MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zmiana silnika na 124? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33677 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Czarny [ pn maja 12, 2008 11:33 am ] |
Tytuł: | Zmiana silnika na 124? |
W miarę możliwości nie piszcie że jest to profanacja ![]() Pytanie do Was: 1 Czy ktoś już coś podobnego uskuteczniał, jak tak to z jakim skutkiem? 2 Co musiał bym wymienić żeby wszystko ładnie pracowało? Czekam na Wasze zdania i opinie na ten temat ![]() |
Autor: | bary123ce [ pn maja 12, 2008 2:56 pm ] |
Tytuł: | |
W archiwum nie było? ![]() Jak ja ostatnio szukałem, to było kto i w jaki sposób przerabiał. Było też wspomniane, że 6 cylindrów trochę ciężko wsadzić, bo kolumna kierownicza nie lubi się z obudową filtra oleju. |
Autor: | Czarny [ pn maja 12, 2008 3:44 pm ] |
Tytuł: | |
Znalazłem: http://w114115.org.pl/forum/viewtopic.p ... na+silnika http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ka+123+124 ale dalej mi mało informacji ![]() A co do miejsca pod maską to skoro 280 E mieściło się to 300D z 124 wydaje się że też.. |
Autor: | markslav [ pn maja 12, 2008 9:44 pm ] |
Tytuł: | |
Było parę razy, ja mam 200d wsadzony, z 300 moze byc trudniej, nie wiem czy sie ktos podejmie (może i wejdzie, ale trzeba wiedziec jak to zrobić, o ile 200 i 250 pare razy już gdzieś ktoś montował i wiadomo że sie da to z 300 bym raczej odpuscił aby osczedzic sobie klopotów). Z osiągów 250 tez będziesz zadowolony. Do wymiany najogólniej potrzeba: Silnik + skrzynia Trzeba wypatencić: mocowanie silnika linke gazu połaczyc wyjćie układu wydechowego z silnika 124 do końcówki 123 Musiałem jeszcze kupić poduszki pod silnik, a robiący przeróbkę Stomcar - ASO Nowe Brynki polecił jeszcze wymianę chłodnicy wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym, pomimo że np kolega Bary też miał silnik ze 124 zostawionym układem chłodzenia i też działało (tylko był tam jakis patent)- także to jest kwestia dyskusyjna. Most można zostawić, i jak przełżenie pod wymieniony silnik się niesprawdzi to sobie dobierzesz inny w pozniejszym czasie. Zasnanów się co do kosztów bo jesli robisz sam to łatwo to policzyc ale jesli musisz wszystko kupic i jeszcze płacić za robotę .. no ja sporo przekroczyłem 3 tys zł za tą zabawę... |
Autor: | _me: how_ [ pn maja 12, 2008 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
Tylko, że teraz się ze mnie śmijesz, bo za 6 litrów na 100 km jesteś ode mnie szybszy i bardziej zwinny. |
Autor: | Czarny [ pn maja 12, 2008 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
Ja myślałem żeby kupić jakiegoś 124 sprawnego mechanicznie, może coś po lekkim wypadku i z niego przełożyć silnik skrzynie no i pewnie most (bo mój trochę huczy i jest uciążliwy) z wałem i resztą bajerów jak np chłodnica czy poduszki (co z tego co pamiętam 124 ma poduszki olejowe ![]() bym nie sprzedał potem karoserii to pociąć i na złom, szyby, fotele i reszta wyposażenia myślę że by poszła (np na allegro) Teraz pytanie skoro mówicie że z 300D mogą być problemy, jak Wam wychodzi spalanie na 250D? I jak z prędkościami? |
Autor: | MercSwir [ pn maja 12, 2008 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.mefeedia.com/entry/fan-of-me ... 3/6636573/ Jak sie nie ta jak sie da:) |
Autor: | markslav [ pn maja 12, 2008 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Tylko, że teraz się ze mnie śmijesz, bo za 6 litrów na 100 km jesteś ode mnie szybszy i bardziej zwinny. ok, dynamika/spalanie jak najbardziej jest zadowalające, i koszty się stopniowo zwracają, jednak ostatecznie wyszło więcej niż planowaliśmy...do tego silnik był po remoncie więc super sie trafiło, ale pojawiło sie przy nim kilka niespodziewanych wydatków ( wyszło dodatkowo 700zł), których nigdy nie można przewidzieć... Czarny pisze: Ja myślałem żeby kupić jakiegoś 124 sprawnego mechanicznie, może coś po lekkim wypadku i z niego przełożyć silnik skrzynie no i pewnie most (bo mój trochę huczy i jest uciążliwy) z wałem i resztą bajerów jak np chłodnica czy poduszki (co z tego co pamiętam 124 ma poduszki olejowe ![]() Kup sprawnego 124 i nim jeździj - poważnie, 123 reanimuj jeśli warto albo kup inne które w razie czego będzie warto reanimować... Teraz pytanie skoro mówicie że z 300D mogą być problemy, jak Wam wychodzi spalanie na 250D? I jak z prędkościami? ![]() Ja mam 200D ze 124 i oryginalny most ze 123 200d - jakimiś dziwnym trafem liczkik pokazuje prawidłowo - sprawwdzone wielokrotnie. Spalanie przy normalnej jeździe a czasem też i agresywnej (na ile te silniki to umożliwiają): 200D: miasto max 8, trasa max 6 S124 250D: miasto 9,5-10, trasa 7,5 W124 250D: miasto 8,5-9, trasa 6,3- 7 <br>Dodano po 10 minutach.:<br> MercSwir pisze: http://www.mefeedia.com/entry/fan-of-mercedes-benz-w123/6636573/
Jak sie nie ta jak sie da:) Wydaje mi sie że nie ma wiatraka przy chłodnicy - bo się nie zmieścił - więc da się tam wsadzić 300, jeno czy się przy okazji jakiegoś korka nie zagotuje to nie wiadomo... jak widać na filmie stoi na złomie i ładnie tam wygląda ![]() |
Autor: | boss87 [ wt maja 13, 2008 12:57 am ] |
Tytuł: | |
Jak to nie ma, jest tak jak w w123 czyli na sztywno z obrotami silnika, nie wiem jak jest w 124 |
Autor: | Czarny [ wt maja 13, 2008 8:30 am ] |
Tytuł: | |
boss87 pisze: Jak to nie ma, jest tak jak w w123 czyli na sztywno z obrotami silnika, nie wiem jak jest w 124 Nie wiem o co idzie ![]() Cytuj: Kup sprawnego 124 i nim jeździj - poważnie, 123 reanimuj jeśli warto albo kup inne które w razie czego będzie warto reanimować... Właśnie o to mi chodzi żeby nie jeździć 124 bo to już nie jest to samo ![]() A jazda na tym silniku co mam to trochę drogawa wychodzi bo pali jakieś 10L/100km i przyspieszenie już nie to... markslav pisze: Ja mam 200D ze 124 i oryginalny most ze 123 200d - jakimiś dziwnym trafem liczkik pokazuje prawidłowo - sprawwdzone wielokrotnie.
A jak tam z prędkościami maxymalnymi wygląda sprawa? Co do spalania to zobaczcie ile 300D pali koledze z forum (pierwszy post) MERCEDES 4 EVER http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... e+124+300d |
Autor: | Marcin S [ wt maja 13, 2008 8:49 am ] |
Tytuł: | |
Jak widac silnik wejdzie. Tylko ja obstawiam - przekroczenie wartości samochodu samymi częściami potrzebnymi do takiej przekładki ( jeszcze chcesz V skrzynie). Kup W124 z takim silnikiem, a 123 zostaw w spokoju i napraw silnik - bo kundlenie nie ma sensu... jeszcze z powodu diesla ( V8 to rozumiem ![]() |
Autor: | laudan [ wt maja 13, 2008 9:19 am ] |
Tytuł: | |
Czarny pisze: ... no i pewnie most (bo mój trochę huczy i jest uciążliwy)
o tym zapomnij, chyba ze poloski przyspawasz ![]() |
Autor: | Czarny [ wt maja 13, 2008 2:05 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: Tylko ja obstawiam - przekroczenie wartości samochodu samymi częściami potrzebnymi do takiej przekładki ( jeszcze chcesz V skrzynie). Z tego co piszesz wynika że każda restauracja starego samochodu nie miała by sensuMarcin S pisze: Kup W124 z takim silnikiem, a 123 zostaw w spokoju i napraw silnik - bo kundlenie nie ma sensu... jeszcze z powodu diesla ( V8 to rozumiem ). Jestem studentem więc nie mam kasy na paliwo żeby jeździć V8 laudan pisze: Czarny napisał:
... no i pewnie most (bo mój trochę huczy i jest uciążliwy) o tym zapomnij, chyba ze poloski przyspawasz Przecież jest napisane że most u mnie też do wymiany.. więc nie wiem o czym mówisz ![]() |
Autor: | Marcin S [ wt maja 13, 2008 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
No ja tez jestem studentem i w niczym to nie przeszkadza ![]() Zanim ruszysz z motyką na słońce... most od W124 do W123 nie będzie pasował, jest inne mocowanie, inne półosie, Dać się napewno da - tylko jak na studenta - to koszt przekroczy zysk z takiej przekładki Co do odbudowy, mówie odremontować a nie kundlić, a to zupełnie inna para kaloszy, patrz klasyki // odbudowa/remont i zobaczysz, że koszt odbudowy nie ma znaczenia jeśli jest to odbudowa a nie kundel ( a swap silnika to już spokojnie można zaliczyć do tej kategorii) ps. a V8 to taka metafora do pojemności komory silnikowej W123 ![]() |
Autor: | Czarny [ wt maja 13, 2008 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: No ja tez jestem studentem i w niczym to nie przeszkadza Ja studiując dziennie i na moim kierunku nie mam czasu na nawet najmniejszą prace a kasy na benzynę ciągnąć od rodziców to nie fajnie, więc nie wiem skąd Ty bierzesz, tym bardziej że masz 3 maszyny ![]() Marcin S pisze: most od W124 do W123 nie będzie pasował, jest inne mocowanie, inne półosie Hmm o tym raczej nie mam za wielkiej wiedzy, czyli jeżeli ktoś jeździ beczką z silnikiem od 124 to z mostem od 123? Nie da się bez wielkich przeróbek zamontować mostu od 124? W miarę możliwości czekam na odpowiedź ![]() Marcin S pisze: Co do odbudowy, mówie odremontować a nie kundlić, a to zupełnie inna para kaloszy, patrz klasyki // odbudowa/remont i zobaczysz, że koszt odbudowy nie ma znaczenia jeśli jest to odbudowa a nie kundel ( a swap silnika to już spokojnie można zaliczyć do tej kategorii)
Ja tam uważam że skoro sprawdzają się silniki od 124 i komuś to pasuje to wszystko jest ok ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |