MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 10:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 24, 2008 3:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Witam, sprawiłem sobie okazjonalne 16'' koła, szersze z tyłu (felgi również) i innych profil opony na osiach. Od tego momentu zaczął mi się podczas jazdy zapalać abs (oczywiście wtedy nie działa), a przy lekkim hamowaniu bez blokowania kół kopie w pedał [zlosnikz] Rozumiem, że jest to związane z różnicą obrotową kół i już na to się nic nie poradzi? Zastanawiam się czy nie dołączyć abs całkowicie, po co ma się maszyna męczyć, a ja denerować kontrolką na desce? Jak to najlepiej zrobić? Wyjąć bezpiecznik?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 3:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Wielokrotnie miałem felgi i opony, spełniające warunki, które opisałeś powyżej i nigdy nie odnotowałem takich problemów z ABS.... Co prawda nie dotyczy to 123, ale może Twój problem jest gdzie indziej?

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 4:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kubol pisze:
Rozumiem, że jest to związane z różnicą obrotową kół i już na to się nic nie poradzi?

jesli różnica prędkości kół przednich lub przednich i tylnych wynosi 2% to automatyka działa...

Może można lepiej dobrać rozmiar ogumiena?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 5:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
heh .. na zime mam przod 195/60 15 i tył 195/6515 ... i rozłączało mi ABS ... i nic na to sie nie poradzi wiec albo pozostaje odłączenie abs .. albo dobranie lepszego ogumienia..
Co do odączania to nie wystarczy przypadkiem odpiać tego fajnego "komputerka"??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 9:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Czujniki ABS sa na piastacha a nie na kołach, więc zmiana kół nie ma wpływu na sam układ. Skoro się pali kontrolka to znaczy, że uklad wykrył awarię i się sam wyłączył (przynajmniej powinien) sygnalizując Ci to poprzez zapalona kontrolkę. Pamiętaj, że prędkość obwodowa kół jest obliczona z iloczynu prędkości kątowej (zgarnianej przez czunik ABSu na piaście) i promienia dynamicznego koła ustawionego w sterowniku. Więc jeśli masz nowe koła o innych wymiarach sterownik błędnie oblicza prędkość kół jak i prędkość odniesienie pojazdu. Jakbyś dobrał tak opony żeby promień dalej był ten sam to nie powinno być problemu, choć i tak dziwne, że taki stary układ się wyłączył.

Odłączenie sterownika odłącza układ.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 10:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Marv pisze:
Czujniki ABS sa na piastacha a nie na kołach, więc zmiana kół nie ma wpływu na sam układ. Skoro się pali kontrolka to znaczy, że uklad wykrył awarię i się sam wyłączył (przynajmniej powinien) sygnalizując Ci to poprzez zapalona kontrolkę. Pamiętaj, że prędkość obwodowa kół jest obliczona z iloczynu prędkości kątowej (zgarnianej przez czunik ABSu na piaście) i promienia dynamicznego koła ustawionego w sterowniku. Więc jeśli masz nowe koła o innych wymiarach sterownik błędnie oblicza prędkość kół jak i prędkość odniesienie pojazdu. Jakbyś dobrał tak opony żeby promień dalej był ten sam to nie powinno być problemu, choć i tak dziwne, że taki stary układ się wyłączył.

Nie zgodze się z ani jednym twoim zdaniem. U mnie zimą są 185/70/14 a latem 215/55/16 i jakoś ABS działa a promień tych kół jest inny jak miałem różne opony tak jak kubol to hamowanie było nie do przewidzenia i w najmniej dogodnym momencie układ się odmawiał współpracy. Słyszałem że w nowych mercedesach bardziej zużyty bieżnik jednego z kół powoduje odłączenie ABSu.
Moja rada to albo poszukaj innych opon najlepiej w takim samym rozmiarze każda lub wyciągnij bezpiecznik a jeśli denerwuje cię kontrolka to wyciągnij żarówke [zlosnikz]
To są hamulce, a nie elektryczna szyba żeby tu coś rzeźbić.

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 24, 2008 11:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Nie zgodze się z ani jednym twoim zdaniem. U mnie zimą są 185/70/14 a latem 215/55/16 i jakoś ABS działa a promień tych kół jest inny jak miałem różne opony tak jak kubol to hamowanie było nie do przewidzenia i w najmniej dogodnym momencie układ się odmawiał współpracy. Słyszałem że w nowych mercedesach bardziej zużyty bieżnik jednego z kół powoduje odłączenie ABSu.


Przeczytaj moj post jeszcze raz. Ja nie twierdze ze zmiana koła powoduje odlaczenie ABSu, wrecz przeciwnie jestem tym zdziwiony. Natomiast to ze hamowanie u Ciebie bylo nie do przewidzenia jest jak najbardziej zrozumiale ze wzgledu na to, jak juz pisalem, ze promienie dynamieczne kol sa rozne.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 25, 2008 7:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
kondrix123 pisze:
Moja rada to albo poszukaj innych opon najlepiej w takim samym rozmiarze każda .

Wystarczy, że opony będą miały taki sam obwód, szerokość i profil mogą być różne

_________________
Pozdrawiam, Marcin

BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800

Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 25, 2008 8:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Marv pisze:
Czujniki ABS sa na piastacha a nie na kołach, więc zmiana kół nie ma wpływu na sam układ.

ale prędkość obrotowa sczytywana przez czujnik jest zależna od średnicy koła (małe koła kręcą się szybciej a duże wolniej...), inaczej mówiąc prędkość kątowa będzie różna przy rożnych promieniach gdy prędkość liniowa jest taka sama dla całego pojazdu...
I stąd różnica prędkości pomiędzy kołami lub osiami...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 3:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Powiem Wam, że zgupiałem, bo wczoraj na rajdzie w Mogilnie przez jakieś 80 km nie świecił się w ogóle !! A potem znów zaczął...

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 27, 2008 5:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
kubol pisze:
wczoraj na rajdzie w Mogilnie przez jakieś 80 km nie świecił się w ogóle !!


Bo i predkosc pewnie byla spacerowa, Gerri pisal, ze uklad wylaczy sie, gdy roznica predkosci obrotowej kol bedzie wynosila ok. 2km/h.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl