MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ABS a inne felgi na osiach https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33347 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kubol [ czw kwie 24, 2008 3:10 pm ] |
Tytuł: | ABS a inne felgi na osiach |
Witam, sprawiłem sobie okazjonalne 16'' koła, szersze z tyłu (felgi również) i innych profil opony na osiach. Od tego momentu zaczął mi się podczas jazdy zapalać abs (oczywiście wtedy nie działa), a przy lekkim hamowaniu bez blokowania kół kopie w pedał ![]() |
Autor: | MarcinMer [ czw kwie 24, 2008 3:12 pm ] |
Tytuł: | |
Wielokrotnie miałem felgi i opony, spełniające warunki, które opisałeś powyżej i nigdy nie odnotowałem takich problemów z ABS.... Co prawda nie dotyczy to 123, ale może Twój problem jest gdzie indziej? |
Autor: | Janfocus [ czw kwie 24, 2008 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: Rozumiem, że jest to związane z różnicą obrotową kół i już na to się nic nie poradzi?
jesli różnica prędkości kół przednich lub przednich i tylnych wynosi 2% to automatyka działa... Może można lepiej dobrać rozmiar ogumiena? |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw kwie 24, 2008 5:26 pm ] |
Tytuł: | |
heh .. na zime mam przod 195/60 15 i tył 195/6515 ... i rozłączało mi ABS ... i nic na to sie nie poradzi wiec albo pozostaje odłączenie abs .. albo dobranie lepszego ogumienia.. Co do odączania to nie wystarczy przypadkiem odpiać tego fajnego "komputerka"?? |
Autor: | Marv [ czw kwie 24, 2008 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
Czujniki ABS sa na piastacha a nie na kołach, więc zmiana kół nie ma wpływu na sam układ. Skoro się pali kontrolka to znaczy, że uklad wykrył awarię i się sam wyłączył (przynajmniej powinien) sygnalizując Ci to poprzez zapalona kontrolkę. Pamiętaj, że prędkość obwodowa kół jest obliczona z iloczynu prędkości kątowej (zgarnianej przez czunik ABSu na piaście) i promienia dynamicznego koła ustawionego w sterowniku. Więc jeśli masz nowe koła o innych wymiarach sterownik błędnie oblicza prędkość kół jak i prędkość odniesienie pojazdu. Jakbyś dobrał tak opony żeby promień dalej był ten sam to nie powinno być problemu, choć i tak dziwne, że taki stary układ się wyłączył. Odłączenie sterownika odłącza układ. |
Autor: | kondrix123 [ czw kwie 24, 2008 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
Marv pisze: Czujniki ABS sa na piastacha a nie na kołach, więc zmiana kół nie ma wpływu na sam układ. Skoro się pali kontrolka to znaczy, że uklad wykrył awarię i się sam wyłączył (przynajmniej powinien) sygnalizując Ci to poprzez zapalona kontrolkę. Pamiętaj, że prędkość obwodowa kół jest obliczona z iloczynu prędkości kątowej (zgarnianej przez czunik ABSu na piaście) i promienia dynamicznego koła ustawionego w sterowniku. Więc jeśli masz nowe koła o innych wymiarach sterownik błędnie oblicza prędkość kół jak i prędkość odniesienie pojazdu. Jakbyś dobrał tak opony żeby promień dalej był ten sam to nie powinno być problemu, choć i tak dziwne, że taki stary układ się wyłączył.
Nie zgodze się z ani jednym twoim zdaniem. U mnie zimą są 185/70/14 a latem 215/55/16 i jakoś ABS działa a promień tych kół jest inny jak miałem różne opony tak jak kubol to hamowanie było nie do przewidzenia i w najmniej dogodnym momencie układ się odmawiał współpracy. Słyszałem że w nowych mercedesach bardziej zużyty bieżnik jednego z kół powoduje odłączenie ABSu. Moja rada to albo poszukaj innych opon najlepiej w takim samym rozmiarze każda lub wyciągnij bezpiecznik a jeśli denerwuje cię kontrolka to wyciągnij żarówke ![]() To są hamulce, a nie elektryczna szyba żeby tu coś rzeźbić. |
Autor: | Marv [ czw kwie 24, 2008 11:27 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Nie zgodze się z ani jednym twoim zdaniem. U mnie zimą są 185/70/14 a latem 215/55/16 i jakoś ABS działa a promień tych kół jest inny jak miałem różne opony tak jak kubol to hamowanie było nie do przewidzenia i w najmniej dogodnym momencie układ się odmawiał współpracy. Słyszałem że w nowych mercedesach bardziej zużyty bieżnik jednego z kół powoduje odłączenie ABSu.
Przeczytaj moj post jeszcze raz. Ja nie twierdze ze zmiana koła powoduje odlaczenie ABSu, wrecz przeciwnie jestem tym zdziwiony. Natomiast to ze hamowanie u Ciebie bylo nie do przewidzenia jest jak najbardziej zrozumiale ze wzgledu na to, jak juz pisalem, ze promienie dynamieczne kol sa rozne. |
Autor: | MarcinMer [ pt kwie 25, 2008 7:50 am ] |
Tytuł: | |
kondrix123 pisze: Moja rada to albo poszukaj innych opon najlepiej w takim samym rozmiarze każda .
Wystarczy, że opony będą miały taki sam obwód, szerokość i profil mogą być różne |
Autor: | Janfocus [ pt kwie 25, 2008 8:23 am ] |
Tytuł: | |
Marv pisze: Czujniki ABS sa na piastacha a nie na kołach, więc zmiana kół nie ma wpływu na sam układ.
ale prędkość obrotowa sczytywana przez czujnik jest zależna od średnicy koła (małe koła kręcą się szybciej a duże wolniej...), inaczej mówiąc prędkość kątowa będzie różna przy rożnych promieniach gdy prędkość liniowa jest taka sama dla całego pojazdu... I stąd różnica prędkości pomiędzy kołami lub osiami... |
Autor: | kubol [ ndz kwie 27, 2008 3:49 pm ] |
Tytuł: | |
Powiem Wam, że zgupiałem, bo wczoraj na rajdzie w Mogilnie przez jakieś 80 km nie świecił się w ogóle !! A potem znów zaczął... |
Autor: | beet [ ndz kwie 27, 2008 5:27 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: wczoraj na rajdzie w Mogilnie przez jakieś 80 km nie świecił się w ogóle !!
Bo i predkosc pewnie byla spacerowa, Gerri pisal, ze uklad wylaczy sie, gdy roznica predkosci obrotowej kol bedzie wynosila ok. 2km/h. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |