MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 12, 2008 11:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
W miarę możliwości nie piszcie że jest to profanacja [zlosnikz] bo jak narazie chciał bym się dowiedzieć czy to jest możliwe jeżeli tak to czy ktoś od nas takie coś robił i jak się to spisuje. Więc mój silnik 300D coraz bardziej kwalifikuje się do remontu, skrzynie też chciał bym zmienić na 5 biegową, a i most tylni mi huczy. W związku z powyższym wpadł mi do głowy pomysł włożenia silnika 300D ewentualnie 250D od 124. Raczej był by oszczędniejszy i chyba z osiągami troszkę lepiej.
Pytanie do Was:
1 Czy ktoś już coś podobnego uskuteczniał, jak tak to z jakim skutkiem?
2 Co musiał bym wymienić żeby wszystko ładnie pracowało?

Czekam na Wasze zdania i opinie na ten temat :)

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 2:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
W archiwum nie było? :o
Jak ja ostatnio szukałem, to było kto i w jaki sposób przerabiał. Było też wspomniane, że 6 cylindrów trochę ciężko wsadzić, bo kolumna kierownicza nie lubi się z obudową filtra oleju.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 3:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Znalazłem:
http://w114115.org.pl/forum/viewtopic.p ... na+silnika
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ka+123+124
ale dalej mi mało informacji :P
A co do miejsca pod maską to skoro 280 E mieściło się to 300D z 124 wydaje się że też..

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 9:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
Było parę razy, ja mam 200d wsadzony, z 300 moze byc trudniej, nie wiem czy sie ktos podejmie (może i wejdzie, ale trzeba wiedziec jak to zrobić, o ile 200 i 250 pare razy już gdzieś ktoś montował i wiadomo że sie da to z 300 bym raczej odpuscił aby osczedzic sobie klopotów). Z osiągów 250 tez będziesz zadowolony.

Do wymiany najogólniej potrzeba:
Silnik + skrzynia

Trzeba wypatencić:
mocowanie silnika
linke gazu
połaczyc wyjćie układu wydechowego z silnika 124 do końcówki 123


Musiałem jeszcze kupić poduszki pod silnik, a robiący przeróbkę Stomcar - ASO Nowe Brynki polecił jeszcze wymianę chłodnicy wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym, pomimo że np kolega Bary też miał silnik ze 124 zostawionym układem chłodzenia i też działało (tylko był tam jakis patent)- także to jest kwestia dyskusyjna.

Most można zostawić, i jak przełżenie pod wymieniony silnik się niesprawdzi to sobie dobierzesz inny w pozniejszym czasie.

Zasnanów się co do kosztów bo jesli robisz sam to łatwo to policzyc ale jesli musisz wszystko kupic i jeszcze płacić za robotę .. no ja sporo przekroczyłem 3 tys zł za tą zabawę...

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 9:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Tylko, że teraz się ze mnie śmijesz, bo za 6 litrów na 100 km jesteś ode mnie szybszy i bardziej zwinny.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 10:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Ja myślałem żeby kupić jakiegoś 124 sprawnego mechanicznie, może coś po
lekkim wypadku i z niego przełożyć silnik skrzynie no i pewnie most (bo mój
trochę huczy i jest uciążliwy) z wałem i resztą bajerów jak np chłodnica czy
poduszki (co z tego co pamiętam 124 ma poduszki olejowe :roll: ) Jeżeli
bym nie sprzedał potem karoserii to pociąć i na złom, szyby, fotele i reszta
wyposażenia myślę że by poszła (np na allegro)
Teraz pytanie skoro mówicie że z 300D mogą być problemy, jak Wam wychodzi spalanie na 250D? I jak z prędkościami?

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 10:43 pm przez Czarny, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 10:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
http://www.mefeedia.com/entry/fan-of-me ... 3/6636573/
Jak sie nie ta jak sie da:)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 12, 2008 11:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
(me: how) pisze:
Tylko, że teraz się ze mnie śmijesz, bo za 6 litrów na 100 km jesteś ode mnie szybszy i bardziej zwinny.


ok, dynamika/spalanie jak najbardziej jest zadowalające, i koszty się stopniowo zwracają, jednak ostatecznie wyszło więcej niż planowaliśmy...do tego silnik był po remoncie więc super sie trafiło, ale pojawiło sie przy nim kilka niespodziewanych wydatków ( wyszło dodatkowo 700zł), których nigdy nie można przewidzieć...


Czarny pisze:
Ja myślałem żeby kupić jakiegoś 124 sprawnego mechanicznie, może coś po lekkim wypadku i z niego przełożyć silnik skrzynie no i pewnie most (bo mój trochę huczy i jest uciążliwy) z wałem i resztą bajerów jak np chłodnica czy poduszki (co z tego co pamiętam 124 ma poduszki olejowe :roll: ) Jeżeli bym nie sprzedał potem karoserii to pociąć i na złom, szyby, fotele i reszta wyposażenia myślę że by poszła (np na allegro)


Kup sprawnego 124 i nim jeździj - poważnie, 123 reanimuj jeśli warto albo kup inne które w razie czego będzie warto reanimować...

Teraz pytanie skoro mówicie że z 300D mogą być problemy, jak Wam wychodzi spalanie na 250D? I jak z prędkościami? [zlosnikz]

Ja mam 200D ze 124 i oryginalny most ze 123 200d - jakimiś dziwnym trafem liczkik pokazuje prawidłowo - sprawwdzone wielokrotnie.

Spalanie przy normalnej jeździe a czasem też i agresywnej (na ile te silniki to umożliwiają):

200D: miasto max 8, trasa max 6
S124 250D: miasto 9,5-10, trasa 7,5
W124 250D: miasto 8,5-9, trasa 6,3- 7 <br>Dodano po 10 minutach.:<br>
MercSwir pisze:
http://www.mefeedia.com/entry/fan-of-mercedes-benz-w123/6636573/
Jak sie nie ta jak sie da:)


Wydaje mi sie że nie ma wiatraka przy chłodnicy - bo się nie zmieścił - więc da się tam wsadzić 300, jeno czy się przy okazji jakiegoś korka nie zagotuje to nie wiadomo... jak widać na filmie stoi na złomie i ładnie tam wygląda ;-)

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 12:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Jak to nie ma, jest tak jak w w123 czyli na sztywno z obrotami silnika, nie wiem jak jest w 124

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 8:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
boss87 pisze:
Jak to nie ma, jest tak jak w w123 czyli na sztywno z obrotami silnika, nie wiem jak jest w 124
Nie wiem o co idzie
:roll:

Cytuj:
Kup sprawnego 124 i nim jeździj - poważnie, 123 reanimuj jeśli warto albo kup inne które w razie czego będzie warto reanimować...

Właśnie o to mi chodzi żeby nie jeździć 124 bo to już nie jest to samo :P
A jazda na tym silniku co mam to trochę drogawa wychodzi bo pali jakieś 10L/100km i przyspieszenie już nie to...

markslav pisze:
Ja mam 200D ze 124 i oryginalny most ze 123 200d - jakimiś dziwnym trafem liczkik pokazuje prawidłowo - sprawwdzone wielokrotnie.

A jak tam z prędkościami maxymalnymi wygląda sprawa?
Co do spalania to zobaczcie ile 300D pali koledze z forum (pierwszy post) MERCEDES 4 EVER
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... e+124+300d

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 8:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Jak widac silnik wejdzie.
Tylko ja obstawiam - przekroczenie wartości samochodu samymi częściami potrzebnymi do takiej przekładki ( jeszcze chcesz V skrzynie).
Kup W124 z takim silnikiem, a 123 zostaw w spokoju i napraw silnik - bo kundlenie nie ma sensu... jeszcze z powodu diesla ( V8 to rozumiem ;) ).


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 9:19 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Czarny pisze:
... no i pewnie most (bo mój trochę huczy i jest uciążliwy)

o tym zapomnij, chyba ze poloski przyspawasz [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 2:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Marcin S pisze:
Tylko ja obstawiam - przekroczenie wartości samochodu samymi częściami potrzebnymi do takiej przekładki ( jeszcze chcesz V skrzynie).
Z tego co piszesz wynika że każda restauracja starego samochodu nie miała by sensu

Marcin S pisze:
Kup W124 z takim silnikiem, a 123 zostaw w spokoju i napraw silnik - bo kundlenie nie ma sensu... jeszcze z powodu diesla ( V8 to rozumiem ).

Jestem studentem więc nie mam kasy na paliwo żeby jeździć V8

laudan pisze:
Czarny napisał:
... no i pewnie most (bo mój trochę huczy i jest uciążliwy)

o tym zapomnij, chyba ze poloski przyspawasz

Przecież jest napisane że most u mnie też do wymiany.. więc nie wiem o czym mówisz :roll:

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 9:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
No ja tez jestem studentem i w niczym to nie przeszkadza [zlosnik]
Zanim ruszysz z motyką na słońce... most od W124 do W123 nie będzie pasował, jest inne mocowanie, inne półosie, Dać się napewno da - tylko jak na studenta - to koszt przekroczy zysk z takiej przekładki

Co do odbudowy, mówie odremontować a nie kundlić, a to zupełnie inna para kaloszy, patrz klasyki // odbudowa/remont i zobaczysz, że koszt odbudowy nie ma znaczenia jeśli jest to odbudowa a nie kundel ( a swap silnika to już spokojnie można zaliczyć do tej kategorii)

ps. a V8 to taka metafora do pojemności komory silnikowej W123 [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 13, 2008 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Marcin S pisze:
No ja tez jestem studentem i w niczym to nie przeszkadza

Ja studiując dziennie i na moim kierunku nie mam czasu na nawet najmniejszą prace a kasy na benzynę ciągnąć od rodziców to nie fajnie, więc nie wiem skąd Ty bierzesz, tym bardziej że masz 3 maszyny :P

Marcin S pisze:
most od W124 do W123 nie będzie pasował, jest inne mocowanie, inne półosie

Hmm o tym raczej nie mam za wielkiej wiedzy, czyli jeżeli ktoś jeździ beczką z silnikiem od 124 to z mostem od 123? Nie da się bez wielkich przeróbek zamontować mostu od 124? W miarę możliwości czekam na odpowiedź :)

Marcin S pisze:
Co do odbudowy, mówie odremontować a nie kundlić, a to zupełnie inna para kaloszy, patrz klasyki // odbudowa/remont i zobaczysz, że koszt odbudowy nie ma znaczenia jeśli jest to odbudowa a nie kundel ( a swap silnika to już spokojnie można zaliczyć do tej kategorii)

Ja tam uważam że skoro sprawdzają się silniki od 124 i komuś to pasuje to wszystko jest ok :)

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl