MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

250 i Solex 4A1
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=33889
Strona 1 z 1

Autor:  benzman [ śr maja 21, 2008 5:03 pm ]
Tytuł:  250 i Solex 4A1

Poszukuje fachowca który zregeneruje mi taki gaźnik i zrobi to bardzo profesjonalnie.Ktoś zna i podrzuci?Z góry dzięki!

Autor:  Mitu [ śr maja 21, 2008 5:38 pm ]
Tytuł: 

Temat ciężki, nawet bardzo ciężki.
Na ulicy Szpaczej w Warszawie jest dobry gaźnikowiec (i nie tylko), ale dokładnego namiaru nie pamiętam.
Pewnie ktoś zaraz poda namiar na Szarych Szeregów, ale tam cena będzie nieadekwatna do usługi (moim zdaniem drogo).

PS Zawsze możesz próbować upolować nowego Solexa np. na ebayu [zlosnik] .

Autor:  benzman [ śr maja 21, 2008 5:58 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
PS Zawsze możesz próbować upolować nowego Solexa np. na ebayu


Dobre,dobre [zlosnik]
Zajrzałem na ebay - koszt niebagatelny (ponad 1k EU :o )

A tak poważnie to odradzasz Szare Szeregi?
Wiem że w Łomiankach gdzie maja sklep z częsciami i też regeneruja nie podejma sie tego zadania.Podobno potrzebne sa specjalne przyrzady których oni nie mają.No właśnie czy jest jeszcze ktoś kto to zrobi?? [szalone]

Autor:  drwalu [ czw maja 22, 2008 10:50 am ]
Tytuł: 

4a1 - zregenerowałem sam już trochę takich gaźników. Nie jestem gaźnikowcem, więc polecam abyś się za to sam zabrał ;) Sprawa jest wybitnie prosta. Moge dać namiar na firmę, która sprzedaje zestawy naprawcze. Najgorzej jest z membrankami niewymiennymi, bo jeśli nie będą ci trzymały ciśnienia to już lipa, a wiesz pewnie że te elementy sprawne bardzo ciężko dostać. Także kup na chybił-trafił z 1-2 gaźniki solexa 4a1 z mb ( jako baza częsci ) oraz z 1-2 gażniki z bmw ( inne ssanie, mniejszy przekrój dyszy, i pare innych, ale osprzęt ten sam ) - tylko przy bmw jest ważne ! aby posprawdzali ci czy są sprawne membranki.

Sprawdz na swoim czy nie masz luzów na przepustnicy, jeśli masz to taka podstawa jest już do wywalenie, nie ma sensu nakładać tulejek. Pamiętaj o przetkaniu wszystkich dysz, najlepiej używając do tego miniaturowej srednicy drutu, dobrze odczyść wszystko, wymien gumeczki na elektrozaworach ( których nie ma w zestawie naprawczym ), sprawdź gwint na srubach regulacyjnych ( do od drgań czasem się same delikatnie kręcą ) no i oczywiście składanie na maksymalnym odtłuszczeniu, nie skręcaj gaźnika do oporu do możesz do zblokować mechanicznie.

Ustawianie: sruby regulacyjne wkręcić do zera, CO2 nie ruszaj. Odkręcaj po taką samą obrotów do momentu odpalenia. Następnie podkręć trochę, potem przejedz się i zobacz czy kickdown działa jeśli masz automat ( poprostu zobacz czy ma "buta" ), jeśli nie , równomiernie podkręć, jeśli już przyspieszenie będzie dobre, to gwałtownie zahamuj. Auto nie może zgasnąć. Jesli okay to lecisz na analizator spalin. Na analizatorze sprawdzasz co i jak i ewentualnie poprawiasz mieszankę, na konieć delikatne ruchy na każdej ze srób i na słuch, węch i odczucie kasujemy drgania silnika ( aby oba zawory waliły po tyle samo paliwa, bo różne i lości mogą zakłócić pracę silnika ).

Może się przyda moje parę słów ;)

Autor:  benzman [ czw maja 22, 2008 2:08 pm ]
Tytuł: 

Hej,dzięki drwalu za instrukcje.Jednak ja nie chce sie za to brać,wiem ze spartole,co oczywiście nie oznacza ze nie zdaje sobie sprawy ze rzekomy FACHOWIEC nie spartoli :evil: .Licze calz czas ze ktos takowgo mi poleci.So pleaseeee.... [oczko]

Autor:  beet [ pt maja 23, 2008 12:02 am ]
Tytuł: 

drwalu pisze:
4a1 - zregenerowałem sam już trochę takich gaźników


Ty to jednak wariat jestes [zlosnik] Jak benzyna potanieje, albo sie trafi cos po taniosci, to wyrywam do Ciebie, moze powalczysz z M123 wujka ;)

Ale na namiary na "specjalistow" rowniez licze ;)

Autor:  drwalu [ pt maja 23, 2008 7:18 am ]
Tytuł: 

beet: jadę na wesele na koniec września do lublina :D :P to może będziemy gaźnik czyścić "weselną" ? :lol:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/