: Czy jeżeli nie występował, to czy można takowy założyć od wersji np. C?? Wiem że szerokość i długość nie będą pasowały, ale na myśl mi przychodzi przerobienie manualnego oryginalnego szybra kombi na elektryczny z wykorzystaniem elementów z szybra elktr. z QP. ja bym sobie odpuścił takie kombinacje, w kombi nie było elektryczno otwieranych dachów, wiec moze byc problem z ułozenia linki ze wzgledu na budowę kombi Jacku pisze: czy włącza ci się wiatrak ?
w M110 jest sprzegło wiskotyczne olejowe, wiec cięzko bedzie sprawdzić, czy przy wyzszych temperaturach sie włącza, z doswiadczenia wiem ze w tym silniku wisko psuje sie w druga stronę tzn na zimny silniku wiatraka nie wprawisz w ruch. Pozdro |
Autor: | Janfocus [ czw kwie 24, 2008 12:06 pm ] |
Tytuł: | |
howser pisze: w tym silniku wisko psuje sie w druga stronę tzn na zimny silniku wiatraka nie wprawisz w ruch.
?? ![]() jak silnik jest zimny to wiatrak nie powinien dać się włączyć... |
Autor: | howser [ czw kwie 24, 2008 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: ??
jak silnik jest zimny to wiatrak nie powinien dać się włączyć... zebyśmy mieli jasność w M110 jest sprzegło wiskotyczne a nie elektryczne: Cytat: "Działanie sprzęgła jest oparte na szwedzkim patencie wykorzystującym zmiany lepkości specjalnego oleju silikonowego (oleju wiskotycznego) w zależności od temperatury. Przy bardzo niskiej temperaturze olej wiskotyczny jest w stanie skupienia zbliżonym do ciekłego i eliminuje połączenie między okładzinami sprzęgła. Przy wysokiej temperaturze olej zestala się umożliwiając pełne połączenie. Pomiędzy tymi dwoma przypadkami, w zależności od temperatury olej wiskotyczny zmienia swoją lepkość, płynnie wpływając na tarcie i poślizg pomiędzy elementami poszczególnych części składowych sprzęgła to jest płytkami umieszczonymi przemiennie, wielowypustem na wale napędowym lub połączonych z obudową" Wniosek taki że jezeli silnik jest zimny to wiatrak (sprzegło wiskotyczne) powinień sie swobodnie dać obracać, (gdzie w przypadku M110 nie jest tak do końca) a po osiągnieciu odpowiedniej temperatury wiatrak powinien sie zablokowac wraz z wałem (tzn ciezko wprawić w ruch) Pozdro |
Autor: | ZORTOX [ czw kwie 24, 2008 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
Jacku pisze: Jakie masz wskazania temperatury ?, czy włącza ci się wiatrak ?Wyciek pewnie masz z węży dochodzących do zaworu na krućcach.
Wskazania temperatury są ok...82st podczas przemieszczania sie oraz około 87 st w długim postoju w korkach. Nigdy z temp nie miałem problemów, czy włącza mi się wiatrak? ciężko to wychwycić, na zimnym zgaszonym silniku mogę go obracać ale idzie to z oporem na pewno nie można nim swobodnie obrócić. Po nagrzaniu i wyłączeniu silnika jeszcze nie sprawdzałem. Czyli wg teorii howsera mam zrypane VISCO :-/ ?? Co do wycieku to wg mnie leje się po tych plastykowych cięgnach na które zakłada się linki...tak jakby spod tych białych plastików, z wewnątrz. Możliwe że zawór się już skończył?? Czytałem już parę postów odnośnie szybra...i generalnie z demontażem nie było kłopotów, chciałem jeno znać aktualne ceny uszczelek no i znam juz...dzięki ![]() Niebawem foty...po weekendzie ![]() |
Autor: | howser [ pt kwie 25, 2008 7:20 am ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: na zimnym zgaszonym silniku mogę go obracać ale idzie to z oporem na pewno nie można nim swobodnie obrócić. ja również tak mam niestety ![]() ![]() ZORTOX pisze: Czyli wg teorii howsera mam zrypane VISCO :-/ ?? Te visca takie juz są, najważniejsze że przy odpowiedniej temperaturze łapie, lepiej tak niż zeby visco na zimnym sie dało wprawić w ruch i na ciepłym również: Pozdro p.s. ZORTOX pisze: Niebawem foty...po weekendzie
rozumie że z nowymi zderzakami |
Autor: | Ocet [ pt kwie 25, 2008 10:28 am ] |
Tytuł: | |
Na Jaregowym forum jest instrukcja regenaracji visco. Nie sprawdzałem jak taka regeneracja skutkuje, nie wczytywałem się też zbyt dokładnie. Bywały też szybry z jednoczęściową uszczelką. Rzadko, bo rzadko, ale bywały. Jak już wymyślisz kędy puścić cielo do dachu, to jeszcze wymyśl, jak je skracać lub wydłużać, a raczej wydłużać, bo słupki w kmbi nie są tak szerokie. No i silnik byłby chyba nieco gdzie indziej. |
