MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ABS a inne felgi na osiach
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33347
Strona 1 z 1

Autor:  kubol [ czw kwie 24, 2008 3:10 pm ]
Tytuł:  ABS a inne felgi na osiach

Witam, sprawiłem sobie okazjonalne 16'' koła, szersze z tyłu (felgi również) i innych profil opony na osiach. Od tego momentu zaczął mi się podczas jazdy zapalać abs (oczywiście wtedy nie działa), a przy lekkim hamowaniu bez blokowania kół kopie w pedał [zlosnikz] Rozumiem, że jest to związane z różnicą obrotową kół i już na to się nic nie poradzi? Zastanawiam się czy nie dołączyć abs całkowicie, po co ma się maszyna męczyć, a ja denerować kontrolką na desce? Jak to najlepiej zrobić? Wyjąć bezpiecznik?

Autor:  MarcinMer [ czw kwie 24, 2008 3:12 pm ]
Tytuł: 

Wielokrotnie miałem felgi i opony, spełniające warunki, które opisałeś powyżej i nigdy nie odnotowałem takich problemów z ABS.... Co prawda nie dotyczy to 123, ale może Twój problem jest gdzie indziej?

Autor:  Janfocus [ czw kwie 24, 2008 4:02 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
Rozumiem, że jest to związane z różnicą obrotową kół i już na to się nic nie poradzi?

jesli różnica prędkości kół przednich lub przednich i tylnych wynosi 2% to automatyka działa...

Może można lepiej dobrać rozmiar ogumiena?

Autor:  BrunoGiamatti [ czw kwie 24, 2008 5:26 pm ]
Tytuł: 

heh .. na zime mam przod 195/60 15 i tył 195/6515 ... i rozłączało mi ABS ... i nic na to sie nie poradzi wiec albo pozostaje odłączenie abs .. albo dobranie lepszego ogumienia..
Co do odączania to nie wystarczy przypadkiem odpiać tego fajnego "komputerka"??

Autor:  Marv [ czw kwie 24, 2008 9:06 pm ]
Tytuł: 

Czujniki ABS sa na piastacha a nie na kołach, więc zmiana kół nie ma wpływu na sam układ. Skoro się pali kontrolka to znaczy, że uklad wykrył awarię i się sam wyłączył (przynajmniej powinien) sygnalizując Ci to poprzez zapalona kontrolkę. Pamiętaj, że prędkość obwodowa kół jest obliczona z iloczynu prędkości kątowej (zgarnianej przez czunik ABSu na piaście) i promienia dynamicznego koła ustawionego w sterowniku. Więc jeśli masz nowe koła o innych wymiarach sterownik błędnie oblicza prędkość kół jak i prędkość odniesienie pojazdu. Jakbyś dobrał tak opony żeby promień dalej był ten sam to nie powinno być problemu, choć i tak dziwne, że taki stary układ się wyłączył.

Odłączenie sterownika odłącza układ.

Autor:  kondrix123 [ czw kwie 24, 2008 10:29 pm ]
Tytuł: 

Marv pisze:
Czujniki ABS sa na piastacha a nie na kołach, więc zmiana kół nie ma wpływu na sam układ. Skoro się pali kontrolka to znaczy, że uklad wykrył awarię i się sam wyłączył (przynajmniej powinien) sygnalizując Ci to poprzez zapalona kontrolkę. Pamiętaj, że prędkość obwodowa kół jest obliczona z iloczynu prędkości kątowej (zgarnianej przez czunik ABSu na piaście) i promienia dynamicznego koła ustawionego w sterowniku. Więc jeśli masz nowe koła o innych wymiarach sterownik błędnie oblicza prędkość kół jak i prędkość odniesienie pojazdu. Jakbyś dobrał tak opony żeby promień dalej był ten sam to nie powinno być problemu, choć i tak dziwne, że taki stary układ się wyłączył.

Nie zgodze się z ani jednym twoim zdaniem. U mnie zimą są 185/70/14 a latem 215/55/16 i jakoś ABS działa a promień tych kół jest inny jak miałem różne opony tak jak kubol to hamowanie było nie do przewidzenia i w najmniej dogodnym momencie układ się odmawiał współpracy. Słyszałem że w nowych mercedesach bardziej zużyty bieżnik jednego z kół powoduje odłączenie ABSu.
Moja rada to albo poszukaj innych opon najlepiej w takim samym rozmiarze każda lub wyciągnij bezpiecznik a jeśli denerwuje cię kontrolka to wyciągnij żarówke [zlosnikz]
To są hamulce, a nie elektryczna szyba żeby tu coś rzeźbić.

Autor:  Marv [ czw kwie 24, 2008 11:27 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie zgodze się z ani jednym twoim zdaniem. U mnie zimą są 185/70/14 a latem 215/55/16 i jakoś ABS działa a promień tych kół jest inny jak miałem różne opony tak jak kubol to hamowanie było nie do przewidzenia i w najmniej dogodnym momencie układ się odmawiał współpracy. Słyszałem że w nowych mercedesach bardziej zużyty bieżnik jednego z kół powoduje odłączenie ABSu.


Przeczytaj moj post jeszcze raz. Ja nie twierdze ze zmiana koła powoduje odlaczenie ABSu, wrecz przeciwnie jestem tym zdziwiony. Natomiast to ze hamowanie u Ciebie bylo nie do przewidzenia jest jak najbardziej zrozumiale ze wzgledu na to, jak juz pisalem, ze promienie dynamieczne kol sa rozne.

Autor:  MarcinMer [ pt kwie 25, 2008 7:50 am ]
Tytuł: 

kondrix123 pisze:
Moja rada to albo poszukaj innych opon najlepiej w takim samym rozmiarze każda .

Wystarczy, że opony będą miały taki sam obwód, szerokość i profil mogą być różne

Autor:  Janfocus [ pt kwie 25, 2008 8:23 am ]
Tytuł: 

Marv pisze:
Czujniki ABS sa na piastacha a nie na kołach, więc zmiana kół nie ma wpływu na sam układ.

ale prędkość obrotowa sczytywana przez czujnik jest zależna od średnicy koła (małe koła kręcą się szybciej a duże wolniej...), inaczej mówiąc prędkość kątowa będzie różna przy rożnych promieniach gdy prędkość liniowa jest taka sama dla całego pojazdu...
I stąd różnica prędkości pomiędzy kołami lub osiami...

Autor:  kubol [ ndz kwie 27, 2008 3:49 pm ]
Tytuł: 

Powiem Wam, że zgupiałem, bo wczoraj na rajdzie w Mogilnie przez jakieś 80 km nie świecił się w ogóle !! A potem znów zaczął...

Autor:  beet [ ndz kwie 27, 2008 5:27 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
wczoraj na rajdzie w Mogilnie przez jakieś 80 km nie świecił się w ogóle !!


Bo i predkosc pewnie byla spacerowa, Gerri pisal, ze uklad wylaczy sie, gdy roznica predkosci obrotowej kol bedzie wynosila ok. 2km/h.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/