MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

miękki pedał sprzęgła
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33353
Strona 1 z 2

Autor:  robak [ czw kwie 24, 2008 6:50 pm ]
Tytuł:  miękki pedał sprzęgła

Witam

Wczoraj wsiadłem do samochodu, chcę zapalić, naciskam sprzęgło a tu leciuteńko chodzi pedał. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że może płynu nie ma i trzeba dolać. Kompletnie nie znam sie na mercach a auto mam od kilku dni.
Proszę o pomoc i wskazanie gdzie może tkwić problem i jeżeli to jest tylko kwestia dolania płynu to gdzie mam patrzeć - foto jakieś może się znajdzie albo chociaż dokładne wyjaśnienie.
Będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
robak

mercedes 123 220D

Autor:  nagro [ czw kwie 24, 2008 7:18 pm ]
Tytuł: 

Płyn sprawdź tutaj. O ile to Mercedes W123 bo nie napisałeś

Obrazek

Autor:  robak [ czw kwie 24, 2008 7:24 pm ]
Tytuł: 

a co dokałdnie mam tam wlać gdyby się okazało że nie ma
od razu bym kuipł...

Autor:  nagro [ czw kwie 24, 2008 7:29 pm ]
Tytuł: 

napisz jakie auto.

Autor:  robak [ czw kwie 24, 2008 7:30 pm ]
Tytuł: 

napisałem w pierwszym poście - mercedes 123 220 D

Autor:  nagro [ czw kwie 24, 2008 7:32 pm ]
Tytuł: 

Płyn Hamulcowy DOT-4

Autor:  robak [ pt kwie 25, 2008 10:57 am ]
Tytuł: 

Bardzo dziękuję!!! Lece zatem na oględziny bo auto zostało w innej części miasta :(
Jutro napiszę czy to to. <br>Dodano po 15 godzinach. 24 minutach.:<br> Niestety!
Faktycznie po odkręceniu korka w zbiorniczku było mało płynu ale nie aż tak tragicznie. Uzupełniłem ale niestety nic to nie pomogło.
Tak jak jeszcze kilka dni temu pedał sprzęgła był tylko miękki tak teraz zapada się i nie wraca - trzeba go popchną z powrotem nogą.
Czy ktoś może pomóc z diagnozą na sucho?
Może ktoś zna niedrogi warsztat w okolicach Gdyni który nie zedrze ze mnie??

Autor:  Perzu126 [ pt kwie 25, 2008 12:03 pm ]
Tytuł: 

Znajomy problem jak dla mnie- problem tkwi pewnie w wysprzęgliku lub pompce sprzęgla. Pompka sprzęgla jest przy pedale(jak sie mocno schylisz i zajrzysz pod deske to ją zobaczysz) a wysprzęglik w obudowie skrzyni(widoczny z zewnątrz) i on to on załącza bądz rozlacza sprzęglo. Ktoraś z tych rzeczy pewnie ma wyciek. Obejrzyj te elementy to bedziesz wiedzial co nawalilo. Wielu uzytkowników wymienia uszczelniacze w pompce badz wysprzęgliku, ale to nie pomaga najczęściej na dlugo. W najgorszym przypadku bedziesz musial kupic wysprzęglik i pompke, ktore razem kosztuja 200zl. Jak masz dostep do kanalu to zrobisz to sam, bo nie ma tam filozofii [usmiech]

Autor:  nagro [ pt kwie 25, 2008 6:13 pm ]
Tytuł: 

U mnie problem był w gumowym łączniku który przechodzi przez ściankę grodziową. Łacznik ten sie rozszerzał przy wciskaniu sprzęgła.

Autor:  Soso [ pt kwie 25, 2008 6:37 pm ]
Tytuł: 

Wiatm
Na 80% wysprzęgilk...jednak radze kupic i pompe bo i tak długo nie pojedzisz na starej kupujac nowy wysprzegilk. Jeżeli bedziesz wymieniał to i to uważaj również na przewody, nie jest łatwo je dostać (nr 12). No i oczywiście nie tyraj teraz go za bardzo bo pogniesz tłoczek sprzęgła (moj koszmar nocny), to chyba wszystko , ostatnio wymieniałem wszystkie te rzeczy to wiem jak to działa i na co trzeba uważać
powodzenia

Autor:  pablo [ pt kwie 25, 2008 10:54 pm ]
Tytuł: 

Też to robiłem, jedna z moich pierwszych samochodowych napraw. Niestety wygiąłem niechcący przewód ale dorobili mi go (miedziany przewód z końcówkami 45zł , ten co idzie od pompki do elastycznego)

A miękki pedał miałem jak mi płyn uciekł , przez walnięty przewód elastyczny z tyłu przy zacisku, niby w zbiorniczku są przegrody ale i tak się przelewa podczas jazdy po naszych drogach prostych jak stół.

Autor:  Primon [ ndz kwie 27, 2008 6:25 pm ]
Tytuł: 

ja miałem podobnie - wyciekał mi płyn hamulcowy i co jakiś czas musiałem dolewać żeby sprzęgło działało spowrotem.
Sęk w tym, że nie wystarczy dolać i już, trzeba jeszcze podpomopować, robi się to bardzo łatwo - po dolaniu płynu zakręcasz korek, wsiadasz do beczki i wciskasz sprzęgło - puszczasz, wciskasz hamulec - puszczasz i powtarzasz tak na zmianę, sprzęgło-hamulec dotąd aż sprzęgło będzie twarde. Na początku jeśli sprzęgło nie odbija, to trzeba wyciągać pedał ręką.
pozdrawiam i życzę powodzenia.

Autor:  robak [ pt cze 06, 2008 12:56 pm ]
Tytuł: 

może ktoś podać mi symbol tego wysprzęglika bo nie wiem czego szukać a szukam w necie...
z góry dziękuję!

Autor:  BrunoGiamatti [ pt cze 06, 2008 3:41 pm ]
Tytuł: 

Cześć .. no ja też tak miałem to okazało się, ze wysprzęglik padł .. a po wymianie 100km znowu to samo - poszła pompa sprzęgła :P ... czyli mozna odrazu zmienić cały komplet ;) (koszt nieduży .. wysprzęglik wyszeł mnie ok 70zł i pompa 120)
A części jak chcesz to sobie tu znajdź do swojego modelu:
http://sklep.intercars.com.pl/
Pozdrawiam

Autor:  robak [ pn cze 16, 2008 1:40 pm ]
Tytuł: 

Primon pisze:
ja miałem podobnie - wyciekał mi płyn hamulcowy i co jakiś czas musiałem dolewać żeby sprzęgło działało spowrotem.
Sęk w tym, że nie wystarczy dolać i już, trzeba jeszcze podpomopować, robi się to bardzo łatwo - po dolaniu płynu zakręcasz korek, wsiadasz do beczki i wciskasz sprzęgło - puszczasz, wciskasz hamulec - puszczasz i powtarzasz tak na zmianę, sprzęgło-hamulec dotąd aż sprzęgło będzie twarde. Na początku jeśli sprzęgło nie odbija, to trzeba wyciągać pedał ręką.
pozdrawiam i życzę powodzenia.


Pompowałem i pompowałem i pompowałem i ... nic. Noga tak boli jak bym biegał przez godzinę a sprzęgło miękkie jak masełko...
silnik powinien chodzić czy nie ma to znaczenia?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/