Autor: | ZORTOX [ pn maja 12, 2008 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
howser pisze: ZORTOX napisał:
Jaką wartość powinien mieć korek chłodnicy 100 czy 120 bar??? w M110 120 bar NO cóż, ciężko mi jednak w to uwierzyć...Ciekaw jestem jak kolegahowser sie ustosunkuje do tej oto fotki ![]() ![]() dodam że we wszystkich 3 pojazdach które mam z silnikiem M110 widnieje ta sama naklejeczka ![]() Pytanie to zadałem bo ktoś kiedyś coś tam...udowadniał mi że być powinno 120...ale dokładnie juz nie pamiętam ![]() Mam nadzieję że ta fotka pomoże w ustaleniu jednej i poprawnej wersji. Kontynuując...owe problemy z kapiącą wodą były spowodowane właśnie nie właściwą wartością korka (120) i dlatego w układzie panowało zawyżone ciśnienie. Po wymianie na korek o wartości 100, problemu nie ma, choć niestety zawór będę musiał wymienić bo niestety się poci i mokry jest (pewnie się rozszczelnił ![]() Jeżeli chodzi o szyber to: było tak lewy odpływ przedni ![]() ![]() prawy odpływ przedni--->ten niby lepszy ![]() ![]() Tylne odpływy wyglądają o dziwo jak nowe...zero rdzy (dziwne to nieco). Wyciągnąłem ramę i oddałem ją dziadkowi angolowi do pospawania...Dziadzio jako tako podołał wyzwaniu ale zrypał trochę geometrię rurek oraz wewnątrz ramy pozostawił wystające końce rurek o jedyne 1,5cm za wysoko ![]() ![]() ![]() ![]() w trakcie obróbki kamieniem ![]() ![]() czyszczenie/malowanie ![]() ![]() Rama gotowa do zamontowania ![]() Niestety uszczelek nowych nie założyłem, miśków/frotek również...podsufitka wciąż czeka na montaż...Będąc pod koniec maja w PL chcę kupić wszystkie potrzebne uszczelki i je zamontować. Pozdrawiam Arti |
Autor: | howser [ wt maja 13, 2008 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: howser pisze: ZORTOX napisał: Jaką wartość powinien mieć korek chłodnicy 100 czy 120 bar??? w M110 120 bar NO cóż, ciężko mi jednak w to uwierzyć...Ciekaw jestem jak kolegahowser sie ustosunkuje do tej oto fotki ![]() ![]() dodam że we wszystkich 3 pojazdach które mam z silnikiem M110 widnieje ta sama naklejeczka ![]() Pytanie to zadałem bo ktoś kiedyś coś tam...udowadniał mi że być powinno 120...ale dokładnie juz nie pamiętam ![]() Mam nadzieję że ta fotka pomoże w ustaleniu jednej i poprawnej wersji. kolega Howser opierał sie na podstawie tego zdjecia: ![]() i dodam że we wszystkich M110 które mam i które przeszły przez moje ręce własnie na korku tak było ![]() ZORTOX pisze: Kontynuując...owe problemy z kapiącą wodą były spowodowane właśnie nie właściwą wartością korka (120) i dlatego w układzie panowało zawyżone ciśnienie. Po wymianie na korek o wartości 100, problemu nie ma, choć niestety zawór będę musiał wymienić bo niestety się poci i mokry jest (pewnie się rozszczelnił )
ja we wszystkich M110 mam własnie 120 i nie mam rzadnych problemów, wiec naprawde nie mam pojęcia dlaczego u Ciebie takie zmiany. Pozdro |
Autor: | ZORTOX [ sob maja 17, 2008 10:55 pm ] |
Tytuł: | |
Bardzo byłbym wdzięczny aby ktoś potwierdził którąś z wersji ... Ciekaw jestem co Jacku ma u siebie za korek?? albo DarioS ?? Czy ta naklejka tyczy się tylko MB wypychanych na rynek UK?? Czy ta "setka" oznacza to samo co w Europie/kontynencie "120"?? Poproszę o pomoc z rozwikłaniu zagadki... Pozdrawiam Arti |
Autor: | Dariusz Suchorz [ ndz maja 18, 2008 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdzałem dzisiaj i na korku w chłodnicy mam napis 100. Auto jest sprowadzane ze Szwajcarii. |
Autor: | Marv [ pn maja 19, 2008 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
Ja także mam 100, ale zauważyłem, że trochę znika płynu jak się pociśnie silnikiem, więc nie byłem do końca przekonany czy to odpowiednia wartość. Dodam jeszcze, że młodość moja qpa przeżyła w Rzeszy. Acha i koledzy mylnie myslicie, że numerek to wartość barów, 120 atmosfer w ukladzie chłodniczym ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |