MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wał napędowy 200D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33845
Strona 1 z 1

Autor:  Fuuura [ pn maja 19, 2008 2:34 pm ]
Tytuł:  Wał napędowy 200D

Witam

Czy ktoś się orientuje czy wał napędowy z Mercedesa 200 w benzynie pasuje do 200D? Bo o tym, że 300D ma inny wał to już zdążyłem się przekonać, a mam możliwość kupienia wału od benzyniaka.

Z góry dziękuję za informacje :)

Autor:  _me: how_ [ pn maja 19, 2008 4:29 pm ]
Tytuł: 

Jeśli chcesz przekładać wał w całości, to oprócz długości silnika (jego typu i liczby cylindrów) następną rzeczą detrminującą długość wału jest typ skrzyni biegów.

Tylny odcinek ma spore szanse przy tych silnikach być taki sam (długość i średnica).

PS: I przestańcie się wydurniać z tym "w benzynie".

Autor:  Diablo991 [ pn maja 19, 2008 10:47 pm ]
Tytuł:  Re: Wał napędowy 200D

Fuuura pisze:
Witam

Czy ktoś się orientuje czy wał napędowy z Mercedesa 200 w benzynie pasuje do 200D? Bo o tym, że 300D ma inny wał to już zdążyłem się przekonać, a mam możliwość kupienia wału od benzyniaka.

Z góry dziękuję za informacje :)


troche dziwne..... bo niemiec nie robił zmian mocowan itp. tylko w przełozeniach. Mój mechanik ma beczke 200D z mostem od 300D. Wg mnie i słynnej ksiązeczki MB to wszystko jest to samo tylko ruznią sie przełozenia i predkosciomiez nas oszukuje. Niemcy nie lubieli komplikacji. sam w 2 MB mam most od 240D a silnik 300D odczytalem to z kodów przed montazem felernego mostu.

i podepnę sie i zapytam. po raz którys czy ktos ma lub wie kto ma. nie wybity nie wibrujący a przedewszystkimNIW [zlosnikz] [zlosnikz] WYJĄCY most most. najlepiej do 300D ale innymi tez nie pogardze. a byłbym wniebowzięty gdyby był od turbo;)

Autor:  Fuuura [ pn maja 19, 2008 10:51 pm ]
Tytuł: 

Wał chce przełożyć w całości, ponieważ mam tylko tylną część z 200D.
W takim razie jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami obu pojazdów. W jednym, jak i w drugim jest czterobiegowy manual. Czyżby różniły się długościami?


(me: how) pisze:
PS: I przestańcie się wydurniać z tym "w benzynie".


Wolę napisać jasno i wyraźnie, że chodzi o wersję benzynową, ponieważ nie wszyscy czytają dokładnie. A to, że użyłem takiego "podwórkowego" zwrotu to już inna sprawa. ;)

Autor:  _me: how_ [ pn maja 19, 2008 11:21 pm ]
Tytuł: 

Fuuura pisze:
W takim razie jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami obu pojazdów. W jednym, jak i w drugim jest czterobiegowy manual. Czyżby różniły się długościami?


Są 2 typy silników benzynowych 200, 2 typy skrzyń 4-biegowych. Nie napiszę ze 100% pewnością, choć na zdrowy rozum i biorąc pod uwagę to co napisał kolega wyżej nie do końca w temacie, powinno być to samo.

Kiedyś założyłem temat o długościach wałów i miało powstać czytelne zestawienie, ale traf chciał, że post zaginął przy zmianie serwera.

Mam krótszy odcinek od M102 + 4 biegi. Mogę ci go zmierzyć.

Autor:  THC [ pn maja 19, 2008 11:27 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Mam krótszy odcinek od M102 + 4 biegi. Mogę ci go zmierzyć.


Mogę zmierzyć z m-115 123, 116 280 s i se, i innych prawie wszystkich z 123.

Możemy zrobić zestawienie.

Autor:  _me: how_ [ pn maja 19, 2008 11:36 pm ]
Tytuł: 

A bardzo chętnie. Zmierz przy okazji. Ja w wolnej chwili przejrzę swoje. Pamiętam, że mierzyliśmy dł. między zewnętrznymi "kołnierzami" na wale. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Znalazł się. :lol:

Kto psioczył na wyszukiwarkę?

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 50&start=0

Autor:  Diablo991 [ wt maja 20, 2008 1:39 pm ]
Tytuł: 

kurde ale gafa. Sorka za moj post ale pomotało mi sie troszku i porypał mi sie mos z wałem hehe^^ niema to jak wstac o 5 a isc spac o 12 i tak przez 5 dni w tyg. Jeszcze raz przepraszam ale wczoraj siła wyzsza czyli sennosc działała na mnie :) [zlosnik]

Autor:  THC [ wt maja 20, 2008 1:46 pm ]
Tytuł: 

Może ktos wie czy w 123 z silnikiem 115 i asb, wał ma dwie podpory składa się z trzech odcinków i jest średnicy słabego wydechu?
Wrzucę fotkę i wymiary może wieczorem.

Autor:  Mitu [ śr maja 21, 2008 12:42 am ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
I przestańcie się wydurniać z tym "w benzynie".


A taki na przykład (mój "ulubiony") W 123 200 E (oczywiście, że na gaźniku)?

Diablo991 pisze:
porypał mi sie mos z wałem hehe


Jak mamy być dokładni to w W 123 nie ma mostu. Strzelaj dalej. [zlosnik]

Autor:  Fuuura [ śr maja 21, 2008 8:09 am ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Fuuura pisze:
W takim razie jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami obu pojazdów. W jednym, jak i w drugim jest czterobiegowy manual. Czyżby różniły się długościami?


Są 2 typy silników benzynowych 200, 2 typy skrzyń 4-biegowych. Nie napiszę ze 100% pewnością, choć na zdrowy rozum i biorąc pod uwagę to co napisał kolega wyżej nie do końca w temacie, powinno być to samo.


Sprawdziłem typ silnika i wyszło, że jest to M115.938 nie wiem tylko jaki jest typ skrzyni.
Kolega zakupił całe auto, więc na dniach zdemontujemy wał i przekonamy się na własnej skórze czy będzie pasował czy też nie.

EDIT

No to klops. Wał od 200 jest zupełnie inny od tego w 200D. Podpora jest w innym miejscu. O ile w benzynowym podwozie jest przygotowane na mocowanie podpory w dwóch różnych miejscach, o tyle w dieslu nie ma takiej opcji.
Już sam nie wiem co ma być i jak. :( Z postu me:how o długościach wału wynika, że do 300D przednia część wału ma mieć ok 52,5 cm. A ja mam wał od 300D i ten element ma 42 cm. Do 200D gdybym miał 52cm kawałek to by mi pasowało...ale nie mam :(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/