MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 10:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 30, 2008 6:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Mam zasadnicze pytanie o pompe oleju. Chodzi o zawór przelewowy, z którym prawdopodobnie coś się dzieje, bo dzisiaj spadło mi cisnienie na rozgrzanym silniku do 1 ATM.
Za chiny nie mogę znaleźć schematu i numeru części w ruskim EPC. :cry:

Co do samego cisnienia; zawsze było elegancko 2-2,5. A tu nagle 1....
Dlatego wykluczam panewki i pochodne. Nie ma żadnego stukania itp.

Auto stało ponad rok, odpalane może ze 3-4 razy.
Czy jest jeszcze możliwość, że sam olej i filtr jest winowajcą w/w sytuacji?

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 6:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
benzyna w oleju ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 6:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Przyczyną, jak najbardziej moze byc zawór przelewowy, ale również stary olej i zanieczyszcony filtr oleju. Jeżeli wskaźnik cisnienia wskakuje odrazu na trójke po przegazowaniu to panewki raczej to nie są. Nie musisz odrazu kupowac nowego zaworu, poprostu trzeba wykrecic z pompy stary i sprawdzic, czy nie jest zacięty i ew. go rozruszac.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 10:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Tak jak piszesz, wskaźnik po dodaniu gazu idzie od razu na 3, dlatego panewki wykluczam na 99,9%

Od początku lany jest tylko syntetyk i nigdy nie było problemów (auto w rodzinie jest praktycznie od nowości).

Ja jednak byłbym wdzięczny za schemat z EPC lub chociaż sam nr tego zaworu przelewowego.
Jeżeli cena nie będzie jakas kosmiczna, to kupię nowy. Po 26 latach chyba można :)

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 12:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
OK, więc odkręciłem imbusem śrubę, wyleciała sprężynka ale sam tłoczek siedzi i nie wiem jak go wyciągnąć.
Czy on nie powinien swobodnie wypaść? Jeżeli nie to jak się do tego zabrać?


PS. numer zaworu ciśnieniowego (a raczej 4 elementów z których się składa) już mam, tak samo schemat. Jak ktos chce mogę podać.

_________________
W123 200 '82


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl