MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wał napędowy 200D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33845 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Fuuura [ pn maja 19, 2008 2:34 pm ] |
Tytuł: | Wał napędowy 200D |
Witam Czy ktoś się orientuje czy wał napędowy z Mercedesa 200 w benzynie pasuje do 200D? Bo o tym, że 300D ma inny wał to już zdążyłem się przekonać, a mam możliwość kupienia wału od benzyniaka. Z góry dziękuję za informacje ![]() |
Autor: | _me: how_ [ pn maja 19, 2008 4:29 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli chcesz przekładać wał w całości, to oprócz długości silnika (jego typu i liczby cylindrów) następną rzeczą detrminującą długość wału jest typ skrzyni biegów. Tylny odcinek ma spore szanse przy tych silnikach być taki sam (długość i średnica). PS: I przestańcie się wydurniać z tym "w benzynie". |
Autor: | Diablo991 [ pn maja 19, 2008 10:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Wał napędowy 200D |
Fuuura pisze: Witam
Czy ktoś się orientuje czy wał napędowy z Mercedesa 200 w benzynie pasuje do 200D? Bo o tym, że 300D ma inny wał to już zdążyłem się przekonać, a mam możliwość kupienia wału od benzyniaka. Z góry dziękuję za informacje ![]() troche dziwne..... bo niemiec nie robił zmian mocowan itp. tylko w przełozeniach. Mój mechanik ma beczke 200D z mostem od 300D. Wg mnie i słynnej ksiązeczki MB to wszystko jest to samo tylko ruznią sie przełozenia i predkosciomiez nas oszukuje. Niemcy nie lubieli komplikacji. sam w 2 MB mam most od 240D a silnik 300D odczytalem to z kodów przed montazem felernego mostu. i podepnę sie i zapytam. po raz którys czy ktos ma lub wie kto ma. nie wybity nie wibrujący a przedewszystkimNIW ![]() ![]() |
Autor: | Fuuura [ pn maja 19, 2008 10:51 pm ] |
Tytuł: | |
Wał chce przełożyć w całości, ponieważ mam tylko tylną część z 200D. W takim razie jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami obu pojazdów. W jednym, jak i w drugim jest czterobiegowy manual. Czyżby różniły się długościami? (me: how) pisze: PS: I przestańcie się wydurniać z tym "w benzynie".
Wolę napisać jasno i wyraźnie, że chodzi o wersję benzynową, ponieważ nie wszyscy czytają dokładnie. A to, że użyłem takiego "podwórkowego" zwrotu to już inna sprawa. ![]() |
Autor: | _me: how_ [ pn maja 19, 2008 11:21 pm ] |
Tytuł: | |
Fuuura pisze: W takim razie jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami obu pojazdów. W jednym, jak i w drugim jest czterobiegowy manual. Czyżby różniły się długościami?
Są 2 typy silników benzynowych 200, 2 typy skrzyń 4-biegowych. Nie napiszę ze 100% pewnością, choć na zdrowy rozum i biorąc pod uwagę to co napisał kolega wyżej nie do końca w temacie, powinno być to samo. Kiedyś założyłem temat o długościach wałów i miało powstać czytelne zestawienie, ale traf chciał, że post zaginął przy zmianie serwera. Mam krótszy odcinek od M102 + 4 biegi. Mogę ci go zmierzyć. |
Autor: | THC [ pn maja 19, 2008 11:27 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Mam krótszy odcinek od M102 + 4 biegi. Mogę ci go zmierzyć.
Mogę zmierzyć z m-115 123, 116 280 s i se, i innych prawie wszystkich z 123. Możemy zrobić zestawienie. |
Autor: | _me: how_ [ pn maja 19, 2008 11:36 pm ] |
Tytuł: | |
A bardzo chętnie. Zmierz przy okazji. Ja w wolnej chwili przejrzę swoje. Pamiętam, że mierzyliśmy dł. między zewnętrznymi "kołnierzami" na wale. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Znalazł się. ![]() Kto psioczył na wyszukiwarkę? http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 50&start=0 |
Autor: | Diablo991 [ wt maja 20, 2008 1:39 pm ] |
Tytuł: | |
kurde ale gafa. Sorka za moj post ale pomotało mi sie troszku i porypał mi sie mos z wałem hehe^^ niema to jak wstac o 5 a isc spac o 12 i tak przez 5 dni w tyg. Jeszcze raz przepraszam ale wczoraj siła wyzsza czyli sennosc działała na mnie ![]() ![]() |
Autor: | THC [ wt maja 20, 2008 1:46 pm ] |
Tytuł: | |
Może ktos wie czy w 123 z silnikiem 115 i asb, wał ma dwie podpory składa się z trzech odcinków i jest średnicy słabego wydechu? Wrzucę fotkę i wymiary może wieczorem. |
Autor: | Mitu [ śr maja 21, 2008 12:42 am ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: I przestańcie się wydurniać z tym "w benzynie". A taki na przykład (mój "ulubiony") W 123 200 E (oczywiście, że na gaźniku)? Diablo991 pisze: porypał mi sie mos z wałem hehe
Jak mamy być dokładni to w W 123 nie ma mostu. Strzelaj dalej. ![]() |
Autor: | Fuuura [ śr maja 21, 2008 8:09 am ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Fuuura pisze: W takim razie jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami obu pojazdów. W jednym, jak i w drugim jest czterobiegowy manual. Czyżby różniły się długościami? Są 2 typy silników benzynowych 200, 2 typy skrzyń 4-biegowych. Nie napiszę ze 100% pewnością, choć na zdrowy rozum i biorąc pod uwagę to co napisał kolega wyżej nie do końca w temacie, powinno być to samo. Sprawdziłem typ silnika i wyszło, że jest to M115.938 nie wiem tylko jaki jest typ skrzyni. Kolega zakupił całe auto, więc na dniach zdemontujemy wał i przekonamy się na własnej skórze czy będzie pasował czy też nie. EDIT No to klops. Wał od 200 jest zupełnie inny od tego w 200D. Podpora jest w innym miejscu. O ile w benzynowym podwozie jest przygotowane na mocowanie podpory w dwóch różnych miejscach, o tyle w dieslu nie ma takiej opcji. Już sam nie wiem co ma być i jak. ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |